Ik zat samen met Kelsey in het ziekenhuis. We zaten naast het bed van Marlies en Kelsey hield haar hand vast en was zacht wat dingetjes tegen Marlies aan het fluisteren. Ik keek er maar naar. Ik had eigenlijk nog niks gezegd, ik keek maar voor me uit. Het eerste wat me was opgevallen toen ik Marlies zag was dat ze nu zo breekbaar leek. Ze was altijd al klein geweest maar op dat moment was er altijd wel iets geweest wat iets van kracht uitstraalde. Dat beetje kracht was nu helemaal verdwenen. Het leek alsof ze elk moment kon ophouden met ademen, en dat.. dat maakte me bang. Echt doodsbang. Normaal kan je altijd iets doen om een persoon te helpen. Als er iemand is gevallen dan kan je die persoon een pleister geven. Als er iemand hoofdpijn heeft dan geef je die persoon een paracetamol om de pijn weg te nemen. Maar als er iemand in coma ligt kan je niks doen om te helpen. Het enige wat je kan doen is wachten... Wachten totdat ze vanzelf weer wakker worden. En dat gevoel, dat machteloze gevoel haatte ik zo erg! Ik heb me nog nooit zo machteloos gevoeld. En ik hoop dat ik me hierna, als Marlies wakker is, nooit meer zo hoef te voelen. En je ik ben er zeker van dat Marlies weer wakker word. Want ze is sterk. Ze is de sterkste vrouw die ik ooit heb ontmoet, dus als er iemand dit kan overleven dan is het Marlies.
"Zal ik wat te drinken voor je halen?" Kelsey keek op en knikte. "Doe maar gewoon warme chocolademelk." ik knikte en stond op. Ik liep naar de deur en draaide me toen nog een keer om en keek naar Kelsey en Marlies. Vanaf een afstandje zag Marlies er nog wel vredig uit, alsof ze gewoon aan het slapen was. Ik glimlachte bij de gedachten en liep toen naar beneden. Beneden in het ziekenhuis hadden ze een klein winkeltje waarin ze souvenirs verkochten. Ook kon je er flesjes drinken kopen en chips. Ik kocht er een flesje water en liep vervolgens naar een koffiezetapparaat. Ik ging naar het keuzemenu en koos voor chocolademelk. Meteen begon het apparaat te werken en stroomde er warme chocolademelk in het bekertje. Ik pakte het bekertje en liep weer naar de kamer waar Marlies lag.
Toen ik weer in de kamer was zag ik dat Luke en Megan er ook waren. Ik gaf Kelsey haar beker met warme chocolademelk aan en nam zelf een slok van mijn flesje water. Megan zat op het bed en had de hand van haar moeder vast. Ze was tegen haar moeder aan het praten, ik kon niet alles verstaan maar van de woorden die ik wel hoorde kreeg ik de indruk dat ze het over school had. Luke ging naast me zitten. "Mam belde me vanmorgen, ze heeft voor vrijdag weer een ticket gekocht om terug te vliegen naar Miami..." ik knikte me zei niks terug.
~
"Doei mam.. Tot morgen." Kelsey gaf haar moeder een kus op haar hoofd en draaide zich toen weer naar mij om. Megan deed precies hetzelfde en liep toen naar Kelsey toe. Kelsey pakte haar hand vast en we liepen met z'n alle het ziekenhuis uit. "Wat gaan we eten? Ik heb honger! Ik wil eten!" Megan bleef maar doorzeuren dat ze honger had en eigenlijk begon ik ook wel een beetje honger te krijgen. "Zullen we gewoon iets van pizza bestellen ofso?" Luke, Kelsey en Megan begonnen te knikken. We gingen dus gewoon naar het huis van Kelsey en bestelde 3 pizza's. 20 minuten nadat we het hadden besteld ging de bel. "Ik betaal ze wel, blijven jullie maar zitten." Ik stond op en pakte het geld van de aanrecht. Ik liep naar de voordeur en deed hem open. "Ik kom de pizza's bezorgen." Ik glimlachte. "Dat zie ik." Zei ik terwijl ik naar de pizzadozen wees. "Oh uhm..." Ik glimlachte en pakte de pizzadozen aan. "Hier." Ik gaf de jongen het geld. En zwaaide naar hem voordat ik me omdraaide en de deur weer dicht deed.
"Het eten is er!" Ik liep door de gang en kon nog maar net over de dozen heen kijken. Toen ik in de keuken was zette ik de dozen op het aanrecht en opende de bovenste doos om er een stuk pizza vanaf te halen. Ik liep naar de bank en ging er op zitten. Ik zag dat Kelsey de tv al had aangezet en het op mtv had gezet.Toen alle pizza's op waren mocht Megan nog even een beetje tv kijken en om 8 uur moest ze naar bed. Toen Megan in bed lag ging ik samen met Kelsey naar haar kamer. "Oke, ik heb precies het medicijn wat jij nodig hebt!" Kelsey keek me verbaasd aan. "Uhm Kaitlynn... Ik ben helemaal niet ziek..." "Klopt, maar je hebt duidelijk iets nodig dat je gaat opvrolijken. Dus hier is het plan: ik ga nu even naar de avond winkel en haal daar wat chips en andere dingen en als ik terug ben gaan we een paar episodes van onze lievelingsserie's kijken. Ik heb namelijk een week geen tv gekeken waardoor ik dus een episode van pretty little liars, the vampire diaries en the originals heb gemist." Kelsey begon te lachen en knikte toen. Ik gaf haar een knuffel en liep toen naar de woonkamer omdat daar mijn portemonnee lag. Ik pakte er een briefje van 20 uit. "Hey, waar ga je heen?" Luke zat op de bank en was aan het spelen op zijn playstation. "Uhm ik ga even naar de avondwinkel om wat eten te halen." "Maar ze hebben hier eten hoor." Luke stak zijn hand omhoog en liet me een stel crackers zien. ik keek hem met een opgetrokken wenkbrauw aan. "Oh je bedoeld echt eten... Niet dat dit geen echt eten is, maar ik bedoel eten wat te eten is.. Je kan dit natuurlijk ook eten maar... Ach je weet wat ik bedoel!" Ik begon te lachen. "Ja ik ga echt eten halen." Ik zwaaide naar hem en vertrok.
Toen ik bij de avond winkel aankwam liep ik meteen naar de rekken waar de chips lag. Ik pakte een zak paprika chips en 2 zakken met zoute popcorn. Als laatste pakte ik nog een zak met naturel chips voor Luke aangezien hij anders zou gaan zeuren. Ik liep snel naar de toonbank en rekende de zakken chips af. Ik liep meteen weer naar het huis van Kelsey. Toen ik weer bij Kelsey's huis was maakte ik de voordeur open met de sleutel die ik had gekregen. Ik liep snel naar de woonkamer en gooide de zak met naturel chips tegen Luke's hoofd. "Hé!" Luke keek me boos aan. "Ik zat midden in een potje, en nu ben ik dood!" "Ach, je lijkt op een baby! En trouwens wees blij dat ik een zak voor je heb meegenomen, baby..." Ik draaide me om en liep met de overige zakken naar Kelsey's kamer. Toen ik daar aankwam lag ze te slapen op haar bed. Ik zuchtte en legde de zakken chips neer op haar bureau. Ik liep naar het bed en trok de deken over Kelsey heen. "Welterusten." Fluisterde ik zacht en deed toen het licht uit en liep naar de woonkamer. Ik ging naast Luke zitten."Wil je meespelen?" Ik keek Luke verbaasd aan en haalde mijn schouders op. "Ach, waarom ook niet." Ik pakte een controller. "Ik ga je inmaken!"
********************
Hey guys!
Ik hoop dat jullie het hoofdstuk leuk vonden, ik vond hem zelf saai maarja ik beloof jullie dat het binnenkort weer wat leuker word! Ik heb namelijk best veel inspiratie voor het einde van het boek. Ik zit er nog aan te denken om een deel 2 te maken maar dit weet ik nog niet zeker...-xxx-
Ohja vertel wat voor "momentjes" jullie het leukste vinden om vaker te zien:
- jayden-kaitlynn momentjes
- kelsey-kaitlynn
-kelsey-luke
-claire-kaitlynn
JE LEEST
The football princess (dutch)
RomanceThe football princess gaat over een meisje genaamd Kaitlynn, ze is 16 jaar en woont eerst in Nederland (om precies te zijn Amsterdam) maar als haar vader een nieuwe baan krijgt verhuizen ze met hun gezin ( Kaitlynn, Luke ( haar broer) haar vader en...