Bab 17♡

6.7K 405 89
                                    

"KAU  nak  pergi?"  Soal  Hanz  Ivans  sambil  menatap  wajah  Ray.

Ray  menoleh  memandang  Hanz  Ivans.

"Brother  baik.  Saya  tak  nak  terus  menyusahkan   brother.  Jadi,  saya  akan  jaga  Ilana  sendiri..."

"Kau  ni.  Aku  dah  sayang  kau  macam  adik  aku  sendiri.  Lagipun,  girlfriend  kau  tu  baru  je  datang  ke  sini.  Kau  tinggal  saja  dua  tiga  hari  di  sini.  Aku  tak  nak  kau  pergi  secara  mengejut  macam  ini".  Bangkang  Hanz  Ivans.

"Tapi,  brother-"

"Dengar  cakap  aku,  Ray.  Aku  tahu  kau  rasa  serba  salah.  Tak  apa,  tinggal  saja  sementara  waktu  di  sini.  Biarkan  dulu  Ilana  berehat.  Dia  mengandung".  Pujuk  Hanz  Ivans  lagi.

Rian  mengembungkan  pipi.

"Kau  berlembut  dengan  dia,  huh?"  Rian  menjeling  Hanz  Ivans.

"Kau  diam,  adik  ipar  sial.  Ray  terlalu  comel-  uh.  Aku  tak  boleh  biar  dia  pergi  tiba  -  tiba.  Lagipun,  Aidan  sibuk..."

"Nampaknya,  big  bro  rindukan  Aidan".

"Diamlah!  Kau  memang  adik  ipar  sial!"  Jerkah  Hanz  Ivans.

"Kau  tu  abang  ipar  celaka!"  Bidas  Rian  tak  mahu  kalah.

"Sial?  Celaka?  Apa  tu?"  Soal  Ray  blur.

"Abang..."  Suara  garang  itu  membuatkan  Hanz  Ivans  menoleh  memandang  Illyana  yang  merenungnya  tajam.

Gulp!

"Minta  maaf".  Arahan  Illyana  membuatkan  Hanz  Ivans  menghadap  Ray.

"Maaf.  Aku  harap  kau  lupakan  carutan  tu.  Kau  tak  elok  sebut  perkataan  macam  itu".  Ujar  Hanz  Ivans  serba  salah.

"Eheheh.  Hanz  Ivans  takut  dengan  isteri".

"Awak  pun  Rian.  Minta  maaf!"  Tegas  Illyana  lagi.

"Eh,  kenapa?  Kau  biras  aku.  Mana  boleh  suruh  aku  minta  ma-"

Illyana  halakan  batang  kayu  ke  arah  Rian.  Entah  dari  mana  batang  kayu  itu  datang  pun  Rian  tak  tahu.  Apa  yang  pasti  Illyana  sangat  menyeramkan.

"Minta.  Maaf".  Tegas  Illyana.

Gulp!

"Maaf!"  Ucap  Rian  kalut  pada  Ray.

"Aku  dah  cakap.  Dia  lagi  ganas  dari  isteri  kau".  Bisik  Hanz  Ivans.

"Aku  rasa  kau  yang  buat  dia  jadi  ganas".

"Saya  rasa  saya  perlu  tengok  anak  -  anak  saya  sekarang.  Leen  boleh  temankan  Ilana?  Buat  saja  macam  rumah  sendiri  tau".  Pesan  Illyana  dengan  lembut.

"Baik!  Dai, Ilana".  Gamit  Aileen  dengan  ceria  seraya  menarik  tangan  Ilana.

Ilana  menyambut  huluran  Aileen.

"Helena  nak  pergi  bawa  Ilana  ke  mana?" Soal  Ray  risau.

"Bawa  masuk  bilik  tetamu.  Jangan  risau  saya  akan  jagakan  Ilana  untuk  awak".  Pamit  Aileen  seraya  menghilang  bersama  -  sama  Ilana.

Hm...

"Sedihnya  muka".  Tegur  Rian.

"Isk!"  Ray  mula  menangis.

RIAN 2: My Lovely WifeWhere stories live. Discover now