᯽ - 5

1.3K 92 18
                                    

selepas selesai taeyong membantu jihwan dan jikwan memakai baju , mereka turun ke bawah kerana taeyong sudah mahu memulangkan mereka .

jaehyun dan ryujin sedang makan di meja . taeyong hanya memandang mereka berdua sekilas selepas itu terus keluar dari rumah .

jaehyun hanya melanjutkan makan nya sedangkan ryujin asyik sibuk dengan telefon nya . makanan dihiraukan .

" u makan lah jangan asyik main fon je "

" ish sukati i lah , yang u nak sibuk kenapa bukan nya ada kacau u pun kan "

" ingat kedudukan u , u tu isteri i dengar cakap suami u ni "

" u ni boleh tak kalau pagi pagi macam ni tak payah nak membebel . bernanah telinga i tau tak "

jaehyun memandang datar muka ryujin . semakin hari topeng ryujin sudah mula retak .

" kenapa u biadap sangat eh , i takda ajar u biadap macam ni . u dah tak sayangkan i ke ? nak bercerai ? "

ryujin serta merta memandang muka jaehyun lalu menggeleng .

" ish apa u cakap ni , biasalah pasangan bergaduh "

ikutkan ryujin kalau jaehyun tidak berharta dia sudah lama pergi meninggalkan jaehyun . ini semua sebab duit lah .

jaehyun hanya menggeleng . dia sendiri tidak faham dengan perangai isteri nya itu .

drtt drtt

" halo "

" hello tuan jung , saya dengar tuan jung dah balik korea "

" ouh kau mark , dah berapa hari aku kat sini . ada apa kau telefon aku ? "

" yuta cerita yang tuan kata ada job "

" ouh haah lah , kumpulkan semua sekali kejap lagi aku sampai "

" baik tuan "

tutt

skip

" selamat datang tuan ! " kesemua ahli nct 127 menyambut kedatangan jaehyun termasuk taeyong .

" wah handsome semua "

" tuan takkan taktau kitorang memang ditakdirkan handsome . tuan je baru sedar hek " jungwoo dengan beria berdiri .

" dah dah duduk karang aku tarik pujian tu "

" baik tuan ! "

jaehyun memandang taeyong dan tersenyum .

" seperti mana yang korang lihat kita ada ahli baru nampak nya "

semua mata tertumpu pada taeyong .
padahal mereka baru saja berborak dengan taeyong sementara menunggu kedatangan jaehyun .

" semua dah berkenalan dengan dia ? "

" sudah tuan "

" baiklah mari kita terus kan "

🖇️🖇️🖇️

selang satu jam , perjumpaan itu pun berakhir . sorang demi sorang sudah pun beredar . kecuali taeyong dia ditahan oleh jaehyun .

" kau nak apa ni , aku nak balik ada kerja "

" no , kau tak payah susah susah kerja lain . kerja dengan aku je "

" kerja mafia kau ni bukan nya selalu pun bila memerlukan je "

" ani , aku nak kau jadi PA aku . tak kira lah dekat office ke ataupun dekat sini setiap kali waktu kerja kau kena ada dengan aku "

" abis mark macam mana ? dia kan PA kau "

" mark takkan jadi PA aku dah . kau amik tempat dia , dia amik tempat kau "

taeyong diam sejenak .

" taeyong , kita mulakan balik ? kau kata kau masih sayangkan aku kan " jaehyun meraih tangan taeyong dan memegang erat .

" kau dah lupa ke ? kau tu suami orang "

" aku tak bahagia dengan ryujin taeyong
aku nak bahagia dengan kau , aku dah sedar kesilapan terbesar aku "

" kau nak kata yang kau nak bercerai dengan ryujin ? "

" iya . pada mula nya dia lah yang paling beria sekali dalam hubungan kitorang . tapi lama kelamaan beria dia hilang dan tinggal aku je yang beria . yang dia tahu duit duit duit . apa yang dia nak aku bagi tapi apa yang aku nak dia tak bagi . apa yang susah aku nak anak je . tapi dia asyik mengelak . aku dah sedar yang aku tak boleh nak bahagia kalau asyik macam ni je "

" tapi kau masih sayangkan dia kan ? "

to be continue

udah update doang hshs vote lah adu







[ C ] mafia "jaeyong"Where stories live. Discover now