11 - 🖇

1.3K 82 33
                                    

-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-

" taeyong please dengar dulu apa aku nak cakap nii " pujuk jaehyun .

malang nya taeyong masih lagi berselubung dengan selimut .

" haih , aku minta maaf...apa yang kau nampak tu semua tu tak betul tae . aku tak kenal pun lelaki tadi tu tiba tiba je dia masuk office lepastu cium aku . aku langsung tak balas taeyong " jelas jaehyun .

taeyong dengan ego yang tinggi hanya mendiam dan masih lagi tidak berganjak .

" tak apa lah taeyong , kalau kau tak nak dengar aku " jaehyun keluar dari bilik taeyong .

" menjadi hihi " batin jaehyun .

skip

" taeyong turun makan ! " jerit jaehyun dari dapur .

yang dipanggil pula hanya memalau panggilan jaehyun .

" haih budak ni serius sangat kenapa " kata jaehyun lalu membawa dalang yang di letak makanan .

" ui buat apa lagi tu jom lah makan tak lapar ke ? "

" taknak tak lapar " balas taeyong tanpa menatap wajah jaehyun .

" takda takda aku tahu kau lapar , orang kuat makan macam kau tak lapar ? "

" kau makan jela aku taknak "

" kau nak jadi macam yang mula mula kau datang rumah aku ni ? " kata jaehyun .

taeyong yang teringat segala kejadian itu terus menyambar makanan yang berada di dulang itu . jaehyun mengelus lembut kepala taeyong .

" good boy , makan elok elok nanti tercekik " kata jaehyun lalu keluar dari bilik taeyong .

-

seminggu berlalu dan macam biasa taeyong masih lagi merajuk dengan jaehyun . jaehyun pula hanya membiarkan lelaki comel itu merajuk . kata nya kalau taeyong merajuk nampak comel .

" ish bodoh lah kau ni elok elok lah " marah haechan .

" elok elok lah ni ! " kata jungwoo .

" korang berdua ni cuba lah buat kerja tu elok elok dah pukul berapa ni karang taeyong yang sempat sampai dulu " kata taeil .

" ni hah si bengap ni duk main main " kata haechan .

" halah kau dengan dia dua kali lima je sama sama bengap " sampuk yuta .

winwin pantas mencubit pinggang yuta yang berkata seperti itu .

" sayang dah dah lah tu buat je kerja nanti jaehyun tengok kita apa tak siap lagi " kata mark pada haechan .

" hoi hoi bising je dari tadi siap ke " sergah jaehyun .

" masin betul mulut mark ni " batin doyoung .

" sikit lagi ni hah " balas taeil .

" si taeyong sampai bila ? " tanya doyoung .

" kejap lagi pukul 8 "

dengan pantas yang lain menyambung kerja mereka . lagi beberapa minit je nak pukul lapan .

" daddy win kenapa ada banyak belon ni " soal jikwan .

" adalah nanti kwan tengok je , dah pergi tengokkan adik tu daddy nak buat kerja "

jikwan dengan langkah comel nya berlari ke jihwan yang sedang berusaha meniup belon .

" WEIIII CEPAT TAEYONG DAH CHAT AKU KATA DIA LIMA MINIT LAGI DAH SAMPAI " kata jaehyun .

mereka dengan gelabah tetek nya menyiapkan sentuhan terakhir nya iaitu menutup semua lampu rumah .

taeyong dari luar hairan mengapa satu rumah gelap . dengan tidak ragu ragu dia masuk ke rumah itu dengan langkah kaki kanan .

" aih kereta ada kat luar mana orang nya " taeyong pelik .

taeyong meraba raba dinding untuk mencari suis lampu . setelah menjumpai dia membuka suis itu .

" SELAMAT HARI JADI TAEYONG BUBU ! "

kesemua rakan kerja 127 keluar di sebalik sofa setelah pintu dibuka sambil membawa kek .

" ALLAH SELAMATKAN KAMU....ALLAH SELAMATKAN KAMU ! ALLAH SELAMATKAN LEE TAEYONG ALLAH SELAMATKAN KAMU ! " setelah itu mereka bertepuk tampar .

jaehyun yang membawa kek datang mendekat pada taeyong yang sedang beku .

" happy 21 years baby " ucap jaehyun .

taeyong cuba menahan air mata nya dari tumpah . terharu beb . tanpa basa basi dia meniup api lilin hingga terpadam .

" YEAHHHHHH , sekarang taeyong buat hajat " kata haechan .

taeyong menganggu kecik lalu menggenggam tangan nya dan menutup mata nya .

" alah dah terlepas ke ni ! " kata taehyung yang baru sahaja tiba di rumah itu .

" eh taehyung jungkook masuk lah dulu " sapa jaehyun .

" selamat hari jadi taeyong comel " ucap taehyung sambil menghulurkan sebungkus hadiah .

" terima kasih hyung "

" erm sorry i'm a late ? "

-

-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[ C ] mafia "jaeyong"Where stories live. Discover now