HOOFDSTUK18

11.4K 516 18
                                    

Toen de hele klas weer bij elkaar was liepen we naar de bus die stond te wachten om ons naar ons hotel te brengen. Ik had geregeld dat Kelsey ook mee mocht dus we zaten nu naast elkaar in de bus. Claire en Abigail zaten voor ons en ik had ze al aan Kelsey voorgesteld. ''Maar oke, vertel me wat ik ondertussen heb gemist!'' ''Nou, Bram en Emily hebben nu iets samen, ze zijn zo schattig!'' ''OMG, wanneer kan ik ze weer zien dan?! Zijn ze niet op vakantie omdat jullie nu al kerstvakantie hebben?'' ik zag dat Kelsey ongemakkelijk begon te lachen. ''Over dat..... ik moet je wat vertellen...'' Ik keek Kelsey even onderzoekend aan. ''Kels, wat heb je gedaan?'' "Hoe zal ik het zeggen.... Wat nou als ik je zou vertellen, ik zeg niet dat het zo is! Maar hoe zou jij het vinden als ik uhm... Als ik je.. Zou vertellen dat ik eigenlijk nog geen vakantie heb.." Ik keek Kelsey even geschrokken aan en riep toen net iets te hard: "Kels, heb je me nou net verteld dat je nu eigenlijk aan het spijbelen bent?!" "Nee, nee natuurlijk niet! Mijn moeder heeft me voor vandaag ziek gemeld! De hele klas komt dalijk op ziekenbezoek dus... Je moet echt meekomen naar mijn huis!" "ik weet niet of we dalijk al iets gaan doen enzo... Wacht ik vraag het even." Ik draaide me om en keek de bus rond. Uiteindelijk zag ik dat mevrouw Smith helemaal vooraan zat met mevrouw Jones. "MEVROUW! Wat gaan we dalijk doen als we in het hotel zijn?" Mevrouw smith keek geïrriteerd mijn kant op en Kelsey begon te lachen, waardoor Claire en Abigail ook weer moesten lachen. "Jullie hebben dalijk vrij dus jullie mogen dan zelf ergens gaan eten en dan spreken we ergens af zodat we met z'n alle weer naar het hotel kunnen gaan!" Antwoordde ze uiteindelijk. "Hoelang hebben we de tijd?" "Jullie krijgen van 7 tot 10 uur de tijd om te eten en dan gaan we om kwart over 10 weer naar het hotel." Mevrouw Smith draaide zich weer om en ik deed precies hetzelfde. Toen ik weer goed op mijn stoel zat tikte ik Claire en Abigail aan.

"Zullen we dalijk bij Kelsey thuis gaan eten? Mensen van mijn oude school komen dat ook en dan gaan we een film kijken ofso." Claire en Abigail keken elkaar en en zeiden toen: "tuurlijk! Leuk!" Ik glimlachte en keek toen weer naar Kelsey. "Dat is dus een ja!" Kelsey gaf een gil en gaf me toen een knuffel. Ik begon te lachen en gaf haar een een knuffel.

Na een kwartier waren we in het hotel aangekomen. Ik sliep samen met Claire en Abigail op een kamer. Kelsey liep met ons mee naar boven en hielp ons met uitpakken. ''OMG Claire wat een gaaf jurkje!'' riep Kelsey opeens. Ik keek om en zag Kelsey met een jurkje in haar handen staan. ik begon te grinniken en ik zag dat Claire ook aan het lachen was. ''Dankje, ik heb hem een paar jaar geleden gekregen van mijn moeder.'' ''Aahh, je moeder heeft echt een goede smaak!'' Claire glimlachtte verdrietig. ''ja, dat had ze inderdaad...'' Kelsey, Abigail en ik keken Claire niet begrijpend aan. ''Ze is 3 jaar geleden overleden toen ze uiteten was met haar beste vriendin...'' ''OMG, dat wisten we niet... sorry...'' zei Abigail. ''Het geeft niet...'' ''wil je erover praten?'' vroeg ik voorzichtig. ''ze was uiteten met haar beste vriendin, toen er opeens een man binnen kwam gelopen met een bivak muts. Hij had een pistool bij zich en schoot opeens allemaal mensen neer, waaronder mijn moeder en haar beste vriendin.....'' zei Claire, terwijl ik een paar tranen over haar gezicht zag stromen.

Ik liep naar Claire toe en gaf haar een knuffel. ''Kom hier, ik weet zeker dat je moeder trots op je is.'' zei ik. ''Dankje, Kait.'' opeens voelde ik nog een paar armen om me heen. Ik keek achterom en zag dat Kelsey en Abigail zich hadden vermengd in ons knuffel. Ik glimlachte. Toen we elkaar loslieten keken we elkaar aan. "Zullen we maar gaan?" Vroeg ik uiteindelijk en de meiden knikte allemaal. "Nou, let's go!" Zei ik en we liepen met z'n alle naar beneden om te melden dat we gingen eten.

~

We stonden voor Kelsey haar huis en Kelsey was op zoek naar haar huissleutel. "Shit, volgens mij ben ik ze of vergeten mee te nemen of ik ben ze een soort van kwijt....'' ik rolde met mijn ogen. ''Nou dan bellen we toch gewoon aan?'' zei Abigail lachend en ze drukte op de bel. Kelsey haar moeder deed de deur open. ''Kaitlynn?! Wat doe jij nou hier?'' ze trok me in een knuffel en ik knuffelde haar terug. ''Ik ben hier met school voor een weekje heen, een soort van schoolreisje.'' zei ik toen ze me los had gelaten. ''och wat leuk kind! nou kom binnen, ik moet zo alleen wel even weg maar doe als of je thuis bent, ik denk wel dat dat gaat lukken aangezien dit technisch gezien je tweede huis is maarja je snapt me wel.'' ik begon te lachen. ''Dankje Marlies (zo heet de moeder van Kelsey) Ohja, voor ik het vergeet, dit zijn Claire en Abigail, ze zitten bij me in de klas.''

The football princess (dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu