᯽ - 2

1.3K 110 10
                                    

taeyong memandang muka jaehyun . dia ingin saja memeluk tubuh jaehyun akan tetapi pergerakan nya terkunci .

" maaf tapi encik siapa eh "

air muka jaehyun terus berubah .

" ni aku lah jaehyun , kau tak ingat ke sayang ? " jaehyun mendekati taeyong dan terus memeluk nya .

taeyong menahan sebak nya . dia mahu saja membalas pelukan hangat itu .

" er saya rasa encik salah orang ni kot " kata taeyong lantas melepaskan pelukan .

" takkan lah kau tak ingat aku taeyong " jaehyun memegang kedua tangan taeyong .

mata jaehyun mula berkaca .

" saya tak pasti encik ni siapa tapi saya ada hilang ingatan tiga tahun lepas . mungkin encik adalah orang yang dah lesap dalam ingatan saya ni "

jaehyun memandang taeyong seakan tidak percaya .

" sayang ! i lapar la jom la pergi makan " ryujin mencelah .

jaehyun melihat ryujin lalu melihat kembali pada taeyong .

" isteri encik dah panggil tu pergilah "

" jom sayang ! " ryujin menarik lengan jaehyun dan berlalu pergi .

" pakcik ? "

" ye hwan kenapa dah habis colour ke ? "
taeyong menyeka air mata nya .

" hwan tak suka lah tengok pakcik sedih sedih " lantas hwan memeluk tubuh taeyong .

" okay okay pakcik tak menangis dah . hwan jangan lah risau okay ? dah sambung warna tu " taeyong mencium dahi hwan dan juga kwan .

" ui taeyong " yuta sudah berdiri terpacak .

" yuta sini jap aku nak cakap " taeyong menarik yuta jauh dari anak anak itu .

" aku cakap dengan dia yang aku hilang ingatan , so aku pura pura tak ingat dia "

" what ? kau serius lah . kenapa kau buat macam tu ? "

" aku pun taktahu lah , dia dah jadi suami orang weh takkan aku still terhegeh dekat dia "

" memang la dia dah jadi suami orang tapi kau ada tengok dia bahagia ke ? "

" aku taktahu la tapi aku rasa bahagia je dia "

" aku tak nampak kebahagiaan tu . dari muka jaehyun aku dah tahu .

" maksud kau ? "

" diorang dah kahwin lama weh dah berapa tahun dah tapi still tak ada zuriat kau rasa ? aku yang kahwin lambat ni dah ada dua "

" mungkin diorang busy kot "

" busy apa jaehyun bagitahu aku ryujin tu tak bekerja "

" tak mungkin la dua dua mandul "

" yah . kesitu pulak kau "

" alah think positive jelah . mungkin tak ada rezeki la tu "

" haih yelah kot . tapi kau jangan lah give up lagi "

" aku...haih tengok dulu lah kalau kalau diorang bercerai aku amik balik jaehyun aku "

" kau nak ceraikan diorang ke weh ? "

" otak kau ! aku tak ada lah jahat sangat sampai nak buat macam tu sekali "

" ouh terkejut aku , takda lah kalau kau plan macam tu aku nak gak join "

" tak ada masa la aku nak buat macam tu "

" dah lah aku rindu winwin la kau main lah dengan anak aku tu bubyee "

" baru berapa minit tak jumpa dah rindu lain macam "

" apa yang lain macam pakcik ? " jikwan menarik narik taeyong . taeyong mendukung kwan .

" takda apa lah cutie " jikwan menyembam
muka nya di leher taeyong .

tak lama lepas tu jikwan tertidur lena .

" lah tidur dah ? comel comel "

taeyong membaringkan jikwan di katil nya . biar budak itu lebih selesa . taeyong melihat jihwan juga sudah tertidur di katil nya .

dia mencium kedua adik beradik itu dan turun kebawah .

" taeyong mana budak budak tu " tanya winwin .

" diorang dah tertidur win "

" baru nak ajak balik "

" tak apa lah . kalau korang nak balik dulu balik lah . diorang biar aku jaga kat sini "

" kau tak ada kerja ke nanti ? "

" tak ada aku cuti . malas la nak kerja situ dah ikutkan "

" kerja la dengan kitorang "

" kerja apa mafia ? erh tak nak lah aku "

" alah join jelah weh . kerja mafia tak ada lah susah mana pun "

" nanti nanti lah aku pikir kan "

" okey kalau macam tu kitorang gerak dulu lah . jaga anak aku elok elok "

" alah macam tak biasa pulak diorang tinggal sini "

" yelah bye bye "

pasangan yuwin pun berlalu pergi

to be continue

tenkiu ler siapa yang rajin vote dengan share ! author akan update cepat cepat nanti .

[ C ] mafia "jaeyong"Where stories live. Discover now