.⃗.🕊•̩̩͙⁺ 19 ⤾·˚ ༘ ◡̈

541 61 30
                                    

Keesokan harinya

JISOO POV
Aku terperangkap di sebuah tempat yang tiada penghujung.Apa yang aku nampak hanya kegelapan.

Satu-satunya sumber cahaya hanya di tempat aku berdiri.Kenangan lama mula berlayar seperti filem.

Tiba-tiba aku terasa bahuku disentuh dari belakang aku berpaling.Terlihat seorang wanita yang telah berusia tersenyum kepada aku.

Senyuman itu, senyuman itulah yang aku dambakan sampai saat ini.Akhirnya,aku dapat melihat senyuman itu buat sekian kalinya.

"E-eomma?"tanya ku terketar-ketar.Tidak percaya insan yang paling aku sayang kini berada berdekatan dengan ku.

"Ye,Jisoo syg.Ini eomma"jawabnya.Tanpa meminta izin,aku terus memeluk tubuh itu dengan erat.

Aku rindu dengan pelukan hangat ini.Aku rindu dengan bau lavender kesukaan eomma.

Dia membalas pelukan ku.Air mataku mengalir kegembiraan tatkala dapat bersua muka kembali dengan bidadari kesayanganku.

"Eomma,kenapa eomma tinggalkan Jisoo dgn saeng?Eomma tahu tak,lama kitorang tunggu eomma balik.Appa dah lain eomma.Dia-dia jahat."luah ku sambil teresak-esak.

"Ye,eomma tahu.Appa kamu sebenarnya bukan jahat.Dia sebenarnya kene buatan orang,nak.Sekarang ni,kamu je yang boleh sembuhkan appa kamu seperti sediakala."

Aku memandang eomma keliru.

Buatan orang?Takkan lah.Sekarang sudah 2021,takkan ada lagi yang percaya dengan bende kolot tu.

"Di rumah yang kamu duduk tu,ada satu pokok bunga di bahagian belakang.Petik beberapa kuntum lalu kamu rebus dia.Air rebusan itu,kamu bagi appa kamu minum."

Aku hanya mengangguk tanda faham.

"Eonnie,bangun,eonnie"

"Lisa janji takkan buat eonnie marah lagi,bangunlah"

Aku terdengar suara-suara saeng aku tetapi aku tidak nampak tubuh mereka.

Eomma meleraikan pelukan hangat itu.Dia mengusap pipi ku dengan penuh kasih sayang.

"Jisoo,dengarkan suara-suara saeng kamu.Mereka perlukan kamu.Appa pun perlukan kamu.Sekarang ni,kamu kene sedar di realiti.Relakan pemergian eomma sayang."kata eomma dengan lemah lembut.

"Tapi Jisoo nak duduk dengan eomma.Dunia kejam eomma.Realiti kejam.Jisoo,nak teman eomma kat sini"kataku dengan nada sedih.

Aku menggenggam tangan eomma dengan erat seakan-akan tidak akan melepaskannya.

Eomma hanya tersenyum lalu perlahan-lahan dia menghilang.

Dan ketika itulah,aku sedar dari dunia khayalan ini.......

Tit...tit..tit...

Sebaik sahaja aku sedar di hospital,aku terus menangis.

Aku tidak menghiraukan mata-mata yang memandang.

Dan tiba-tiba pandanganku menjadi gelap.

--------------------------------------------------------------------------------------------
MEANWHILE.....
Di hospital cafe...

SAVAGES: HighschoolWhere stories live. Discover now