"Petang ni kita gerak. Korang kena pastikan rancangan Kite berjaya."
Kelihatan Younghoon dan Juyeon mengangguk laju. Setelah mereka berdua berlalu pergi, Hyunjae bercakap sendirian.
"Maafkan oppa, Haraa."
_
Kelihatan Haraa sedang menyiram pokok di depan rumah. Aktivitinya terganggu apabila 2 orang lelaki datang menegurnya.
"Maafkan kami cik. Boleh kami tau di mana cafe yang paling dekat di kawasan ni?"
"Ouh. Tidak mengapa. Ada sebuah cafe tak jauh dari sini. Kalau encik berdua berjalan kaki, tak sampai 5 minit pon dah sampai."
"Ouh. Terima kasih Cik Haraa."
"Eh macam mana encik tau-" Haraa tidak sempat menghabiskan kata-katanya apabila mulutnya ditekup dengan kain yang sudah dibasahi dengan cecair yang mampu membuatnya tidak sedarkan diri.
Badannya yang lemah sempat disambut oleh Haknyeon yang telah bersedia di belakangnya.
"Kajja." Haknyeon mengangguk dan meletakkan Haraa di atas bahu kirinya dan menuju ke arah kereta.
Seorang lagi lelaki iaitu Sangyeon cuba memantau keadaan sekeliling. Bimbang jika aktiviti mereka dilihat orang. Setelah memastikan tiada siapa yang melihat, Sangyeon terus masuk ke dalam kereta dan memandunya secara laju menuju ke suatu tempat yang tidak asing bagi Haraa.
-
"Sh*t!"Mingyu menumbuk dinding di hadapannya berkali-kali. Tangannya yang mulai luka, tidak dipeduli. Dia kesal kerana terlambat sampai di rumah Haraa. Dia kesal tidak sempat menyelamatkan buah hatinya itu.
Kelama-lamaan dia jatuh terduduk di atas lantai. Tiba-tiba 2 orang lelaki meluru ke arahnya.
"Hyung! Kenapa ni? Apa dah jadi?"
Badan Mingyu digoncang berkali-kali. Dengan suara yang sayu, dia bersuara
"Kita terlambat Jaemin. Dia dah ambil Haraa."
"What!?"
Tanpa berlengah lama, Jeno yang turut berada di situ terus menghubungi Jaehyun.
Tbc~
Citer ni dah nak habis nyah. Hampir setahun. Huhu bukan takde idea. Cuma malas menaip. Happy reading!❤
YOU ARE READING
[C] Encik Mafia || KMG
FanfictionSalahkah aku menyintainya? Cinta yang dihalang menimbulkan banyak tanda tanya. Apa sebenarnya maksud Jaehyun Oppa? Apa sebenarnya yang aku tak tahu? Published : 8/7/2020