1.Bölüm "Geçmiş"

81 10 26
                                    


25.09.2004

Yüzüme gelen güneş ışıklarıyla gözlerimi zorla açarak uyandım. Gözlerim ağlamaktan şiştiğini hissediyordum. Ağlamamın sebebi her küçük çocuk gibi benimde istediğim bir şeyin alınmamasıydı.
Yatakta doğrulup yan tarafıma baktığımda ablam yanımda yoktu. Ben her akşam ablamla uyuyorum. Okula gittiği sabahlar onu bu şekilde yanımda göremiyordum. Ama haftasonları ablam kahvaltı için o tatlı sesiyle beni uyandırıyor.
Yatağın yanındaki komodinin üstünde dün akşam yatmadan önce içtiğim sütü gördüm. Sütü alarak yataktan kalktım.
Odamdan çıkmak için kapıya doğru ilerledim. Küçük boyumla zar zor kapının kolunu tutup aşağıya çektim.
Kapı açıldığında elimdeki sütü yere düşürmeden odamdan çıktım. Merdivenlere geldiğimde dikkatlice basamaklardan inmeye başladım.
Aşağıya indiğimde mutfaktan sesler geliyordu. Mutfağa doğru ilerlemeye başladım.
Mutfak kapısına geldiğimde annemi kahvaltı hazırlarken gördüm. Annemi kahvaltı hazırlarken izlemeye başladım. Annem işine o kadar odaklanmıştı ki benim mutfak kapısının orda durup ona baktığımı farketmiyordu. Biraz daha onu izleyip kendimi belli etmek için anneme seslendim.

"Günaydın ayye"

Annem elindeki zeytinleri masaya koyduktan sonra bana baktı. Yanıma gelerek benim boyuma ulaşmak için eğildi. Yanağımı öperek konuşmaya başladı.

"Günaydın canım kızım.Geç otur masaya. Ben gidip Yasemini uyandırayım."

Yasemin benim ikizim. Biz birbirimize çok fazla benziyoruz. Annem bazı ikizler birbirine bizim gibi çok benzemez demişti. Ben çok şanslı bir çocuk olduğumu düşünüyorum. Bir ikizim ve bir ablam var. Ablam bizden 10 yaş büyük. Ablam bu sene liseye başlamıştı. Bizde ikizimle aynı anaokuluna gidiyoruz.
Ben kahvaltımı yapmaya başladığımda annemde kucağındaki Yaseminle mutfağa gelmişti. Yasemini sandalyeye oturtup kendiside oturduktan sonra kahvaltıya devam ettim.
Kahvaltımız bittiğinde Yaseminle oturma odasına geçtik. Yasemin kumandayı alıp televizyonu açtı. Koltuğa oturup televizyon izlemeye başladık. Yasemin kanalları değiştirirken sihirli annemi görünce kanalları değiştirmeyi bıraktı. Yaseminle sihirli annemi izlemeye başladık.
Biz izlerken oturma odasına babam geldi. Babama baktığımda gülümseyip yanımıza geldi.

"Benim güzel ikizlerim ne izliyormuş bakalım"

Babam benim yanağımdan öptükten sonra Yasemininde yanağından öptü.
Yasemin konuşmaya başladı.

"Babacım ikizimle sihirli annemi izliyoruz."

"İzleyin canım kızlarım. Bugün okula gitmiyor musunuz ?"

Soruya cevap verecekken annem yanımıza geldi.

"Öğretmenleri hasta olmuş o yüzden bugün okulları yok."

Babam annemle mutfağa gittiğinde ikizimle televizyon izlemeye devam ettik. Sihirli annem bitince ikizime döndüm uykuya dalmıştı. Ne çabuk uykusu geliyordu ikizimin.
İkizimi omzuna dokunup dürttüm.

"Yasemin hadi uyan bahçede oyun oynayayım."

Yasemin gözlerini araladığında bana sinirli sinirli baktı.

"Ne güzel uyuyoydum Aybüke neden uyandıyıyorsun?"

Yaseminin kolundan tutup ayağa kalkması için çekiştirdim. Sonunda Yasemin ayağa kalktığında kumandanın düğmesine basıp televizyonu kapattım. Yaseminin koluna girerek oturma odasından çıktık. Bahçeye çıkmak için annemden izin almamız lazımdı. Salondaki dolaptan ince bir hırka çıkarıp üzerime giyindim. O sırada annem bize seslendi

AybükeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin