PART 12

750 70 151
                                    

Tidak ada angin, tidak ada ribut, mereka ini sudah pun kahwin.

Taehyung dan Jungkook.

Sekarang, pasangan ini ada di rumah Kim's. Mereka tengah bersiap mem-packing pakaian. Mereka nak pergi berbulan madu.



Karina: Baik baik ya gi Honeymoon tuuuu~!

Joy: Jangan lupa! Bagi kami ole ole nanti!

Jungkook: Ooookay My Darlings~

V: Jaga diri baik baik. Ingat, apa yang oppa pernah ajarkan?

J/K: Nae oppa~! Don't Worry~



Taehyung mengangguk kepala dengan gerakan kecil lalu masukkan beg bagasi ke dalam bonet keretanya. Jungkook berjalan ke arah Joy dan Karina sambil mendepakan tangan.

Joy dan Karina tergelak kecil tengok si Jungkook itu lalu peluk Jungkook. Jungkook memeluk mereka ini dengan erat.



Jungkook: Kalau nak apa apa, wassap okey?

J/K: Okey oppa~!



Mereka meleraikan pelukannya. Jungkook senyum lalu pergi ke kereta Civic. Taehyung dan Jungkook masuk ke dalam kereta Civic lalu pergi.

Joy dan Karina melambai tangan pada pasangan itu lalu masuk ke dalam rumahnya.

Kereta NSX? Ada ja kat situ.

4 jam kemudian dalam perjalanan, akhirnya mereka sudah pun sampai tujuannya, pulau Jeju.

Honeymoon Tavern.

Taehyung dan Jungkook keluar dari perut kereta Civic lalu pandang sebuah kedai? Rumah?

Author pun tak tahu nak di sebutkan apa.

Taehyung pergi ke bonet dan keluarkan bagasinya lalu tutup bonet.

Jungkook sudah masuk dulu dan menyapa pemilik kedai rumah ini.

(Kedai rumah pun boleh ah. Siapa pernah tengok Honeymoon Tavern, tahu lah)

Taehyung mula masuk ke dalam dengan perlahan.



Jungkook: Haa~ macam mana kat sini? Okey dak?

Rose: Okey ja, Kook~ *senyum*

Lisa: Ramai pasangan pengantin Check In kat sini tau~ ada yang baru kahwin~, ada ya--

Jungkook: Yayayayayayaya aku tahu. *Roll eyes*

Lisa: Tsk~ haa mana laki kau? *Check kat pintu n nampak* Haaa~ marih masuk marihh~ *senyuman lebar pada Taehyung*

V: *pandangan dingin*

Lisa: Duh! Jangan sombong gitu kalau macam ni~ nanti orang tak sukaa~

V: Mm.. *tunduk kepala hormat*

Lisa: *balas juga pastu garu kepala sambil kunyah mulutnya* gini amat dapat Customer dingin. *Bisik hati*

Jungkook: Ekhem.. Mana Kai hyung? *Cari*

Rose: Gi tandas.



Jungkook ber-oh sahaja dan Lisa menyuruh pasangan ini duduk dulu. Taehyung dan Jungkook duduk bersila dengan ditengah - tengah antaranya ada meja bulat kecil.

Rose membuat air minuman untuk tetamu pengantin. Lisa pula bagi buku(?) Dan tunjuk peta lalu beritahu nama - nama tempat di pulau ini.



Abang Dingin [TaeKook][Malay]Where stories live. Discover now