HOOFDSTUK3

12.9K 587 24
                                    

"Hier is de eetzaal, we eten hier alleen ons ochtend en avond eten want ons middageten eten we altijd in de schoolkantine in het andere gebouw. " Zei Claire tegen mij. Ze had me nu al de hele appartementen afdeling van de meisjes laten zien. Die van de jongens mochten we niet zien, of ze kon het nu niet laten zien omdat er veel leraren rondliepen. Hierna zouden we naar het echte school gedeelte gaan. "Zo ga je mee?" Vroeg Claire. "Tuurlijk!" Ik liep achter haar aan naar het school gedeelte. Toen we er aankwamen liet ze me eerst zien waar alle lockers waren. Daarna de lokalen, gymzalen, muzieklokaal en de studie ruimte. "Wow... Dit is echt zo gaaf!" Claire glimlachte en knikte. "Heb je dorst?" Vroeg ze toen aan me. "Eigenlijk wel..." Zei ik. "Ik zal wel wat halen, cappuccino?" "Ja lekker!" "Oke, blijf hier wachten dan kom ik er zo aan!" Zei ze terwijl ze weg liep.
Ik bleef staan wachten en pakte mijn mobiel. Ik checkte even mijn whatsapp. Ik had een paar appjes van aiden en kelvin gehad. Dat ze me zouden gaan missen en bla bla.. Ik moest lachen aangezien ze meestal heel stoer deden en niks tegen mij of mijn vriendinnen zeiden. Opeens kreeg ik iets super heets over me heen gegooid. "Au! shit!" Zei ik. Ik draaide me om met open mond. "Kijk uit waar je loopt!" Zei de jongen die de heette vloeistof -het bleek heette koffie te zijn- over me heen had gegooid. "Ik uitkijken?! Volgens mij ben jij de gene die uit zijn doppe moet kijken! Ik stond stil, en ook nog een met mijn rug naar je toe! Jij sukkel!" Ik keek hem aan. Oe wat was hij knap! Maar zelfs dan accepteer ik het niet als er heette koffie over me heen word gegooid.
De jongen keek een beetje verrast dat ik zo reageerde. "Weet je wel tegen wie je het nu hebt?" "Nee en dat boeit me ook geen ene flikker, aangezien jij koffie over me heen gooit!" "Ik zal maar even oppassen met wat je zegt als ik jou was, ik kan je zo de grond in boren!" Zei hij terwijl hij me recht aankeek. "Moet ik nu bang zijn? Want als je dat probeerde is het je niet gelukt. Ik ken dat soort jongens als jij wel langer dan vandaag." "Dat soort jongens als ik?" Vroeg hij half lachend. "Ja, arrogant, intimiderend, vervelend en super irritant." Zei ik met een zelf verzekerd lachje. Even kijk keek hij me verward aan. "Moet je horen wie het zegt!" Zei hij terug. Ik snoof. De jongen wou net weer wat zeggen maar Claire was hem voor. "Ik ben er weer, oh hey Jayden!" "Hey" antwoordde hij nors terug. "Hier is je cappuccino! En omg wat is er met je rug gebeurt? " Vroeg Claire. "Vraag dat maar aan hem!" Zei ik en draaide me om om naar het eerste de beste toilet te lopen. Na 5 minuten kwam Claire ook binnen. "Kom zullen we maar even naar je appartement gaan zodat je je kan omkleden?" Ik knikte, want tja ik kon echt niet de hele dag zo blijven lopen. "Um Claire, mag ik misschien je vest even lenen?" Vroeg ik. Claire knikte en gaf me haar vest. Ik glimlachte dankbaar naar haar en deed hem snel aan. Ze reeg haar arm door de mijne en zo liepen we samen naar mijn appartement.
Ik stond in mijn inloopkast. Claire zat in het raamkozijn naar buiten te kijken( ja, je raad het al naar de jongens op het voetbalveld) ik besloot om een joggingsbroek aan te doen(een donker grijze) met daarop een bordeaux rood naveltruitje en daaroverheen weer een donker grijs vest. Ik borstelde mijn haar (wat door de vocht alweer helemaal stijl was) en zette uiteindelijk nog een bordeaux rode beanie op. Op de beanie stond 'bad hair day'. Uiteindelijk pakte ik nog een paar sneakers en liep mijn inloopkast uit. "Zo ik ben klaar." Zei ik tegen Claire. "Wow! Je ziet er echt gaaf uit!" Zei ze enthousiast. "Dankje! wil jij je ook nog omkleden?" Claire keek me aan en grijnsde ze liep mijn inloopkast in en pakte skinny jeans en een geel naveltruitje. Het gele naveltruitje paste perfect bij haar blonde haar en haar getinte huid. "Oke, dan laat ik je nu het voetbalveld zien!" Ik zuchte. Gelukkig hoorde ze dat niet aangezien ze al vrolijk naar centrale deel van het gebouw ging.

Vanaf het centrale deel van het woon gebouw kon je alle kanten op, naar de appartementen, voetbalveld, school en muziekzaal. We liepen door de deur die naar het voetbalveld liep. Claire liet me voorop lopen en we kwamen uiteindelijk helemaal boven aan bij de tribunes. Ik liep al een stuk voor Claire uit. Ik stond nu helemaal boven aan de tribunes en keek over het hele veld heen. De tribunes waren niet zo super hoog en je kon er makkelijk een bal naar boven schieten. Ik keek naar beneden en zag al de jongens staan, en in het midden van het veld lag een voetbal. Damn wat wou ik graag voetballen. Ik draaide me om om te kijken waar Claire bleef. Vanuit mijn ooghoek zag ik iets op me afkomen en het leek heel erg op een voetbal...
Ik maakte een achterwaartse salto en kwam met mijn handen op de traptree onder me terecht. Terwijl ik de salto maakte schopte ik de voetbal weg en die vloog vol op het doel af. En ja hoor.... Hij zat er in....
Ik stond alweer recht overeind en keek zelf een beetje verbaasd. Alle jongens keken me met open mond aan. Ik probeerde er niet te veel op te letten maar opeens werd ik vast gegrepen aan mijn pols. Ik draaide me boos om en daar stond Luke... Shit, nu ben ik er bij en gaat hij het vast tegen pap zeggen.

Ik keek naar de grond en durfde eigenlijk geen oogcontact met mijn broer te maken. "Die trap die je daar zo net maakte hè..." Ik verwachte woede, en ook nog iets sluws in zijn stem te ontdekken. Maar tot mijn verbazing hoorde ik dat niet. Ik liet Luke ook niet uitspreken en zei: "ik moest wel! Anders zo ik waarschijnlijk hard gevallen zijn en lagen mijn handen open of misschien nog erger! Misschien had ik anders wel van de tribune af gevallen!" Zei ik tegen Luke. Hij leek het te begrijpen "oke, ik zal niks zeggen tegen pap en mam maar je moet echt oppassen met dat voetballen! Je weet hoe pap en mam erover denken." ik knikte en keek verdrietig naar de grond. "Oke, ik zal er op letten en alleen doen als ik het echt nodig heb..." Zei ik zuchtend en beet zacht op mijn lip. Daarna draaide ik me om en liep weer naar Claire.

The football princess (dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu