PART 6

644 65 168
                                    

3 pagi.

Jungkook mengikuti kereta Civic milik Taehyung itu sebab tidak dapat nak berkenalan lagi.

Jungkook mengejar kereta Civic milik Taehyung yang sudah membawa kereta dengan begitu laju.



Jungkook: Ooh~ nak ajak lumba ke? Kau tunggu.



Jungkook menukar gear dan pecut sambil memotong semua kenderaan - kenderaan itu.

Pukul 3 pagi, masih ada lagi kenderaan. Ada beberapa sahaja kenderaan. Tak adalah sunyi jalan tu.

Beberapa puluh minit kemudian.

Jungkook membawa kereta dengan perlahan sebabnya sudah sampai di kawasan rumah Taehyung, mungkin?

Jungkook berhentikan kereta NSX-nya sebabnya kereta Civic Taehyung tetiba berhenti. Jungkook tengok sahaja.

Taehyung tutup enjin keretanya dan keluar lalu kunci keretanya. Taehyung menoleh ke kanan dan tengok kereta NSX itu dengan datar. Taehyung pusing ke kiri dan pergi lalu buka pagar.

Jungkook melihat itu, mula kelam - kabut nak tutup enjin kereta lalu keluar keretanya. Jungkook kejar si Taehyung itu sambil tekan punat hijau untuk mengunci keretanya.

Tetiba Jungkook tersadung sesuatu.



Jungkook: Aaargh! *Jatuh* adodododooih~! Sial lah kau ni! *Tendang tendang benda itu ngan marah*

V: *stop jalan + pusing ke belakang + tengok Jungkook yang tengah marah dekat benda itu* oi budak.. Itu ular..

Jungkook: *stop n shock* AAAARGHH!



Jungkook bangun dan lari dengan pantas lalu sorok di belakang Taehyung dengan takut. Jungkook intip dan tengok jika ular itu mengejarnya tetapi tiada.



V: Itu bukan ular. Itu kayu..

Jungkook: Bangang betul lah kau ni! *Tampar belakang Taehyung ngan marah*

V: *Tatapan biasa + pandang Jungkook ngan dingin* pahal kau ikut aku?

Jungkook: Eh! Kau lupa ke hah?! Aku nak berkenalan ngan kau lah!

V: Tsk~! Sanggup kejar aku semata mata nak kenal..

Jungkook: Ish! Of Course lah! *Dengus* aku tak tahu lah kenapa aku nak sangat nak berkenalan ngan kau..

V: *angkat kening sebelah*

Jungkook: Ish!-- *merasa angin meniup dan itu membuat bulu romanya meremang* eeerr.. Sejuk lah. *Gosok kedua lengannya*

V: *sigh* jom masuk..



Jungkook mengikut Taehyung masuk ke dalam rumah Taehyung.

Di dalam rumah Kim's.

Taehyung memasang lampu dan duduk di sofa. Jungkook pun ikut duduk. Mereka berehat sekejap.

Tetiba ada bunyi tapak kaki sedang menurun menggunakan tangga. Jungkook menatap ke arah tangga itu dengan takut - takut.

Taehyung mah biasa aja.



Joy: Oppa?

V: Mmmh~

Joy: Eh?! Cikgu Jungkook?! *Shock sebab baru perasan*

Jungkook: Hai~ *sengih*

Joy: Macam mana..? *Still shock*

V: Dia kejar oppa..

Abang Dingin [TaeKook][Malay]Where stories live. Discover now