13: Throwback♡

6.7K 405 21
                                    

HARI  ini,  Aileen  mahu  mencuba  untuk  memasak  menu  baru  pula.  Mana  tahu  Rian  bakal  terpikat  dengan  rasa  masakan  barunya  itu.

Argh,  tak  sabar!

"Leen". 

Aileen  menoleh  memandang  kelibat  yang  sedang  berdiri  di  lorong  terlindung.  Langkah  dibuka  mendekati  figura  itu  lalu  tubuh  itu  dipeluk  erat.

Lelaki  itu  ketawa  kecil.

"Rindunya!  Abang  Aidan  pergi  mana?"  Soal  Aileen  lembut.

"Ada  jadi  bayang  -  bayang  Leen.  Hm.  Adik  abang  nampak  berseri  saja  semenjak  akhir  -  akhir  ni.  Pandai  pula  Hanz  jaga  Leen".

"Mana  ada  Abang  Hanz  jaga  Leen.  Ini  Dhean  yang  jaga  Leen.  Abang  Hanz  kerja  bagi  Leen  marah  saja.  Hmph!"  Aileen  mengembungkan  pipi.

Mahu  merajuk.

Hanz  sampai  kesudah  keras  kepala.  Bukan  mahu  berkompromi  dengan  dia.

Aileen  comel  kut!

"Hanz  nak  yang  terbaik  untuk  Leen.  Leen  kan  first  love  dia?  Leen  pun  first  love  Abang  Aidan  juga".  Pujuk  Aidan  dengan  lembut.

"Elele.  Bukan  first  love  Abang  Aidan  tu  Kak  Ess?"  Sakat  Aileen.

"Mana  ada.  Ess  tu  kawan  ajelah.  Ghib  suka  kat  dia".  Bidas  Aidan  selamba.

"Rindu.  Tapi  Leen  rasa  tak  sihat.  Leen  nak  balik.  Leen  nak  masak  untuk  Dhean  mesti  dia  lapar".  Ujar  Aileen  seraya  meleraikan  pelukan.

Bibir  merah  jambunya  melekap  pada  pipi  kiri  Aidan  mengundang  ketawa  kecil  Aidan.

"Jaga  diri,  Leen.  Nanti  kalau  perlu  apa  -  apa  panggil  Abang  Aidan.  Okey?"

"Okey!" 

Aidan  tersenyum  melihat  wajah  ceria  Aileen.

Dia  melepaskan  Aileen.

Melihat  Aileen  gembira  dari  jauh  pun  sudah  cukup  menenangkan  hatinya.  Sekurang  -  kurangnya,  Rian  mampu  membahagiakan  Aileen  meskipun  Hanz  tidak  menyukai  kewujudan  Rian.

Aileen  bahagia  maka  dia  dan  Hanz  juga  tentulah  gembira  sama. 












+++











"SAYA  dah  balik,  Dhean!"  Aileen  lekas  saja  memeluk  erat  tubuh  Rian  sebaik  saja  dia  masuk  ke  dalam  rumah.

Tangan  Aileen  yang  memeluk  erat  pinggang  Rian  itu  dialihkan  kasar  lalu  tubuh  isterinya  ditolak  kasar  sehingga  jatuh  terduduk.

Aileen  terkebil  -  kebil  menatap  wajah  garang  Rian.

"Kenapa  awak  marah?"

"Kenapa  aku  marah?  Eh,  jalang.  Lee  beritahu  aku  yang  kau  pergi  jumpa  jantan  mana  kat  lorong.  Jantan  mana?  Kau  jual  badan?"  Soal  Rian  sinis.

"T-tak!  Saya  jump-"

"Tak  payah  nak  bagi  alasan!  Kau  penipu!"  Jerkah  Rian.

"Sa-saya  tak  tipu.  Awak  kena  dengar  dulu.  Tak  ada  sesiapa  pernah  sentuh  badan  saya  macam  apa  yang  awak  buat.  Awak  lelaki  pertama  dan  satu  -  satunya  lelaki  yang  dah  sentuh  saya.  Percayalah,  Dhean". 

RIAN 2: My Lovely WifeWhere stories live. Discover now