᯽ twelve

1.5K 93 20
                                    

jaehyun serta merta menolak james lord jauh dari taeyong . mark yang berada di belakang jaehyun tadi terus memegang james lord dari melarikan diri .

" TAEYONG ! sabar kejap bertahan ! " jaehyun menghubungi pihak hospital yang berdekatan .

" hisk taeyong jangan tinggalkan aku hisk kau kata kau sayang aku kann " jaehyun memeluk tubuh taeyong dengan air mata yang laju mengalir . habis darah bertompok dibaju nya .

skip

jaehyun terduduk menangis setelah mendengar setiap perkataan yang dikeluarkan dari mulut doktor .

dia seakan akan tidak percaya dengan apa yang telah berlaku .

" ni semua salah aku hisk kalau aku peka dengan taeyong semua ni takkan jadi...hisk kalau aku tak lambat untuk datang selamatkan taeyong...dia takkan kene tikam..hisk " jaehyun menghentak kepala nya di dinding dengan penuh kesal .

" yahh jaehyun jangan lah macam ni " taeil menghalang jaehyun dari terus menghentak kepala nya .

" hisk macam mana aku nak hidup sekarang tanpa dia disisi aku...aku tak sanggup taeil hisk "

" jaehyun kita cuma perlu bersabar je . aku percaya yang taeyong tu akan kembali sembuh . tapi ia akan ambil masa kau cuma perlu bersabar je "

" entah kau ni jaehyun , dia cuma koma je doktor kan dah cakap taeyong tu akan kembali sembuh lepas dia menjalani semua rawatan "

" betul apa yuta cakapkan tu , janganlah bersedih sangat kalau taeyong tengok kau macam ni mesti dia tak suka "

jaehyun hanya mengganguk . dia cuma terlalu over sangat . macam taeyong tu sudah meninggal dunia .

⚔️⚔️⚔️

seminggu setelah kejadian itu , jaehyun begitu sibuk dengan kerja yang telah dia tangguhkan . begitu serabut otak nya untuk menyelesaikan satu persatu kerja nya .

sampaikan dia tiada masa untuk menjenguk taeyong di hospital . kadangkala yuta bergilir dengan winwin untuk menjaga taeyong .

" hai you ni tuan jung jaehyun ke ? " jaehyun mendongak sejurus ada seorang perempuan menegur nya .

" ya saya , er you ni cik shin ryujin eh ? " jaehyun agak terpesona melihat wajah ryujin .

" iyup ! " ryujin duduk di depan jaehyun dan memanggil pelayan untuk memesan air .

" jadi macam mana project tu ? "

" erm semua nya berjalan dengan lancar dengan bantuan cik ryujin "

" ish tak perlu la nak ber cik dengan i panggil je ryujin tak pun i you senggan pulak bila tuan jung panggil i macam tu "

" ah okey kalau macam tu you jugak kena panggil i jaehyun je or sayang " ryujin sudah tersengih seperti kera sumbang .

" ish you ni malu la i " jaehyun mencuit dagu ryujin .

" tak perlu lah nak malu nanti kita terbiasa jugak "

1 years later

sejak pertemuan itu , mereka menjadi semakin rapat . boleh dikatakan seperti pasangan kekasih . jaehyun bagaikan sudah dirasuk oleh kecantikan ryujin .

ryujin juga tidak kalah , dia lagi sukakan lelaki seperti jaehyun kacak dan kaya . jaehyun mahu saja meluahkan perasaannya tapi dia masih mememikirkan tentang taeyong yang masih lagi terlantar di hospital .

sudah dekat setahun taeyong koma . itu membuatkan jaehyun seperti putus asa untuk menunggu kebangkitan taeyong tapi di sudut hati nya masih ada taeyong .

jaehyun membelai rambut taeyong . dia berasa sangat rindu dengan taeyong . rindu untuk melihat senyuman nya , rindu melihat tawa nya , rindu untuk melihat taeyong merajuk kepada nya .

" taeyong , aku rasa aku dah jumpa buah hati aku yang sebenarnya . aku rasa kau dan aku tidak boleh teruskan hubungan yang macam ni . sampai bila aku nak terus menunggu kau bangun . nasib baik ada ryujin . sekurang kurangnya dia ada untuk temani aku . aku rasa aku dah suka sayangkan ryujin . maafkan aku taeyong , aku tak boleh teruskan hubungan kita lagi "
jaehyun terus keluar dari wad itu .

skip

" yuta aku amanahkan kau untuk jaga taeyong elok elok . aku mungkin duduk dekat new york dengan ryujin dalam 2 tahun ataupun aku tak balik korea dah "

" kau...kau biar betul jaehyun "

" aku nak cari hidup baru dengan ryujin "

" kau tak fikir betul betul ke ! macam mana dengan taeyong nanti..andai kata dia dah sedar dari koma apa yang aku nak cakap dengan dia kalau dia tanya pasal kau "

" kau cakap jelah yang aku dah hilang dari hidup dia "

" sampai hati kau kan , sejak ryujin tu ada kau makin abaikan taeyong . kau dah bosan ke untuk tunggu dia "

jaehyun mendiam . jujur dari hati ikutkan dia sebenarnya berat untuk meninggalkan taeyong tetapi ryujin asyik memujuk jaehyun untuk meninggalkan saja taeyong .

" keputusan aku dah muktamad " jaehyun berlalu pergi .

yuta merengus dia kembali ke wad taeyong . terlihat taeyong sedang termenung sambil menyandar .

" eh taeyong kau dah sedar ? " yuta segera berlari ke arah taeyong .

" hai yuta dah lama ke aku koma "

" dalam setahun weh . sumpah aku rindu giler dekat kau wehh "

" sama lahh dengan aku . dah lama tak tengok mamat jepun depan aku ni " yuta mendecit .

" kejap aku panggil doktor untuk periksa kau "

⚔️⚔️⚔️

" erm rindu nya aku dekat rumah ni " taeyong melompat ke atas sofa yang empuk itu .

" btw mana jaehyun eh ? " yuta hanya merenung muka taeyong .

to be continue

tq sapa yang vote and share !


[ C ] mafia "jaeyong"Where stories live. Discover now