Still kisah kkak aku...kjadian ni berlaku kt asrama.
Mse ni acik form 4. .n still dduk dorm 16 sbb dia bodek penyelia asrama😅. .biasenya dorm 16 ni untuk form 3 je. .
Aku desc pasal kedudukan katil n locker. .oky kalau masuk pintu dorm 16 ni, sebelah kanan ada suis lmpu kipas n kedudukan 3 katil n 3 locker. .sebelah mnyebelah katil n locker. .utk mudah faham aku tulis 3 katil 3 locker sbgai bhgian A. .n depan bhgian A ni ada 4 katil n 4 locker. .sbgai bhgian B. .(hrap korang boleh imagine). .satu dorm 7 orang. .
Kisah ni berlaku mse hari sekolah. .bukan weekend. .mlm tu, 3 orang je ada dlm dorm tu termasuk acik. .yg laen pegi tido dalam dorm laenn. .siyesly mmg sunyi kalau just 3org dlm bilik. .xtahu nak buat pe. .n mlm tu diorang tido awal (dlm pukul 12@1). .dah dikira awal bagi diorang tu. .😊. .
Acik tido kt katil tengah bhgian A tu. .yg dua org lgi mmber dia ni kt dua katil bhgian B. .tengah² jugak. .N sebelum subuh, dlm pukul 5 xsilap. .acik bngun nk gi mandi n siap² nk pi surau. .dia geliat n pusing kpala kiri kanan kiri kanan. .then, dia terpaku kt katil n locker hujung sekali kt bhgian B tepi tingkap. .ada sekujur cik cong aka pocong bersandar kt locker tu yg betul² berhadapan ngan pintu tndas. .still dgn kain kapan yg lusuh giler. .kekuningan mcm bekas tanahh. .acik tenung kejap je (intai) dgn bantuan lmpu tndas yg samar2 sbb lampu bilik still tutup. .'dia' duduk bersandar tu sama tinggi dengan pemegang pintu locker. .locker standard (tinggi x?). .kaki melunjur ke arah tandas. .bahagian muka terbukak. .muka mcm org arab serius. .mata 'dia' pandang acik. .acik lawan pandangan tu sbb dia ingat yg ustaz cakap, 'dalam pandangan kita, ada cahaya iman'. .sbb tu acik pandang je 'dia' tu. .body 'dia' tu mcm body org arab. .tegap. .kalau dh duduk tinggi camtu, kalau berdiri mcm mne agaknya🤔. .
Mesti korang fikir, acik tengah mamai sbb bngun tido an. .tak. .acik dh gosok mata n pejam celik pejam celik utk pastikan yg dia tak mamai. .n 'bnde' tu still ada kat situ. .tangan dlm keadaan qiam dan nmpak dgn jelas bentuk siku 'dia'. .xtnggu lama, acik bngun dri katil n acah² xnmpak bnde tu. .terus nk amik towel yg dia sidai kt tmpat sidai towel yg betul² hujung kaki 'dia' . .kau rasa??. .acah² berani je padahal dlm hati mmg nak meletoppp. .dia amik tnpa tengok kiri kanan n terus masuk tandas. .
siap² mandi semua, dia keluar tandas n bnde tu dah takde. .acik lega n siap². .beberapa minit lepas tu, azan subuh berkumandang kt surau. .acik kejutkn mmber2 dia tu. .
Locker yg 'dia' bersandar tu, tuan punye locker tu tido dlm dorm laen. .nasib baik laa kn. .n acik xbukak cite ni pada sape² kcuali dua org mmber dia yg tido dlm bilik tu. .tu pom cerita kt sekolah. .acik xbukak cerita kt tempat yg berlaku. .n dia takkan cerita on the spot. .sehari lepas tu baru dia cerita. .sbb bila kita cerita benda ii macam tu, 'dia' ada dan join dengar sekali. .acik pom xtahu ape motif 'dia' muncul. .klau aku kt tempat acik time tu, msti buat² tido balik. .xberani doo nak bngun mandi n terpaksa lalu depan 'dia'. .buatnye 'dia' bngun. .uishhh nauzubillah. .
YOU ARE READING
Kisah Seram Budak Sixth Sense
Paranormal•• kisah² ni based on pengalaman aku ngan kakak aku sendiri. .n mostly berlaku kt hostel sekolah kitorang. .kisah² ni takde kaitan antara yg hidup atau yg dah meninggal dunia. . •• kebanyakan kisah² dalam ni berlaku pada kakak aku n dia la aku gela...