Ni pengalaman aku. .kisah ni pendek je☺. .biase laa aku bukan ada sense tu pom. .bnde² yg jadi pada aku ni berlaku setiap tahun. .5tahun aku dduk asrama n setiap tahun terjadi something yg pelik. .pelik je, bukan bnde tu memunculkan diri yea. .dalam setahun tu, at least sekali mesti terjadi something yg xmasuk dek akal. .
Oky kisah 'bunyi dlm toilet' ni berlaku mse aku form 2. .yg chap sebelum ni pasal kisah 'bola golf' tu mse aku form 1. .next chap kisah mse aku form 3 dan seterusnya. .tunggu yea next² chap😊. .
Mse aku form 2, awal tahun je aku dduk dorm 09 sekali dgn geng² form 2 jugakk. .masuk je pertengahan tahun, warden and penyelia buat rombakan dorm. .diorang nak mix form dalam setiap dorm. .form 5 dikecualikan. .n nma aku ada kt dorm 08. .sekali lagi terjadi kt dorm 08😢. .nasib aku baik sebab hakak² form 4 yg sedorm ngan aku tu kwan² baek abg aku. .n aku pon dh kenal perangai diorang. .n mmber aku yg dduk kt dorm 09 sbelum ni, satu dorm ngan aku jugak. .so, dua org form 2 termasuk aku. .tiga orang form 4. .sorang form 1 n sorang form 3 (yg ni aku xrapat sngat sebelum ni). .
Time ni mmg aku hantu novel segala novel😅. .satu mlm tu mse minggu xbalik kampung, hari khamis mlm jumaat👻, aku xtahu nak buat ape. .bosan sangat. .nak pi bilik tv pon crite xbest. .so aku dduk kt dorm je lepas solat isyak tu. .novel pon tak ingat nak bawak. .trtinggal kt rumah. .so mereput la kejap. .dlm dorm aku time tu ada hakak² form 4 tu je. .kwn aku pon dh pegi tngok tv. .aku pegi je laa borak² ngn diorang padahal diorang tgh buat homework time tu. .saje nak kacau. .hhaha junior kan..
Ada sorang hakak form 4 tu nma kak nora, aku tngok atas katil dia ada novel. .tajuk novel tu yg aku letak kt media tu👆. .yeapp novel tu laa. .aku pom ckap la nk pinjam kejap sbb dia pon buat homework kn. .mula² nak baca sinopsis je tapi dia punye jalan cite best, so aku pon start la baca satu bab satu bab. .ralit sangat aku baca smpai xperasan dah pukul 10. .diorang ajak turun supper kt dewan makan. .aku cakap xnak sbb nak baca novel tu. .relaa xmakan dooo sbb nak baca novel. .alahaii hantu novel betul time tu. .
So, tinggal lah aku sorang dlm bilik tu. .aku acah² berani je. .xfikir apa² pom sbb novel dah depan mata. .dalam pukul 11 baru diorang naik. .termasuk kwn aku tu nma akma. .lepas diorang supper tu, diorang singgah bilik tv kejap sbb tu lmbat naik dorm. .mulanya aku baca kt katil kak nora ni. .kt tengah² antara 3 katil. .bhgian A laa (aku dah mentioned dlm part 'pocong sebelum subuh' tu). .lepas tu kak nora dh nak tido so aku pon pegi kt sebelah knn katil dia. .kt situ katil akma. .aku tumpang kjap sbb dia pon pegi kt dorm sebelah (dorm 09). .
dlm pukul 12 tu, diorang cakap nk ttup lampu. .aku dah laa nak habiskan novel tu mlm tu jugak. .aku ckap tutup je laa. .boleh guna lampu bilik air. .lupa nak cakap yg katil akma tu paling dekat ngan pintu bilik air. .boleh imagine??. .oky lepas dah ttup lmpu tu, aku baca novel tu dlm gelap tapi still boleh baca sikit² sbb dekat dgn bilik air. .novel tu baru separuh aku baca. .kiraan aku, aku sempat habiskan sebelum subuh. .
Then, akma masuk dorm n nak tido. .aku cakap tido kt katil aku la. .sebab kedudukan katil aku ni mcm yg aku cite dlm part pocong tu. .katil aku berhadapan ngn tandas. .so dia pi laa tido kt katil aku. .
Aku sambung baca balik novel tu. .n keadaan bilik sunyi namatey. .hnya bunyi kipas je. .n time tu laa baru aku rasa nak masuk tandas laa, nak gosok gigi laa ape laa. .time org xtido lagi, xrasa pulak😪. .
So aku pon masuk tandas. .aku perasan yg pintu tandas dorm 09 tertutup. .diorang sengaja tutup kot sebab maybe silau lmpu bilik air tu. .lepas siap amik wudhuk semua, aku sambung baca balik. .aku mmg xfikir ape². .smpai la dalam pukul 2 xsilap, aku nak masuk tandas balik. .mmg kacau line laa sbb cite novel tu tgah konflik kot. .lepas tu, aku sambung balik. .
N lepas tu laa aku dengar bunyi air. .macam org guna tandas. .aku buat donno je laa sbb maybe budak dorm sebelah yg masuk tandas. .aku baca n aku berhenti baca tetibe sbb aku terfikir yg pintu bilik air dorm sebelah berbunyi walaupon tolak slow². .engsel karat. .tapi tadi xbunyi pon. .
N aku pom intai dari katil akma ni ke dalam bilik air tu. .n MEMANG PINTU BILIK AIR DORM SEBELAH XBUKAK.!!SELIPAR TANDAS PON X TERUSIK!! Macam mula² aku tengok masa masuk tandas kali pertama tu. .tapi bunyi air dalam tandas tu still dengar. .Kau rasa??
Aku dah cuak tapi still boleh relax. .buat² xfikir bnde² tu. .novel pon daa nak habis baca. .Bunyi tu dah takde pon aku xperasan sbb ralit sngat baca novel. .aku lega la sikit tapi lega aku xlama bila pundi kencing aku xnak bekerjasama ngan aku time² macam tu. .takkan laa aku nak masuk tandas tu balik lepas apa yg aku dengar tadi. .tapi nak taknak aku kena masuk jugak. .
N nasib baek takde ape² yg jadi. .aku sambung baca lagi n tengok jam dh pukul 4 pagi. .sempat habis sebelum subuh. .tengah ralit² aku baca, dengar orang berjalan pulak dlm bilik air. .mcm mna aku dengar??aku dengar mcm org jlan kt air. .pernah dngar kn??mcm tu laa aku dngar. .n aku intai pintu bilik air dorm sebelah still tertutup. .aku bengang dah mse tu. .dlm hati "aku xkacau kau, kau jngn kacau aku". .dalam hati je laa. .
Lepas tu, aku rasa macam diperhatikan. .serious!! . .kalau korang tengok dpn, korang still boleh nmpak kn kiri kanan. .guna ekor mata. .so, aku baca novel dlm keadaan meniarap. .kepala aku ke arah bilik air. .n masa aku baca tu, aku nmpak bayang kt lantai depan bilik air. .tapi guna ekor mata je. .aku xpusingkn kepala pon. .macam ada something yg tengok aku dari bilik air. .aku pon rebahkan badan aku membelakangi pintu bilik air. .aku ignore je sbb aku rasa mybe perasaan aku je tu. .
n pkul 5 xsilap, aku habis baca novel tu. .aku tido terus sbb dah ngantok sngat. .lepas tu, org azan subuh dlm pukul 6. .aku bangun n turun surau. .smpai surau, muka aku je segar. .muka budak² laen masih dlm mood mngantuk bngun subuh😂. .sebab baru tido kan. .imam nma halim, budak form 4( budak hafal quran) nak buat solat sunat sejadah. .😥aku jadi ngantok serta merta. .😴
Hhaha tu laa pentingkn baca novel lagi. .Novel tu aku start baca pukul 9 n siap baca pukul 5. .tmbah pulakk kena kacau camtu. .nasib baek tak menjelmakan diri 'dia'. .tu laa first time aku kena kacau. .yg part bola golf tu, hakak² form 3 tu yg kena. .walaupon dari bilik kitorang. .setiap kali aku kena kacau, aku akan cite ke acik. .n acik akan tarbiah aku. .😥
BILIK AIR yg aku maksudkn tu yg ada sink, tempat basuh baju, bilik mandi n tandas. .
BILIK MANDI yg ada shower
TANDAS tu yg ada mangkuk tndas. .
N pintu bilik air tu ialah pintu besar sebelum masuk bilik air. .(kot² ada yg confius). .failed sikit bab2 nak suruh imagine ni😅
YOU ARE READING
Kisah Seram Budak Sixth Sense
Paranormal•• kisah² ni based on pengalaman aku ngan kakak aku sendiri. .n mostly berlaku kt hostel sekolah kitorang. .kisah² ni takde kaitan antara yg hidup atau yg dah meninggal dunia. . •• kebanyakan kisah² dalam ni berlaku pada kakak aku n dia la aku gela...