1

718 75 60
                                    

Haraa pov

Pagi ni, aku keluar awal sebab nak cari kerja. Lepas dah tamat sekolah ni, kerja aku asyik menganggur je. Dah puas aku duduk rumah. Jaehyun oppa tak kasi aku kerja. Tapi tulah aku nak jugak belajar macam mana nak hidup berdikari.

Eomma ngan appa aku dah lame meninggal. Jadi aku tinggal berdua je dengan oppa aku, Jung Jaehyun. Makan minum aku semua dia yang jaga. Teringinlah jugak nak belajar hidup sendiri. Yelah takkan nak bergantung dengan oppa sampai bila-bila kan?

Walau hari masih gelap, bumi Seoul ni dah penuh dengan manusia. Terpaksa aku beresak-esak. Hish, kalau aku tahu macam ni, aku tak keluarlah awal-awal.

Aku cuba untuk keluar dari manusia yang ramai itu. Sesak nafas aku dibuatnya. Baik aku pergi minum kopi dulu. Nak tenangkan diri.

Author pov

Haraa mula berjalan mencari kafe berdekatan. Tiba-tiba seorang lelaki yang tidak dikenali menyerangnya.

"Baik kau serahkan semua duit, sebelum aku toreh muka kau tu"

Haraa ingin melawan tetapi melihat pisau yang tajam menyebabkan dia hanya terkaku. Lupa segala ilmu pertahanan diri yang telah diajar oleh oppanya. Kebetulan pulak kawasan ni takde orang lalu lalang.

Haraa menyerahkan jam tangan dan gelangnya. Namun, perompak itu masih menggertaknya.

"Aku mana ada duit! Kalau kau nak duit pergilah bank. Aku pon takde duit macam kau jugak!"

"Banyak cakap kau perempuan!" Jerit lelaki itu lalu meletakkan pisau di lehernya.

"Kalau aku jual kau pon mesti boleh dapat banyak duit kan. Hahaha"

Haraa terkejut. Dia menjerit sekuat hati Dan cuba melepaskan diri. Tiba-tiba,

Mingyu pov

Ramai betullah orang pagi ni. Kalau tak kerana nak cari makanan, takde maknenya aku nak keluar bagai. Hidup aku ni bukan suka jumpa orang awam. Hish..

"Tolong-tolong!!!"

Aku segera melepaskan satu tumbukan, dan lelaki tadi terus rebah ke tanah. Ye, aku memang ganas, tapi aku tak pernah buat dekat perempuan. Gentlemanlah katakan.

"Baik kau pergi sebelum aku panggil polis!"

Memang taklah aku nak panggil polis, aku acah je tu. Hahahaha.

Lelaki tadi dah lari lintang pukang lepas aku sebut perkataan polis. Alah, polis pon nak takut.

Author pov

"Awak tak apa-apa?"

Mingyu menghulurkan tangan untuk membantu Haraa bangun.

"Terima kasih. Saya tak apa-apa."

"Eh.. Kaki awak dah luka!"

Macam mana dengan chapter 1? Ni baru opening cara diorang kenal. Sila vote dan komen untuk tau cerita seterusnya. (=^.^=) ♥



[C] Encik Mafia || KMGWhere stories live. Discover now