*2 veckor senare*
Jag ligger i sängen och kollar runt på nätet. Tyvärr hade jag inte fått sommarjobbet jag sökte och Hanna har åkt till USA så jag är helt ensam. På klassfesten förlorade både hon och jag våra oskulder. Hon till Anton och jag till Sebbe. Skillanden är att dom har pippat nästan varje dag och blivit tillsammans. Men jag undviker Sebbe så gott jag kan, vilket inte är så svårt då jag varit hemma hela tiden. Det är så pinsamt för han inte visste att jag var oskuld. Fast jag är stolt att jag har sparat min oskuld så länge. Även om jag runkat och strulat så har jag aldrig velat gå längre. Sedan hörde jag dörrklockan ringa, vem kan det vara? Jag sprang ner lite snabbt för att hinna öppna och när jag väl öppnade fick jag en mindre chock... Herregud! Där står Sebbe och jag har på mig ett linne och pyjamasbyxor med grisar på. Till toppen av outfiten så hade jag inget smink och håret stod åt alla håll..
"Hej" sa jag tyst medans han granskade mig noga.
"Hej Gabriella" sa han och tittade med sina ledsna ögon på mig. "Varför har du inte svarat på varken sms, facebook eller mina samtal?"
"Kom in först" sa jag och tittade mig omkring.Vi gick in i vardagsrummet och satte oss i soffan.
"Nå? Kan du berätta varför nu?" sa han lite oroligt.
Jag harklade mig och tittade ner i golvet. Jag var nära till tårar.
"Alltså... jag var oskuld innan vi hade sex" sa jag lite tyst och jag såg hur chockad han blev.
"Oj, herregud! Det visst jag inte" sa han och tittade noga på mig. "Ångrar du dig?"
Jag visste inte vad jag skulle ta mig till och började gråta... Jag visste inte riktigt vad jag kände, jag var full när det hände så det ångrar jag men ångrar inte att det var med honom.
"Men gumman, hur är det fatt?" sa han och lutade sig mot mig.
"Jag ångrar att jag var full" hulkade jag fram. "Jag har mått så dåligt de senaste veckorna och trodde att det skulle vara annorlunda då jag förlorade min oskuld!"
Han såg ångefull ut och satte sig på huk framför mig och såg mig djupt i ögonen.
"Jag tycker verkligen om dig och om det inte kändes rätt så säg det." sa han. "och om du vill att jag går och vi inte hörs mer så får du säga det.." Han såg så ledsen ut att jag nästan skämdes över hur dåligt jag mått. Så jag kramade om honom för att visa att jag ville ha honom där. Jag avslutade kramen och såg honom rätt in i ögonen. "Jag vill inte att du går och jag ångrar inte att det var till dig jag förlorade oskulden till" sa jag och pussade honom lätt på kinden.
"Så bra" sa Sebbe och log det största leendet jag sett.
Jag började fram och viskade i hans öra "vill du ta mig igen?". Jag blev väldigt generad. Precis som han.
"Nej, för jag tänker inte låta dig bli obekväm" Jag nickade bara till svar.
Jag tog hans hand och gick till övervåningen med honom. Där låg vi i min säng och bara pratade om allt. Blandat med många kyssar. Kyssarna var så underbara i nyktert tillstånd. Han är också helt underbar.
YOU ARE READING
Vad hände?
Teen FictionJag är Gabbe, förkortning av Gabriella, i snart 18 års ålder träffar jag en kille. Kan man tänka sig att bli kär i sin vikarie. Men så ovanligt kan det inte vara? Eller... Men aja. Mina föräldrar är båda prisbelönta läkare och tjärnar väldigt mycke...