4

391 49 57
                                    

"Apa?!"

Nampaknya si Jaehyun ni betul-betul terkejut.

"Haraa ada cedera mana-mana tak? Luka-luka ke?" Kata Jaehyun sambil membelek muka dan badan adiknnya itu.

Melihat abangnya yang gelabah, Haraa ketawa

"Hahaha.. Apalah oppa ni. Takde apelah. Luka sikit-sikit je. Nasib ada orang tolong "

Mendengar jawapan adikknya itu membuatkan Jaehyun mengurut dadanya.

"Fuh.. Mujur tak gugur jantung oppa ni"

"Sayang jugak oppa dekat Haraa ye?

"Eh.. Mestilah sayang. Satu-satunya adik oppa kot.. Dahlah cute gituww"

Seraya dengan itu, mereka berdua terus ketawa.

*skip

2 hari kemudian.

"Nak kek ape eh? Kek coklat pon sedap. Tapi kan.. Kalau makan kek blueberi pon sedap jugak nihh"

Haraa bercakap sendirian sambil mencari kedai kek berdekatan. Craving kek katanya. 😂

Tiba-tiba dua orang lelaki bertopeng turun dari kereta yang berhampiran. Mereka terus menahan Haraa. Salah seorang daripada lelaki itu cuba menarik Haraa masuk ke dalam kereta.

"Eh.. Siapa korang? Tolong!"

Haraa meronta-ronta untuk cuba melepaskan diri. Apabila dia berjaya, dia terus melarikan diri. Namun dia masih dikejar oleh dua lelaki itu.

Mingyu pov

Hari ni, aku keluar sebab nak tenangkan diri. Biasalah, kerja aku ni berat. Nasib baiklah aku ni dah terbiasa.

"Tolong!"

Aku nampak seorang perempuan sedang dikejar oleh dua orang lelaki bertopeng. Eh.. Tu bukan Haraa ke? Aku kena tolong.

Aku terus memakai mask. Kaca mata hitam turut ku pakai. Bukan apa, takut jugak kalau lelaki tu ada kena mengena dengan musuh aku. Kan tak pasal-pasal masalah timbul. Siapa susah? Akuuu jugak.

Aku segera menyorok di belakang sebuah pokok besar. Apabila melihat Haraa yang makin hampir, aku segera menarik tangannya dan membawanya lari.

Dapat ku dengar keluhan dan rintihan lelaki-lelaki itu. Huh.. Korang silap oranglah. Silap oranglah nak culik girl aku. Eh.. Girl aku ke?  Biarlah.. Hahahaha.

Apabila keadaan mula reda, aku menanggalkan kaca mafa hitam dan maskku. Fuh.. Panas lepas adegan kejar mengejar ni.

Haraa pov

Aku mula berasa lega melihat penculik itu sudah hilang dari pandangan. Tapi aku terkejut melihat lelaki yang menyelamatkan ku sebentar tadi.
Eh.. Dia lagi?

"Mingyu?"

"Awak kena cari guardian ni. Asyik kena serang je"

katanya sambil ketawa mengekek. Rambut yang jatuh ke dahi disapu ke belakang. Hensem bai. Tergugat aku jap.

"Wanna be my girlfriend?"

What? Betul tak ape yang aku dengar ni? Serius lah Mingyu? Baru kenal beberapa hari kot. Haish, bingung aku dibuatnya.

"Erk.. Apa awak cakap ni Mingyu?"

Aku saja tanya, tak pasti dengan apa yang aku baru dengar.

"Takla.. Awak ni asyik dalam bahaya je.  Awak jadi girlfriend saya lah. Saya jaga awak eh?"

Mingyu pov

Apa lagi si Haraa ni.. Memerah terus muka dia.. Comel. Hiks ~>_<~

Senyap je dia bila aku tanya macam tu. Bukan senang tau aku nak tawar diri. Limited edition gituw.

"Orang cakap, kalau diam tandanya setuju"

Dia mengangkat wajahnya dan memandangku. Sah, dia malu lagi.
Malu.. Tapi mahu

"Malu-malu tapi mahu" eh.. Apa aku nyanyi ni? 😂

Aku menghulurkan iphoneku kepadanya. Dia memandangkan seakan tak faham.

"Letak nombor phone awak dalam tu. Kita kan dah official" dia yang nampak bingung terus memberi nombornya.

"Dah-dah. Jom kita makan aiskrim. Dapat tenangkan diri awak tu." Aku mula berjalan namun melihat dirinya yang masih terkaku di situ, aku terus menarik tangannya lembut.

"Jom chagi?"

*skip

Rumah Seventeen

Hari ni aku happy semacam. Sebab apa aku happy?  Hahaha. Korang pon mesti tau kan. Si Haraa tu malu-malu je mase makan aiskrim tadi.

Sampai je kat rumah aku tengok Hoshi dan Jun Hyung kena marah. Eh?  Kena marah sebab apa? Ada misi Yang aku tak tau ke?

"Maaf hyung, kitorang tak dapat nak culik dia"

Apa? Culik? Diorang nak culik siapa? Kenapa aku tak tau pon.

"Ntah namja mana yang selamatkan si Haraa tu tadi" tambah Jun.

Aku silap dengar ke?  Haraa? Rupa- rupanya dioranglah tadi yang kejar Haraa. Tapi kenapa nak culik Haraa. Aku mesti siasat penyebabnya.

Continue..

Sebenarnya chapter ni dah update. Tapi knape ntah tiba-tiba hilang. So update balik. Apa-apa pun, semoga terhibur♥

[C] Encik Mafia || KMGWhere stories live. Discover now