Kucing Atas Katil

106 15 0
                                    

Aku sambung cite mse aku form 4 jugak. .still dorm 10 and still kat katil kedua dari tingkap kt koridor. .
Maaf laa kisah ni pendek sangat. .

Malam tu, tak tahu kenapa aku mengantok sangat. .xlehh nak bukak mata. .mse study pom aku tido. .hehhehe biasanya tak tido pom. .tak ingat ada homework ke tak mlm tu. .mengantok sangat tu sampai meja pom rasa cam bantal empuk time tu😅. .

Lepas study, aku x pegi supper kt dewan makan. .terus naik dorm. .aku sorang² laa time tu sbb budak² dorm aku pi supper semua. .n aku dengan rasa lonely masuk dorm. .pikir time tu nak tido je. .dalam otak just nampak katil. .

Masuk dorm, aku kemas² buku n letak dlm beg. .untuk sekolah esok. .lepas tu, masuk bilik air, buat rutin harian. .gosok gigi n amik wudhuk. .aku biarkan lampu dorm tak tutup. .sebab diorang tak masuk dorm lagi. .xtahu laa diorang pi makan ka pi masak makanan time tu. .n aku tak sedar bila aku terlelap. .

N dalam pukul berapa aku tak ingat, maybe dlm pukul 2@3 pagi. .aku tersedar sebab rasa macam tido aku terganggu. .aku bukak mata je, ada seekor kucing (xingat kaler ape tapi bukan kaler hitam) elokk dux landing atas betis aku. .hehh kau ingat betis aku ni bantal kau??
Dalam masa yg sama, aku tarik la kaki aku. .secara reflex action. .yelaa sape je yg tak terkejut bila bangun tido ada kucing camtu. .kucing tu pi bawah katil aku. .

Kalau bab² gini, mmg aku loading plus blur. .baru terfikir cam mana kucing ni boleh masuk dalam dorm. .pintu tak tutup ke. .n time tu baru la aku tengok kt pintu. .what the??PINTU DORM TERKUAK DUA² DAUN!!pagi² buta kot. .bukannya ribut or hujan lebat pom time tu. .dalam hati rasa cam nak marah budak² dorm yg tak reti nak kunci pintu. .atleast tutupp laa pintu tu. .ni mcam buat rumah terbuka. .nak bagi semua masuk ke hape??. .

Aku pom turun katil n panggil kucing tu. .dia xgerak pom. .statik kt bawah katil aku tu. .aku xtahu nak umpan ngan ape. .dalam locker aku pom takde stok makanan. .dah habiss. .so, aku ketuk laa besi penghadang katil tu. .baru laa dia kluar dari bawah katil tu. .aku tngok mata dia pom takot. .yelaa dalam gelap, ofcozz mata tu bersinar sinar. .mcam nak telan aku pom ada. .n one more thing aku xpegang kucing tu. .bukan takot tapi aku risau tu bukan kucing. .faham kan maksud aku. .mmg laa aku xfikir pasal bnde tu pom tapi ntah laa risau kalau betul kucing tu bukan kucing. .

Lepas je kucing tu kluar, aku terus tutup pintu rapat². .kunci atas bawah. .tapi sebelum tutup tu, aku sempat la intai kiri kanan. .dah laa blok dorm aku tu xbukak lampu koridor. .gelapp n samar² sebab blok depan tu bukak la lampu koridor. .
Dalam bilik pulakk krik² sebab masing² daa tido mati. .

Aku pom sambung tido. .mse nak siap² pi sekolah pagi tu, aku tnye laa budak² dorm aku tu. .sape tido paling lewat semalam. .means siapa yg tutup lampu. .n ada la sorang tu ngaku. .n aku cakap laa knpa xtutup pintu. .bla bla bla bla. .mmg potpet² laa aku. .dia cakap, dah tutup la. .siap kunci atas bawah lagi. .haa sudahh. .
Habistu sape yg pegi kuak pintu tu luas² mse aku tersedar tu. .

Takkan la kucing tu bukak sendiri. .tak logik laa. .pintu tu kalau dah kunci atas bawah, tendang pom tak terbukak. .aku suruh laa budak tu cakap betul² n dia cakap dia tak tipu pom. .air muka dia aku boleh nampak yg mmg dia tak tipu. .mmg serius laa. .aku pom senyap. .siti dah perasan something kenapa aku senyap tu. .
N lepas rollcall tu,siti tnya ape yg dah jadi. .so aku cite laa pasal malam tu. .

N kitorang pom taklehh nak buat conclusion. .malas nak pikir. .just ignore ape yg jadi mlm tu. .

N pada malam bila aku tak ingat. .sebelum atau selepas kejadian kucing tu pom aku tak ingat. .masa aku nak tido, mmg daa lewat sangat. .pukul 1 maybe. .aku terdengar ada orang ketuk pagar besi kt koridor depan rumah warden aras dua. .thats mean dekat ngan dorm aku. .depan n sebelah kiri dorm aku. .
Bukan ketuk sangat tapi mcm seret something kt pagar tu. ..ngilu la bunyi tu. .. .something yg klau seret kat besi tu bunyi kuat. .n aku tengok through langsir kt tingkap bilik aku je laa (tak intai. .like tngok bayang) tapi tak nampak bayang apa² dooo. .n mmg bunyi ngilu tu dtng dari depan koridor dpn rumah warden tu. .nk dapat kpastian lebih, aku intai sikit kt belakang langsir n mmg takde. .


So, aku malas layan. .dlm hati aku "lantak laa kau nak kacau aku pom. .asalkan aku tak kacau kau". .mlm² lepas tu, siti pulak dengar. .n then kitorang ignore n tak jadi ape² lepas tu. . .
Conclusion, makin kita layan n pikir pasal 'diorang', makin 'diorang' suka n kacau kita. .wallahualam


Kisah Seram Budak Sixth SenseWhere stories live. Discover now