Bab 14♡

8.1K 444 60
                                    

"BERCUTI  berdua  dengan  Leen?  Kau  ingat  aku  percaya.  Entah  nanti  kau  tinggalkan  adik  aku  di  mana  -  mana.  Kau  ni  jan-"

"Tolonglah,  Hanz.  Aku  betul  -  betul  merayu.  Aku  nak  pujuk  Leen".  Rayu  Rian.

Hanz  Ivans  mencebik.

"Bagi  saja  Rian  peluang.  Dia  suami  Leen  kan?  Kesian  Leen  mesti  dia  tunggu  Rian  pujuk.  Abang  sebagai  abang  kepada  Leen  kena  fikir  perkara  yang  terbaik  untuk  Leen.  Abang  tak  boleh  ikut  marah  saja".  Celah  Illyana  yang  kebetulan  lalu  disitu.

Hanz  Ivans  menghela  nafas.

"Tapi,  Dhean  ni..."

"Rian  masih  adik  ipar  abang.  Ya,  dia  bersalah  sebab  buat  perangai.  Tapi,  dia  menyesal  kan?  Siapa  kita  nak  menghukum  kesilapan  lalu?"  Soal  Illyana.

Hanz  Ivans  hilang  bicara.

Dia  memang  takkan  boleh  menang  jika  berlawan  cakap  dengan  Illyana.

"Tolonglah,  Hanz".  Rayu  Rian  lagi.

"Aku  setuju  disebabkan  isteri  aku  je  tau.  Dua  minggu.  Bawa  Leen  bercuti  dan  pujuk  dia.  Jika  dia  masih  tak  jadi  Leen  yang  aku  kenal.  Aku  nak  kau  ceraikan  dia". 

Arahan  Hanz  Ivans  membuatkan  Rian  gerun.

"Faham?"  Soal  Hanz  Ivans  dengan  kasar.

"F-faham".

Lamunan  Rian  mati  tatkala  dia  melihat  Aileen  baring  di  atas  katil.  Bilik  hotel  khas  ditempahnya  penuh  dengan  hiasan  romantis. 

Demi  Aileen.

Hari  ini,  hari  pertama  misinya  untuk  memujuk  Aileen.  Maka,  Rian  berkira  -  kira  untuk  berlembut  dengan  Aileen.

"Sayang.  Sayang  nak  mandi?"  Soal  Rian  dengan  manja.

Aileen  diam.

"Abang  ada  cadangan.  Apa  kata  sayang  pergi  mandi  dulu  sebelum  kita  keluar  makan  atau  sayang  nak  abang  mandikan  sayang?"  Soal  Rian  sambil  melirik  nakal  memandang  seraut  wajah  Aileen.

Kosong.

"Sayang.  Kita  mandi  sama  -  sama?  Abang  janji  abang  takkan  sentuh  sayang  kalau  sayang  tak  suka.  Jomlah,  sayang".  Rian  menarik  lembut  tangan  Aileen  supaya  turun  dari  katil.

Aileen  hanya  akur  dengan  arahan  Rian.

Merek  berdua  masuk  ke  dalam  tandas  lalu  Rian  membuka  bajunya.  Aileen  masih  kaku  saja  tanpa  melakukan  apa  -  apa.

"Mari  abang  buatkan".  Baju  Aileen  ditanggalkan.

"Abang  minta  maaf.  Abang  tahu  sayang  marah  abang.  Abang  yang  banyak  silap.  Abang  tak  hargai  sayang  dari  dulu.  Tapi,  cinta  abang  untuk  Aileen  Helena  memang  ikhlas.  Abang  tak  cintakan  Widya".  Jelas  Rian.

Biar  Aileen  tahu.

Dia  cintakan  Aileen  bukan  Widya.  Perasaannya  pada  Widya  hanya  sekadar  suka  saja.  Tak  pernah  lebih  dari  itu.

"Masuk  sini".  Rian  memimpin  Aileen  masuk  ke  dalam  tab  mandi.

"Abang  akan  mandikan  isteri  abang  ni.  Sepanjang  percutian  kita.  Abang  akan  manjakan  Aileen  Helena  Haze  Joshua.  Abang  akan  buat  sayang  tahu  perasaan  abang  tak  pernah  berubah".  Ujar  Rian.

RIAN 2: My Lovely WifeWhere stories live. Discover now