Jungkook di tahan di bilik VIP hospital. Jungkook mengeluh sebab bosan. Nak main game pun dah bosan juga. Jungkook terus mengeluh dan mengeluh.
Tetiba phone-nya berbunyi lalu jawab panggilan itu.
Jungkook: Mmmh~
Nayeon: Kau sabaq ya, dek~ kami baru ja sampai kat kedai makan ohooo~
Jungkook: Tsk! Noona ni sengaja lah lambat lambat! Noona tau tak yang KooKoo ni tengah bosan?! Palliiiiii! *Merengek*
Nayeon: Tsk~ kau ni. Sabaq lah kejap. Jalan jem tadi. Dah lah tetiba ada Roadblock. Kau sabaq lah dulu.
Jungkook: Yelah!
Jungkook cemberut dan matikan panggilan itu. Tetiba pintunya di buka. Jungkook tengok orang itu. Jungkook terdiam.
Taehyung berdiri di hadapan Jungkook dengan dingin. Kedua tangannya di masukkan ke dalam poket seluar.
Jungkook mengedip - ngedip mata polos.
V: Tak nangis dah? Tak merengek dah?
Jungkook: Ish~! *Silang kedua tangannya di dada + cemberut + malu hal itu* tak. Jangan ungkit kan balik hal tu!
V: Mm.. Asal kau ikut aku semalam?
Jungkook: Molla ah! Aku Curious!
V: Tsk~ *sinis* jangan berani berani nak ikut orang kalau nak hidup, budak.
Jungkook: *cemberut* salah kau lah pi tunjuk pistol tu! Kau kerja ngan mafia ke?!
V: Ssssshhh~! Jaga sikit mulut tu. *Tatapan tajam*
Jungkook: Lek ah. Bukan orang dengar pun kat luar. *Pokerface*
V: *roll eyes*
Jungkook: Sooooo~ kau memang kerja ngan mafia~ *angguk angguk kepala*
Taehyung mengangkat kening sebelah. Jungkook mendehem lalu sandar belakangnya ke katil.
Jungkook: Aku dulu en, bermimpi nak jadi mafia tapi bila ingat balik, mafia ni berbahaya dan jahat. *Pandang Taehyung* kau orang jahat ke?
V: *roll eyes* tak semua mafia jahat.
Jungkook: Oooooooooh~
V: Tsk~! Rehat lah budak. Jangan banyak bergerak. Kau orang kaya kan? Bayar bil sendiri.
Jungkook: Apa?! Hey! Kau tanggung lah! Kau yang buat kan aku jadi gini!
V: *menjeling ke Jungkook* aku tak buat tapi kau yang buat. Siapa suruh ikut aku heh?
Jungkook: Takda! Bayarkan bil! Kau tanggung!
V: Aish~! Kau ni siapa nak suruh aku tanggung kau uh? Isteri?
Jungkook: *blush + terdiam*
Taehyung mendecih dan baru sahaja nak keluar tapi di halang oleh suara Jungkook.
Jungkook: Kalau ya pun, teman laah aaaaaku~! *Merengek* aku bosan duk siniiiiii~!
V: *pandang Jungkook ngan muka kerutan*
Jungkook: Teman aku! Kalau tak, aku hukum adik adik perempuan kau! Walaupun depe tak berbuat masalah.
Taehyung menatap Jungkook dengan tajam sebab main ugut pasal adik - adiknya pula.
YOU ARE READING
Abang Dingin [TaeKook][Malay]
FanfictionBook TaeKook yang ke-9. Banyak ya aku buat cerita TaeKook sesaja. Oh! Btw~ anda tekan sahaja READ but sebelum tu, dalam cerita ini ada unsur - unsur mencarut, ekhem 18+ or 21+ Matured Scene(?). Anda Innocent, Please jangan baca ek? Nak baca jugak, t...