Ni kisah kakak aku. .mse ni acik form 4 tak silap. .
Dia pom dah xlayan sangat bnde² mistik ni semua. .jadi bomoh asrama pom dah pencen. .kisah ni pendek je. .Satu hari tu, dia ngn kak tg.ain (ingat lagi?? yg ada sense macam acik jugak tu) pi lepak kt dorm 13 lepas asar . .dorm 13 tu semua hakak² form 5. .diorang borak² je lahh. .n lupa nak bagitahu yg antara hakak² form 5 dalam dorm tu, 5/7 ada sense tu. .n mse taon tu n taon² sebelum tu, acik tumpang diorang punye energy untuk lawan bnde² tu semua. .sebab tak semua boleh percaya bnde² mistik ni. .n tak semua boleh lawan 'diorang'. .
Mse borak² tu, acik tertido. .n sedar² je org daa azan maghrib kat surau asrama. .acik bangun je, diorang dah siap² nak turun surau. .tapi ada laa dua tiga org hakak² tu xturun. .solat dalam bilik. .haiyaaa langgar peraturan asrama laa diorang ni. .acik bangun n duduk atas katil. .yelaa mamai lagi. .tido waktu asar kan. .otak xlehh berfungsi dengan baek lagi. .btw, katil yg dia tido tu betul² depan pintu kt bhg A. .dia termenung memikirkan masa lalu😅. .gurau². .dia termenung kejap tu n dia pom tengok kt tingkap sebelah kiri dia. .bukan tingkap kt koridor ni. .tapi tingkap yg ada pokok pinang bnyak² tu. .
Dia tengok je kt tingkap tu. .ada sorang perempuan berkebaya merah senyum kt dia. .siyess cantik gile. .first time dia tngok perempuan secantik tu. .acik perhati je. .n acik pom balas balik senyum tu. .kak tg.ain panggil dia sebab yelaa senyum sorang² camtu (kaq tg.ain tak nampak), dia tngok kt kak tg.ain, dia tngok balik kt tingkap tu daa takde perempuan tu. .
Acik pom bangun n amik wuduk. .lepas solat semua baru lahh diorang turun surau mse azan isyak. .acik cite pasal prempuan kebaya merah tu ke kak tg.ain. .first time dia jumpa bende tu yg cantik namatey. .biasanya hodoh n buruk je muka tu. .acik curious nak tahu ape motif 'dia' munculkan diri. .sebab 'dia' akan muncul if something nak jadi lepas tu. .
Malam tu, hakak² tu ajak acik n kak tg.ain tido dalam dorm 13 tu. .so, diorang angkut laa selimut, bantal pi dorm 13 dari dorm 16. .diorang borak² dulu laa sebelum tido tu. .n hakak² tu mmg suka sangat tido lewat even esoknya sekolah. .n satu lagi, ada la antara diorang tu bawak fon. .'peraturan dibuat untuk dilanggar'. .😅😅
Ada yg otp laa n macam². .biase lahh cinta chimpanzee zaman sekolah. .Then, dalam pukul 1 lebih tak silap, hakak yg paling sado💪 n paling kuat sense tu antara diorang nama kak ema nak pi tandas. .mse tu dua tiga org je tido tak termasuk acik n kak tg.ain. .kak ema lalu depan katil kak ain. .katil kak ain yg paling dekat ngan pintu tandas. .mse tu kak ain dahh tido. .kak ema tngok macam pelik je kak ain mse tu. .tapi dia ignore n masuk tandas. .btw, kak ain tido tu dalam keadaan kaki kt kepala katil n kepala kt kaki katil (boleh imagine?). .so, kalau keluar dari bilik air tu terus nampak muka dia. .
Lampu dah tutup time tu. .n mmg guna lampu tandas je laa nak bagi nampak dlm dorm tu. .mse kak ema keluar dari bilik air, dia terkejut tngok muka kak ain MACAM MAYAT!!pucat xyah cakap laa. .tapi kak ain still dlm position tido. .kak ema terjerit. .slow je n yg laen terus tnya knapa n tngok sndiri muka kak ain tu. .acik kejutkan kak ain tu. .yelaa takot dah tak sedar or pengsan ke hape. .kak ain bangun je terus berubah suara. .n senyum sinis kt diorang ni. .macam dah kena rasuk!diorang ni dahh kecut. .yelaa ibarat mayat hidup depan mata. .
Then, kak ema suruh acik n kak tg.ain ni pegang kak ain sebelum dia hilang kawalan. .kak ema ada tnye la bnde yg ada dalam badan kak ain tu. .(sori aku tak ingat dialog diorang tu). .tapi ada kaitan ngan perempuan kebaya merah yg acik nampak kt tingkap tu. .lepas tu, acik n kak tg.ain tngok sesama sndiri. .n tayangkan muka cuak masing² sebab kak ema tak tahu pasal perempuan kebaya merah tu. .diorang tak cerita. .
Lepas baca tiga qul n ayat kursi semua, kak ain pengsan kejap. .n dia bangun tu terus nangis. .yelaa bnde tu masuk dalam badan dia mase dia tido kott. .dia cakap macam terkena renjatan elektrik time tu. .n dia tak tahu pom muka dia boleh berubah camtu. .n kak ema suruh kak ain amik wuduk n tido balik. .then,acik nak bukak cerita pasal prempuan kebaya merah tu n kak ema suruh cerita kt sekolah keesokkan tu. .
Lepas pada peristiwa tu, setiap kali nak berlaku histeria pada malam hari, petang tu acik akan mimpi 'diorang' or nampak 'diorang' menjelmakan diri kt mna² laa kt asrama tu. .macam bagi hint yg malam tu akan jadi histeria. .n memang berlaku pom. .yg ni sama ada kebetulan atau tak, aku tak tahu. .tapi kerap sangat berlaku camtu. .wallahualam
YOU ARE READING
Kisah Seram Budak Sixth Sense
Paranormal•• kisah² ni based on pengalaman aku ngan kakak aku sendiri. .n mostly berlaku kt hostel sekolah kitorang. .kisah² ni takde kaitan antara yg hidup atau yg dah meninggal dunia. . •• kebanyakan kisah² dalam ni berlaku pada kakak aku n dia la aku gela...