الفصل الرابع

29.5K 691 6
                                    

رواية | الفهد الاسود |
( الباشا )
الفصل الرابع ..
________________________________________________

_ المنبه الخاص بعمران رن وكانت الساعة سبعة الصبح ، صحي وكله شعلة نشاط لأنه راجع لشغله اللي بيحبه وبيديله كل طاقته ووقته وجهده ، مط درعاته في الهوا يفرد جسمه وقام دخل الحمام الخارجي خد شاور سريع ولبس البرنس وخرج ونسي أنه يجيب هدوم من أوضته بس هيجيب ازاي وهي جوة ؟

_ طب هيعمل إيه أكيد مش هيستناها تصحي لازم يتحرك بدري ولو قعد أكتر من كده هيتاخر ودي حاجة بعيدة كل البعد عنه ..

_ مش قدامه غير أنه يدخل ياخد حاجته بهدوء ويخرج ، حاول يفتح الباب بس اتفاجئ أنه مقفول من جوة ، نفخ بضيق لمجرد أنها قفلته وموثقتش فيه ، بس هتثق فيه ازاي وهي متعرفوش ومقدمش ليها حاجة تخليها تثق فيه ، لا لا بس برده هو مصدر ثقة للكل ازاي دي تخاف منه بالشكل ده ، أكيد الغلط مش فيه الغلط في اللي اتعرضت له قبل كده !

_ اييييييه ؟ يعني هي بتشبه بأكرم ابو اليسر ؟

_ عمران اتعصب من مجرد التفكير أنه يكون شبه المقرف ده ومحسش بإيده اللي خبطت علي الباب بكل قوته ..

_ عند سديم كانت نايمة وبتحلم بأكرم اللي كان بينتهز أي فرصة عشان يقرب منها ويلمس جسمها ، عيطت في الحلم وهي بتقوله :-
_ سبني حرام عليك بلاش تعمل كده أبعد عني

_ دموعها خانتها في الحقيقة ونزلت من كتر وجعها علي اللي كانت بتتعرض له ، سمعت خبط جامد اوي فضلت تدور في حلمها علي اي حد بيخبط لكن مفيش ابواب خالص ، عقلها بدأ يستوعب أن الخبط ده حقيقي واتفزعت جامد من شدته ..

_ انتفضت من مكانها وجرت فتحت الباب وجسمها كله بيترعش من الخوف ، فتحت ولقيته قدامها وعينه ينطق منها الشرار ..

_ عمران أول لما شافها قالها بغضب :-
_ انتي بتشبهيني بأكرم ؟

_ سديم مفهمتش المغزي من كلامه يمكن لأنها لسه صاحية وعقلها مش مستوعب حاجة ، أو يمكن لأنه موضحش كلامه كويس ، فضلت تبصله بعدم فهم وأخيراً جمعت كلام تقوله بنبرة مرتعشة :-
_ مش فاهمة قصدك !

_ عمران غضبه كله اتبخر لما شاف دموعها ونبرة صوتها وهي خايفة منه ، لعن نفسه إزاي يسمح لنفسه يعمل فيها كده

_ هز راسه وكأنه معملش حاجة وهرب بعينه بعيد عنها :-
_ معلش كنت عايز أجيب هدوم ليا من جوة عشان اااا..

_ قاطعته سديم بفتور :-
_ اتفضل

_ خرجت برة بهدوء وسابته علي راحته ، وسط نظراته الغريبة اللي متبعاها مكنش ده اللي منتظره منها ، كان عايز عِند وزعيق بس ليه باينة ضعفية كده ؟

_ دخل أوضته يبدل هدومه وهي اتفاجئت بالصالة والمطبخ نضاف جدا ، استغربت إزاي شاب ولوحده ومنظم بالشكل ده ..

الفهد الأسود حيث تعيش القصص. اكتشف الآن