HOOFDSTUK2

14.6K 596 47
                                    

Ik stapte in de auto. Luke stapte ook in en deed meteen zijn radio aan. Tot mijn ergernis had hij een cd met super harde rock muziek opstaan. Ik keek hem aan en hij begon te grijnzen. Ik zuchtte en rolde met mijn ogen, echt voorspelbaar. Ik pakte mijn mobiel en mijn oortjes. Ik ging naar youtube en ging zelf muziek luisteren. Het was 2 uur rijden naar die kostschool dus ik had toch niet echt iets anders te doen... Na een uur had ik geen zin meer om muziek te luisteren. Ik pakte mijn mini borstel uit mijn handtas en borstelde mijn haar. Toen het helemaal uitgekamd was begon ik het te vlechten. Ik maakte er een rommelige vlecht van en deed aan het einde van de vlecht een strikje.

{nog een uur later}
We waren er! We waren er eindelijk! Ik stapte uit de auto en keek om me heen. "Wow! Het is hier best wel mooi!" Zei ik tegen Luke. Ik keek hem aan maar hij keek naar het basketbal veld in de verte. Zijn blauwen ogen glinsterde. "Nou zullen we ons dan maar gaan aanmelden?" Vroeg ik aan Luke. "Uh ja tuurlijk!" Hij deed de auto op slot en liep voor me uit naar "het hoofdgebouw" we liepen naar binnen en we keken onze ogen uit. Dit had ik nog nooit gezien! Het was er zo chic, zo netjes! We liepen naar de balie. "Hallo kan ik jullie ergens mee helpen?" Vroeg de mevrouw achter de balie. "Uhm ja, wij zijn Kaitlynn en Luke McClair en we zijn hier nieuw en willen ons even melden." Zei Luke. "Oh maar natuurlijk! Ik zal even jullie appartement sleutels halen en jullie roosters met daarbij een plattegrond van de hele campus." Luke en ik knikte beleefd. We bleven wachten en na 5 minuten was de mevrouw er weer. "Zo Luke jij hebt appartement H321 hier heb je de sleutels en je rooster. De lessen beginnen morgen en er is morgen ook een feest om het nieuwe schooljaar te vieren." "cool" zei luke terug. "Kaitlynn jouw appartement is A253 voor jou geldt eigenlijk het zelfde als voor je broer, alleen jij moet dalijk naar links om je appartement te vinden." Ik knikte, jongens en meisjes apart. Dat was wel te verwachten, niet dat het me iets uitmaakte het zou toch alleen maar vervelend worden... Toen we alle informatie hadden gehad gingen Luke en ik weer terug naar de auto om onze koffer te pakken. Toen we die allemaal hadden liepen we het gebouw weer in en gingen allebei op zoek naar onze appartementen.

{10 minuten later}
Ik had eindelijk mijn kamer gevonden! Ik deed mijn sleutel in het sleutelgat en maakte de deur open. Mijn mond zakte open van verbazing. Dit appartement was zo mooi! Ik stond nog steeds met open mond het appartement in te staren toen er opeens iemand naast me begon te praten. "Mooi hè? Het is een van de beste appartementen! Ik heb precies de zelfde!" Ik keek geschrokken op. "Uh ja het is zeker mooi! Ik had dit echt niet verwacht!" Zei ik. "Mm je bent nieuw hier toch?" Ik knikte. Ze bekeek me van top tot teen en stak toen haar hand naar me uit. "Mijn naam is Claire." "Mijn naam is Kaitlynn." Zei ik terug. "Wil je misschien een rondleiding? Dan kan ik je ook aan iedereen voorstellen." Vroeg Claire. "Uh ja graag! Ik zet dan wel even mijn koffers enzo neer. Als je dat niet erg vind." Claire lachte. "Tuurlijk! Ik kom je over een half uur ophalen, ik ben trouwens je buurvrouw." Zei ze glimlachend. "Super!" Zei ik. "Tot straks!" "Tot straks!"

Ik nam mijn koffer mee naar binnen en zette ze neer. Ik deed mijn gordijnen open en keek naar buiten en tot mijn schrik zag ik dat ik uit keek op het voetbalveld. "Oh.... Moet dat nou echt..." Mijn ouders willen dat ik me volledig op school ga concentreren en mag dus niet meer voetballen. Ik mag wel een andere sport doen maar omdat mijn vader voetbal een "mannen sport" vind mag ik dat dus niet doen. Ik zuchtte diep. Ik liep naar mijn koffer met kleding toe en maakte hem open. Ik had nog maar 15 minuten tot dat Claire kwam dus misschien kon ik mijn kleding alvast in mijn kast doen. Toen ik mijn kast open deed keek ik mijn ogen uit. "Omg! Het is een inloopkast!" Zei ik hardop. Ik hing eerst al mijn jurkjes op en legde mijn broeken op de planken. Ik had de helft gedaan en keek toen op mijn horloge. Ik had nog 5 minuten. Ik besloot om mijn haar los te doen. Ik haalde de vlecht dus uit mijn haar en er zat een super leuke slag in mijn haar. Ik werkte mijn make-up nog even bij en toen ik klaar was werd er geklopt op mijn deur. Claire kwam binnen gelopen. "Ben je er klaar vo- OMG jij hebt de kamer met Het raam!" "Het raam?" Vroeg ik. Claire knikte. "Vanuit dit raam kan je perfect over het voetbalveld heen kijken!" "Oh zo... Tjaa.. Ik denk dat ik uhm geluk heb?" Zei ik. Claire knikte. "Zo zullen we nu beginnen met de rondleiding?" Vroeg ze en ik knikte. Ze reeg haar arm door de mijne en zo liepen we weg.

{A/N: Zo dat was hoofdstuk 2 alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden, tips zijn altijd welkom! Ik zal nu wel veel schrijven omdat ik veel inspiratie heb en nog maar net ben begonnen met het boek enzo dit zal later denk ik minder worden. X}

The football princess (dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu