Bab 15♡

7.8K 430 68
                                    

AILEEN  merehatkan  kepala  di  atas  ribaan  Rian  setelah  mereka  berdua  masuk  ke  dalam  bilik.

Bukan  selalu  Aileen  dapat  berehat  sebegini  rupa.

"Sayang  marahkan  abang  lagi?"  Soal  Rian  dengan  nada  yang  cukup  lembut.

Aileen  menggeleng.

"Saya  tak  marah  dah".

"Abang  minta  maaf  tau.  Abang  betul  -  betul  tak  sengaja  sakitkan  hati  sayang".  Ujar  Rian  dengan  nada  yang  cukup  lembut.

Rambut  Aileen  dielus  dengan  lembut.

"Abang  cintakan  sayang  aje.  Sayang  seorang  dah  cukup  untuk  abang.  Tolonglah  jangan  pergi  tinggalkan  abang.  Abang  tak  nak  hidup  tanpa  sayang".  Rian  mula  menangis  kecil.

Aileen  tergelak.

Ini  memang  Rian  yang  kebiasaannya.

Rian  yang  manja.

"Tak.  Saya  takkan  tinggalkan  abang  pun.  Saya  cintakan  abang.  Hati  saya  hanya  milik  abang".  Balas  Aileen  dengan  lembut.

"Nak  peluk".  Rengek  Rian.

Aileen  bangun  dari  terus  baring  di  atas  ribaan  Rian.  Dia  mendepakan  tangan  menggamit  Rian  datang.

Rian  terus  saja  memeluk  Aileen  sehingga  wanita  itu  terbaring  di  atas  sofa.

Rian  merehatkan  kepalanya  di  atas  dada  Aileen  sementara  tangannya  memeluk  erat  pinggang  Aileen.

"Abang  minta  maaf  sebab  asyik  memaksa  sayang  mengandung.  Abang  tahu  mesti  susah  rasanya  berdepan  dengan  suami  teruk  macam  abang  ni".

"Memang  pun".  Bidas  Aileen  selamba.

Rian  rasa  mahu  menangis.

Aileen  mengusap  lembut  rambut  Rian.

"Tapi,  abang  tak  teruk.  Satu  sebab  saja  saya  terus  setia  dengan  abang  ialah  saya  cintakan  abang.  Abang  walaupun  banyak  menyakitkan  hati  saya  tapi  abang  insan  yang  paling  kerap  buat  saya  tersenyum  selain  anak  -  anak  kita.  Abang  racun  yang  boleh  membunuh  saya  tapi  abang  juga  penawar  yang  boleh  menyembuhkan  segala  luka  yang  ada  di  hati  saya.  Itu  sebabnya  saya  setia  cintakan  abang  dari  dulu  sampai  sekarang".  Terang  Aileen  dengan  telus.

Rian  menatap  Aileen.

"Abang  lelaki  paling  bertuah  sebab  dapat  memperisterikan  sayang.  Terima  kasih  sebab  pilih  abang  walaupun  masih  ramai  lelaki  yang  mahukan  sayang".  Ujar  Rian  lagi.

Aileen  tersenyum.

"Sama  -  sama  kasih  abang".  Balas  Aileen  dengan  lembut.

"Jangan  bad  mood  dah.  Abang  seram". 

"Abang  jangan  cari  pasal  jadi  saya  takkan  marah.  Walaupun  abang  hanya  sekadar  suka  pada  Widya  tapi  bila  abang  cerita  tentang  kelebihan  perempuan  lain  dihadapan  saya  tentulah  hati  saya  akan  sakit.  Abang  sakit  hati  tak  kalau  saya  cerita  pada  abang  kelebihan  Ray?  Ray  tu  walaupun  dia  tak  ada  agama  tapi  dia  melayan  saya  dengan  penuh  kasih  sayang.  Ray  lima  kali  ganda  lebih  romantis  dari  abang.  Ray  kacak.  Mata  dia  memikat.  Ray  periang  tak  macam  abang.  Ray  rajin  sangat.  Ray  boleh  buat  anak  -  anak  kita  tersenyum  dengan  mudah.  Ray-"

RIAN 2: My Lovely WifeWhere stories live. Discover now