Efter ett par timmar ligger Anton och Hanna och strular i en kanot, jag skrattar lite när jag såg dom. Hanna då! Resten av klassen dansar runt högtalarna vi ställt ut och alla är berusade.
Jag såg Sebbe som stod för sig själv så jag gick givetvis fram till honom och började dansa mot honom. Han var rätt dragen av sin whiskey så han la händerna på mina höfter och följde rytmen.
Jag började dansa allt sexigare mot honom och till slut gned vi oss bara mot varandra. Om jag vore nykter hade det aldrig hänt. Jag är väl inte feg som nykter men är definitivt inte såhär framåt."Jag kan inte.. " sa jag med en kvävd röst. Jag mådde verkligen illa och kände att spyan var påväg upp. Så jag sprang så gott jag kunde iväg till stranden och hukade mig. Jag kände att någon hjälpte mig med att hålla upp mitt hår och antog att det var Sebbe. Men när jag tittade mot marken bakom mig så jag ett par ballerina skor. Va fan? Hanna är för full för att ens reagera på något annat så det är inte hon. Jag sköt ifrån mig tanken och sköljde mitt ansikte från spyan och ställde mig upp. Där stod Ronja. Det syntes att hon var väldigt berusad. Hon kom fram till mig, och rätt som det var hade hon sina läppar placerade mot mina. Jag blev direkt arg och puttade bort henne.
"VAD FAN GÖR DU!?" skrek jag så att Sebbe hörde och skyndade sig ner till stranden.
"Fattar du inte Gabbe? Förstår du inte att jag har varit kär i dig sedan vi träffades första gången?" svarade hon med tårade ögon. Va fan? Även om jag var förvånad så slutade jag inte skrika och skälla på henne och till slut kände jag att någon, antagligen Sebbe, tog tag runt midjan och bar mig därifrån.
"Lugna dig" sa han och tog in mig i hans stora och varma famn. Vi mötte varandras ögon och vi stod och stirra på varandra i det som kallas evigheter även fast det bara var några få sekunder. Tills jag kände att han kysste mig passionerat och jag besvarade... Jag glömde allt där och då. Han smakade whiskey och alkohol. Det smakade gudomligt. Han är gudomlig!
Han avbröt kyssen och tog min hand. Sedan ledde han mig till hans stuga...
YOU ARE READING
Vad hände?
Teen FictionJag är Gabbe, förkortning av Gabriella, i snart 18 års ålder träffar jag en kille. Kan man tänka sig att bli kär i sin vikarie. Men så ovanligt kan det inte vara? Eller... Men aja. Mina föräldrar är båda prisbelönta läkare och tjärnar väldigt mycke...