Bab 2♡

6.6K 460 44
                                    

AILEEN  hanya  baring  menghadap  Rian  yang  sedang  berpaling  darinya.  Suaminya  itu  sedang  melihat  telefon  seusai  membersihkan  diri.

"Sayang  rasa  anak  kelima  Widya  tu  perempuan  atau  lelaki?  Abang  bercadang  abang  nak  belikan  dua  set  terus  pakaian  bayi   untuk  Widya.  Mesti  comel  kalau  baby..."

"Abang  pandanglah  saya.  Berhentilah  cakap  tentang  Widya".  Rungut  Aileen.

Segera  dia  merampas  telefon  bimbit  milik  Rian  lalu  telefon  bimbit  suaminya  itu  diletakkan  bersebelahan  telefonnnya.

"Sayang..."

"Bila  abang  nak  'bersama'  baru  abang  nampak  saya.  Selepas  abang  dah  puas  terus  abang  buat  -  buat  tak  nampak  saya.  Saya  ni  isteri  abang  tau.  Bukan  tunggul".  Tegur  Aileen  dengan  perlahan.

Tak  mahulah  Rian  terasa  tapi  dia  sudah  tak  mampu  bertahan  lagi.

Rian  memang  melayan  dia  dengan  romantis  tetapi  itu  sewaktu  dia  melayan  nafsu  suaminya.  Sekarang,  baring  bersebelahan  pun  Rian  tak  mengendahkan  dia.

Widya.

Widya.

Widya!

"Sayang  marah  abang  ke?"  Soal  Rian  dengan  lembut.  Dia  memusingkan  tubuh  memandang  Aileen  yang  mengembungkan  pipi.

Aileen  yang  suka  cemburu.

"Comelnya  dia  marah".  Rian  menarik  lembut  pipi  Aileen  bersama  -  sama  ketawa  kecil.

"Saya  nak  perhatian  abang.  Widya  tu  isteri  Raf.  Tolonglah  berhenti  sebut  nama  Widya  selalu.  Saya  bukan  tak  suka  Widya  tapi  saya  tak  suka  perangai  abang.  Jika  Raf  dengar  mesti  dia  pun  akan  cemburu". 

"Maaflah.  Abang  dah  terbiasa.  Bila  jumpa  Widya  kepala  abang  tak  boleh  melupakan  dia  dengan  mudah.  Maaf  tau.  Abang  bukan  sengaja  nak  bagi  sayang  cemburu  atau  marah".  Pujuk  Rian  dengan  lembut.

"Betul  ke?"  Soal  Aileen  perlahan.

"Mestilah.  Sayangkan  isteri  abang.  Abang  cintakan  sayang".  Rian  mencium  lembut  pipi  Aileen.  Batang  leher  isterinya  dicium  berkali  -  kali.

"Ab-abang..."

"Abang  nak  sayang".

"T-tapi,  kita  baru  je  le-lepas..."

"Tak  apa.  Jomlah.  Nanti  kita  mandilah  sama  -  sama".  Tak  sempat  Aileen  hendak  menjawab  Rian  sudah  memanjat  tubuhnya.

Aileen  hanya  turuti  saja  kemahuan  Rian  memandangkan  Rian  itu  suaminya.












+++











RIAN  sudah  pergi  bekerja.  Rizq  dan  Angel  juga  sudah  bersekolah.

Aisyah  masih  tidur.

"Ibu..."  Tegur  Aileen  sebaik  saja  tiba  di  dapur.  Puan  Haliza  menoleh  memandang  menantunya  yang  melangkah  mendekatinya.

"Ya,  Leen.  Ada  apa?" 

"Leen  nampak  gemuk  ke?"

"Tak  adalah.  Langsing  saja.  Kenapa  ni?  Dhean  cakap  Leen  gemuk  ke?  Tak  apa  nanti  ibu  tolong  tarik  telinga  dia.  Biasa  sangat  ni".  Omel  Puan  Haliza.

RIAN 2: My Lovely WifeWhere stories live. Discover now