꧁Qaseh×Hayyan꧂
Hayyan mencelikan matanya lalu bebola matanya meliar di segenap bilik itu. Hayyan mengeluh apabila melihat kelibat Qaseh yang santai mengemas bilik itu tidak sedar akan kesedaran dirinya. Qaseh bernyanyi kecil, sambil mengutip benda yang berada di atas lantai itu sungguh berhambur.
"Qaseh." Hayyan menegur, Qaseh terus menoleh memandang hayyan lalu cebikan Qaseh sudah mulai terlihat. Nak menangis lagi budak kecil ni. Qaseh terus berlari menerpa ke arah hayyan lalu memeluk tubuh itu, tangisan Qaseh mulai kedengaran di segenap bilik.
"Awak hikss..hikss suka buat saya risau awak kenapa baring kat lantai tu! Ingat best sangat ker?"Hayyan membalas pelukan Qaseh, she soo cute but annoying too. Dia ingat pengsan boleh pilih tempat ker? Aduhai Qaseh! Qaseh .
Diam ah author!
"Dah lama ker aku pengsan ?" Hayyan bertanya kepada Qaseh namun tiada sahutan yang dia dapat, dia hairan lalu menunduk melihat wajah Qaseh yang sedang lena di buai mimpi. Kata-kata hayn bermain di kepalanya.
I will take her from you and make it mine
Hayyan yang sedang memikirkan kata-kata hayn tersentak apabila dia dikejutkan dengan panggilan. Dia menahan badan Qaseh yang berada didada nya daripada jatuh manakala satu tangan lagi mencapai telephone yang berada di meja lampu itu.Sapi mooo!🐄
Berkerut kening hayyan sejak bila dia save nombor orang macam ni. Mungkin angkara isteri nya, dia menekan punat hijau lalu mendekatkan dia telinga nya.
"Hello siapa ni?"Hayyan berkata sambil mengusap rambut Qaseh yang lembut itu, kadang-kala di hidu nya. Orang single tutup mata!
"You tak save number i ker hayyan ?"Hayyan memegang dadanya, dia ingatkan sapi betul-betul yang membuat panggilan dengan nya. Rupanya sapi jadian.
"I ni saffiya, i nak ajak you dinner malam ni kat hotel sugaplum's. I dapat jemputan kat sana tapi i takde kawan i takut lah. Boleh teman kan i ?"Hayyan memandang isterinya. Kalau dia bawa isterinya tiada masalah kot?
"I bawa Qaseh sekali tiada masalah kan ?"Safiyya mengetap bibir nya, asyik Qaseh Qaseh Qaseh !
"Tapi tu jemputan formal hayyan tak boleh orang luar masuk. " You takpe you special. Sambungnya dalam hati. Cit bernafsu dengan suami orang macam takde jantan lain kat dunia ni. Eh kok ngamuk.
"Kalau macam tu i pun orang luar. Takpe lah you pergi dengan kawan you. Lagip-"Saffiya memintas.
"I dah bincang dengan owner majlis ni i nak minta izin bawa you sekali. I dah prepare awal-awal." Hayyan mengeluh
' Aku malas lah ! 'Getus nya dalam hati, namun dia masih menjaga perasaan doktor itu.
"Ok. Nanti jumpa kat sana."
"Kalau boleh you tolong am-"Hayyan terus menekan punat merah, menamatkan panggilan itu. Dia berat hati meninggalkan Qaseh seorang diri, mungkin mainan perasaan sahaja kan ?
'Sanggup layan perempuan lain dari isteri'Suara hayn bergema di pemikiran hayyan. Hayyan mengetap bibir.
Biar aku yang gantikan kau malam ni hayyan.
Qaseh melihat pantulan hayyan daripada cermin kamar mereka. Hensem-hensem nak pergi mana suaminya ni? Anyone know? Qaseh pergi ke arah hayyan lalu memegang lengan hayyan.
"Awak nak pergi mana ni hayyan?"
"Pergi khawin baru"Pap! Selamat lengan hayyan di pukul oleh seketul Qaseh ariana. Main-main lagi kan dah kena. Qaseh sensitive kebelakangan ini. Jangan main-main dengan nya. Mungkin hormon sesuatu. Period maybe or..?
"Awak nak merasa jadi mandul? Pergi lah khawin lain."Hayyan menoleh lalu mencium sekilas bibir Qaseh. Qaseh tersenyum suka. Sayang suami saya ketat-ketat.
"Aku nak pergi dah ni."Qaseh terus memeluk tubuh sasa hayyan. Berat hatinya tika ini. Hayyan membalas pelukan itu.
Rasa berat sangat.
"Apa-apa jadi percaya kan aku boleh ?" Qaseh mengerutkan kening nya. Namun dia hanya membalas dengan anggukan.
Iris hayyan sudah bertukar menjadi hijau cair. Rel will take this night cause the bitch.
Will died tonight.
Just kidding . hahaha.
**
TBC
YOU ARE READING
BABYGIRL MR HAYYAN QALISH | C
RomanceFirst romance story by cweetiee 𝐇𝐀𝐘𝐘𝐀𝐍 𝐐𝐇𝐀𝐋𝐈𝐒𝐇 𝐅𝐈𝐓 𝐐𝐀𝐒𝐄𝐇 𝐀𝐑𝐈𝐀𝐍𝐀. Tidak tersangka di dalam fikiran Qaseh yang dia bakal berkhawin dengan seorang jejaka yang mempunyai semuanya, seperti drama melayu yang dia berkhawin d...