Flashback...
Dua budak lelaki sedang bermain di kaki Ice Mountain dengan riang.
" Hyung, San tak nak balik lagi. Boleh?" San memandang Theo.
" Mana boleh nanti eomma marah," Theo berpesan kepada kembarnya.
" Hyung balik beritahu eomma dulu. San tunggu dekat sini tahu?" San memujuk.
Theo memandang sebelum menganggukkan kepalanya. Perlahan-lahan Theo pergi meninggalkan adiknya di situ.
" Hai! Apa yang adik buat dekat sini?" soal seorang nenek tua.
" Saya tunggu hyung, " balas San dengan senyuman.
" Adik nak tak kuasa harimau putih? Harimau putih hampir hilang di Sky Kingdom," nenek itu menyoal lagi.
" Harimau? San suka harimau," San mengukir senyuman paling gembira.
Nenek itu memegang tangan San sebelum memberikan kuasa harimau putih buat San. Perlahan-lahan San bertukar menjadi harimau putih yang kecil.
' Wahh! San jadi harimau. Kena beritahu hyung'
Flashback end...
" Diikutkan dalam ingatan tu, Theo oppa dan satu keluarga dihapuskan ingatan dari mengingati San oppa," cerita Hyujin.
San memandang Theo dengan pandangan yang sedikit keliru.
" Hyujin ni mengarut. Kalau San adik beradik Hyujin, mestilah San boleh bertukar jadi phoenix. Mata merah. Bukan kelabu"
Hyujin mendekati San sebelum menyentuh perlahan dada San. Dengan kuat, Hyujin menolak dada San hingga terdorong ke belakang.
Mata San bertukar merah sebelum bertukar kelabu. Semua yang melihat sedikit terkejut. Itu membuktikan bahawasanya San ada kuasa phoenix.
Theo memegang kepalanya yang terasa sakit sebelum matanya bertukar merah
" San. Choi San. Betullah kau adik aku," Theo memandang San.
San mendekati Theo sebelum memeluk Theo kemas. Jiung dan Hyujin memendang dengan senyuman.
" Semua salah nenek tu. Kalau San ikut balik dengan hyung dulu mesti semua ni tak jadi," San memencubgkan bibir.
" Gwaenchana. Semua dah baik semula," kata Theo.
" Hyujin ada satu lagi permintaan. Hyujin nak guna atau tak?" soal Seonghwa.
Hyujin memegang rantai kristal itu dengan senyuman.
" Rasanya sayang kalau tak guna, " Hyujin mengukir senyuman.
Tangan Hyujin disatukan sebelum muka berbuat hajat. Cahaya memenuhi ruang sebelum rantai kristal itu hancur.
" Nampaknya hajat Hyujin dah ada," kata Hongjoong.
" Maksudnya?" soal Jongho.
" Maksudnya, apa yang Hyujin mintak dah terjadi," kata Jiung.
Hyujin memendang Wooyoung yang berada di depan matanya.
" Apa yang kau mintak?" soal Wooyoung.
" Hyujin mintak Wooyoung sukakan Hyujin"
" Tak perlu sebab aku dah lama suka kau," Wooyoung menarik tangan Hyujin masuk ke dalam dakapannya.
Semua yang melihat mengukir senyuman teruja. Wooyoung menarik Hyujin keluar daripada rumah.
" kau nak bawak adik aku pergi mana Wooyoung?" soal Jiung.
" Dating! "
TAMAT
YOU ARE READING
My Boyfriend Is A Demon [ ATEEZ ]
FantasiChoi Hyesoo merupakan penggemar anak patung yang comel . Tanpa dijangka satu kejadian telah membuatkan dia terjumpa anak patung naga berwarna biru jernih di dalam biliknya. Siapa sangka anak patung naga yang dijumpai itu seekor syaitan yang telah hi...