PART 10

642 61 68
                                    

Taehyung berdiri dan menatap Eunwoo dengan dingin.



V: Baik kau lepaskan adik aku kalau nak hidup lama..

Eunwoo: No!

V: Masalah kau apa pi tangkap adik aku huh? Kau ngan aku pernah kenal ke huh?



Eunwoo kalut dengan pemikirannya. Jungkook pula sibuk membuka tali di kedua tangan Joy.



Jungkook: *dok berdiri di sebelah Taehyung* baik kau lepaskan dia. Kau tak tahu dia ni siapa.

Eunwoo: Do I Care siapa dia hah?! Tsk!

V: Guys..



Pekerja - pekerja Taehyung mula bergerak ke arah Eunwoo dan Karina itu. Eunwoo tetap seperti tadi dan Karina pula sudah berkerut - kerut takut.



V: Adik..

Karina: N-nae? *Pandang Taehyung ngan ketakutan*

V: Adik ingat kan apa yang oppa pernah ajarkan adik cara macam ni?

Karina: Nae?



Taehyung tersenyum pada Karina dan Karina melihat itu, mula mengingat - ingat apa yang Taehyung pernah ajarkan cara mempertahankan diri.

Akhirnya Karina ingat. Joy berdiri di belakang Jungkook dan pandang Karina dengan risau.

Karina menarik nafas dan hembus lalu pijak kaki Eunwoo dengan kasut tumit tingginya.



Eunwoo: Aarghh!



Eunwoo melepaskan Karina dan terjengket - jengket dirinya sambil memegang kakinya. Karina berlari ke arah Taehyung dan memeluknya.

Taehyung peluk Karina dan hela nafas lega.

Jungkook menggaru kepalanya. Kenapalah tak buat dari tadi.

Taehyung terus tembak kedua kaki Eunwoo. Eunwoo mengerang kesakitan dan jatuh ke lantai. Karina dan Joy menutup kedua telinganya dan menatap Eunwoo dengan ketakutan.



Joy: Op-op-oppa?

V: Maafkan oppa.. Korang *pandang pada pekerjanya* Uruskan dia.



Mereka mengangguk kepala dan heret Eunwoo. Taehyung membawa kedua adik kesayangannya keluar dari situ. Jungkook mengikut mereka dari belakang.







Skip







Di rumah Kim's.

Joy dan Karina pandang Taehyung di hadapannya.



Joy: Oppa? Oppa.. Kenapa ada pistol?

Karina: Oppa tak berkerja haram kan?! Oppa bukan pembunuh kan?!

V: *mengeluh* nanti oppa cerita kan.. Korang gi mandi dulu.. K?



Taehyung memandang dua adik kesayangannya dengan senyuman. Jungkook melihat Taehyung tersenyum, membuat dirinya terpaku.

Joy dan Karina menghela nafas dan mengangguk kepala lalu pergi ke atas. Taehyung duduk di sofa dan rehatkan diri sambil pejam mata.

Jungkook duduk di sebelah Taehyung.



Jungkook: Maafkan aku.. Ini salah aku sampai.. Melibat kan adik kau kena culik..

V: Mmmh.. Dia akan di bawak ke markas. Kau nak kami buat apa apa kat dia tak? Keee nak lepaskan dia ja?

Abang Dingin [TaeKook][Malay]Where stories live. Discover now