PART 7

686 66 136
                                    

11:24 pagi.

(Pagi kan? Lah aku lupa kul 11 ni pagi ke tengah hari 😂😭)

Taehyung terjaga kerana cahaya matahari memancari ruangan biliknya. Taehyung sudah berkerut - kerut mukanya untuk membiasakan cahaya itu.

Taehyung sudah segar sedikit lalu nak bangun tapi merasa berat pula. Taehyung menongkat badan sebelahnya dengan gaya sengit sedikit lalu pandang bawah.

Jungkook membaring di atas badannya. Taehyung mengeluh berat. Badan Jungkook dahlah berat, di tambah lagi berat otot dia. Taehyung sambung baring sambil memandang siling atasnya.

Tetiba phone Taehyung berdering. Taehyung ambil phone-nya lalu jawab panggilan itu dan letak di tepi telinganya.



V: Yes, bos.

Bos: Kau cari ahjussi tak guna tu. Dia tak bayar lagi hutang rumah sewa.

V: Siapa ahjussi tu?

Bos: Kau ni.. *pokerface* Park Jin Young, V.

V: Ooh.. Okey..

Bos: Kalau dah jumpa dia, cakap ngan dia. Kalau dia tak nak bayar.. Keluarkan dia dari rumah sewa tu.

V: K, bos..



Bos Taehyung mematikan panggilan itu. Taehyung letak phone-nya di atas katil. Jungkook mula bergerak. Taehyung tengok Jungkook tengah bergerak.

Jungkook membuka mata dengan perlahan. Merasa berat nak buka mata dan mahu sambung tidur. Taehyung mendehem.

Jungkook terus membuka matanya dengan muka berkerut. Jungkook angkat kepalanya dan pandang Taehyung.



Jungkook: Oh~ Good Morning, abang dingin~ *suara serak khas baru bangun tidur + senyum ngan muka tidur*

V: Mm..



Jungkook melentok mukanya ke dada bidang Taehyung sambil mengusap - usapnya ngan manja. Taehyung membiarkan si Jungkook tengah mood manja.



Joy: Oppaaaaaa?! Dah bangun ke belum?! *Ketuk pintu*



Jungkook terkejut kecil dan mengerang tak suka kerana di ganggu. Taehyung bangun sambil menolak Jungkook ke tepi.



Joy: Oppa~?

V: Ya, Sooyoung.

Joy: Oh. Cikgu Jungkook dok ngan oppa ke?

V: Yaa..

Joy: Okey. Kalau cikgu Jungkook dah bangun, nanti gi ruang makan, okey?

V: K..



Jungkook mengasyik baring sambil mengeliat kecil. Jungkook tengok saja muka dingin Taehyung itu.

Taehyung menarik nafas dan hembus. Taehyung turun dari katilnya dan ambil tualanya. Jungkook terduduk.



Jungkook: Nak mandi ke?!

V: Dah tu? Takkan memancing pulak. *Pokerface*

Jungkook: Nak ikut!

V: Tunggu takleh ke?

Jungkook: Waaaeeee?! Takut keeee~? *Buat muka usik*

V: Aku? *Tunjuk ke mukanya* Takut? Cih! *Decih sinis*

Jungkook: Soooooo~? Mandi sama ek? *Senyuman goda*

V: Come~ *buat jari dua n buat isyarat "ke mari"*

Abang Dingin [TaeKook][Malay]Where stories live. Discover now