5

333 43 20
                                    

Mingyu pov

Kenapa diorang nak culik Haraa? Aku dah pelik ni. Ada apa-apa yang Ku tak tahu tapi perlu aku tahu? Aku mesti siasat.

Iphoneku dibuka dan satu nombor didail.

"Yeoboseyo?"

"Haraa.. Esok kita dating. Dekat kafe Carat. Pukul 11 pagi"

"Mwo?"

Panggilan telefon terus dimatikan. Aku dah boleh bayangkan macam mana muka dia. Mesti dah berkerut macam nenek kebayan. Mesti comel sangat..  Auch.. 

Aku pon tak tau kenapa aku suka dia. Tapi yang pasti ada sesuatu yang special tentang dia.

Rumah Haraa

Haraa pov

Apalah si Mingyu nih. Ada ke patut call aku malam-malam buta macam ni sebab nak ajak dating? Terkejut aku dibuatnya. Haish, nasib sayang. Uhuks.
Jadi kitorang dah official lah kan? 👉👈 hiks

Macam ni ke rasanya bila jatuh cinta? Seingat akulah.. Aku pernah tercrush dekat Na Jaemin, classmate aku mase high school dulu. Mana dia sekarang ek? Lepas habis sekolah terus tak berhubung. Si Jeno pon sama.

*skip

Author pov

"Eeii.. Apa awak ni? Makanlah yang awak punya.. Janganlah amik yang saya punya"

Kata Haraa sambil memukul tangan Mingyu yang cuba mengambil makanannya.

"Dengan saya pon kedekut ke? Makanan je pon" kata Mingyu sambil menggosok tangannya yang dipukul Haraa. Haa.. Kan dah boleh sakit.

"Sebab makananlah saya kedekut. Kalau benda lain tak apa"

"Yelah yelah. Saya makan saya punya."

Mingyu buat muka sedih sambil pout.

"Takpelah, orang tu lebih sayangkan makanan daripada saya nih. Awak je yang saya ada"

Mingyu bercakap dengan makanannya.
Haraa mula ketawa besar melihat telatah Mingyu tu. Tak ubah seperti kanak-kanak ribena.

Macam manalah kalau si Haraa tahu siapa si Mingyu yang sebenar. Mesti terkejut biawak dibuatnya.

"Apalah awak ni. Mestilah saya sayang awak." Kata Haraa perlahan namun boleh didengari oleh Mingyu.

Muka Haraa mula memerah. Mesti dia tak percaya dengan tindakan beraninya tadi.

"Uwuuu.. Ada orang sayang kitalah. Kalau dia nak tau. Kita pon sayang dia jugak. Hiks"

Boleh tahan gatal si Mingyu ni😂

"Terima kasih sebab sudi jadi guardian saya. Walaupun kita baru kenal, awak dah jaga saya dengan baik sangat."

Haraa menunduk menahan malu. Mingyu tersenyum lalu berkata,

"Terima kasih jugak sebab sudi terima saya. Saya akan terus melindungi dan menjaga awak sehingga nafas terakhir saya. Okay Chagi?"

Auw.. So sweettttttt

Haraa hanya mengangguk laju.

"Awak tunggu dekat sini tau.. Saya nak pergi toilet jap" ujar Mingyu.

Haraa terus menikmati makanannya. Aktivitinya terhenti apabila dia ditegur seseorang.

"Haraa kan?"

"Eh.. Doyoung oppa!"

Sorry gais.. Chapter ni bersemut sikit. Dah puas halau tapi semut tu datang balik😂 apapun, silalah vote dan comment. Sesungguhnya Ira suka baca komen anda.. Hiks.
Semoga terhibur♥

[C] Encik Mafia || KMGWhere stories live. Discover now