kap 14

1K 25 1
                                    

Efter "festen" åkte Sebbe iväg på en kort helgskurs. Jag saknar honom massor men Hanna, Jocke och Anton sov med mig. Så vi kostade på hela helgen och köpte massa pizza, glass, godis och läsk. Anton och Jocke drack några öl också. 
"Älskar du Sebbe?" frågade Anton. Han såg fundersam ut och jag blev paff för ingen har frågat  mig en sådan fråga, självklart älskar jag honom. Han är mitt allt!
"Ja, jag älskar honom massor!" sa jag och log. Han nickade bara och log glatt. 
När vi la oss i sängen på söndagkvällen så hade jag svårt att sova, magen kändes konstig, lite som fjärilar i magen. Så jag la handen på magen och va?! Vad var de? En spark, jag kände en spark! Då tog jag Hannas hand och la den på samma ställe och hon sken upp som en sol. "Jippie!" tjöt hon. Sedan la hon båda händerna på magen och började prata med Melina. Jag kände välbehag i hela kroppen. 

Konstigt nog var jag utvilad på morgonen när klockan ringde. Jag tittade mot Hanna som låg och snarkade fortfarande, haha! Jag petade henne i ansiktet och hon flög upp fort som sjutton. 
"Vad händer?!" frågade hon. Jag skrattade så jag storknade. "Vi måste åka till skolan om en halvtimma". 
Hanna började dirket reda ut det långa löshåret och klädde på sig snabbt. Hon lägger en massa pengar på sitt utseende, varje månad fixar hon en guldansiktsmask och förlänger ögonfransarna. Sedan så fixar hon håret för 7000 var tredje månad med förlängning. Dessutom går hon på spa minst en gång i månaden och vaxar benen, bikinilinjen och under armarna. Innan jag blev gravid gjorde vi allt det tillsammans men mitt hår är naturlig långt nu så behöver inte fixa håret och jag orkar inte sitta så länge som man behöver för att fixa fransarna.

När jag sminkat mig klart fick jag ett sms av Sebbe. 

Jag är tillbaka i skolan så syns snart! xoxo

Vad roligt, nu är vi tillsammans hela tiden så om jag får värkar i skolan så kan jag bara gå till honom direkt! Så jag klädde på mig snabbt och tog ett äpple från köket. Sedan gick vi ner till bilarna. Jag och Hanna åker tillsammans och Anton och Jocke åkte i en snygg audi a6. 
Dagen började med familjejuridik och till lunchen har jag inte sett Sebbe alls. Han hade väl de yngre eleverna. Dagen fortsatte sakta och tills slut letade jag nästan efter honom. Konstigt att jag inte har hört av han alls. 
Men när jag kom ut till bilen stod han bredvid den och självklart sken jag upp och gick allt snabbare mot honom. Jag kramade honom hårt och kysste han på munnen. Han sköt undan mig lite och jag blev förvånad. Vad gör han? Sen såg jag att han vinkade till rektorn som gick mot sin bil. Ååh.. 
"Du kan inte göra så när jag jobbar här!" sa han och såg lite irriterad ut. Jag nickade bara skamset. Det är lite sorgligt att jag inte får visa kärlek till mannen som har gjort mig gravid. 

Kvällen blev bättre men jag somnade vi halv sju och sov ända tills klockan ringde, ganska så trött. Ett tag tänkte jag att strunta i skolan men sedan kom jag på att jag har prov. Dessutom vill jag inte missa så mycket. När jag parkerade på parkeringen vid skolan stod Hanna och väntade på mig redan. Jag kramade om henne och förklarade vad Sebbe hade sagt i går vid bilen och hur ledsen jag blev. När vi närmade oss porten till skolan stod rektorn, kuratorn och skolsystern. Hanna tittade på mig chockat. Vem väntar dom på?
"Gabriella Johansson?" sa rektor Göran med en hög röst. Jag blev lite rädd faktiskt. 
"Ja, det är jag" svarade jag snabbt. 
"Vi vill att du följer med oss, jag har pratat med dina lärare idag" sa han. Jag gick efter honom och Hanna viskade till mig att jag skulle ringa henne när jag kom därifrån. Då nickade jag bara. 
När jag kom in på rektorsexpiditionen för andra gången i mitt liv så gick vi in i ett samtalsrum där det låg en massa papper på bordet. Mina papper såg jag sedan, va? Vad händer? Göran nickade mot skolsystern som precis stängt dörren. 
"Sätt dig Gabriella" sa hon snällt. När vi alla satt oss ner så harklade hon sig. 
"Vad gör jag här?" frågade jag när det varit tyst en kort stund. 
Sjuksköterskan Annelie harklade sig igen "vi har förstått att du är med barn Gabriella" sa hon. Och? Vad är det med de? 
"Ja?" sa jag bara. 
"Jo, det är så att vi skulle ha velat att du berättat för mig eller Magnus" sa hon och tittade på kuratorn. 
"Varför skulle jag de?" frågade jag bestört. Hon såg lite obekväm ut och ville nog helst att någon annan tog det här samtalet. 
"Du kan behöva stöd och nu när du är så ung så kanske pappan inte är med längre" sa hon. 
"Jo han är med och jag mår jävligt bra faktiskt!" sa jag lite argt. 
"Seså unga dam, du behöver inte bli arg!" sa Göran bestämt. Jag blev bestört.
"Här kommer ni första ni gör på morgonen och hoppar på mig, hur tror ni att jag ska reagera och jag fattar fortfarande inte vad fan jag gör här!" skrek jag praktiskt taget ut. 
"Gabriella, kan du lugna ner dig så tar vi det från början" sa Magnus lugnt och jag andades ut och räknade till 10. Sedan nickade jag. 
"Har du en pojkvän?" frågade han. 
"Ja, vi bor ihop" sa jag lugnt. 
"Vad heter han?" frågade Magnus sedan. Varför vill dom veta det här?
"Sebastian Hansson, varför undrar ni?" frågade jag.
"Jag såg er igår" sa Göran. Jag måste ha sett oförtående ut då han fortsatte "en lärare får inte han ett sexuellt eller kärleksfullt umgänge med eleverna" sa han. Där stannade världen, vad? Vad ska jag göra?

Vad hände?Where stories live. Discover now