BAB 41

55.1K 4K 988
                                    

                    ꧁Qaseh×Hayyan

Heyyo.

       Kereta yang berjenama audi milik hayyan meluncur laju di atas jalan raya, dia sudah melanggar beberapa lampu isyarat. Dia tidak peduli semua itu, yang penting sekarang ini isteri dia. Hayyan berusaha mencapai telefon bimbitnya yang berada di dashboard kereta namun setelah dia tercapai telefon itu terjatuh di bawa tempat mengalas kaki pulak.

Sempat Hayyan mencarut sedikit, dia menundukan kepalanya tidak sedar dia tertekan gear kereta itu dengan kuat hingga kenderaan nya hilang kawalan. Lori balak di depan nya menghon kuat sebelum..

Bumm! Pelangaran berlaku sebelum kereta yang di pandu hayyan jatuh di gaung yang agak curam.

Hayyan berusaha membuka matanya namun matanya semakin memberat.

Maafkan aku sayang.

Dalam masa yang sama gelas yang Qaseh pegang terjatuh di lantai dengan tiba-tiba lalu dia terinjak sedikit hingga kaki nya mengeluarkan darah. Mendesis dia menahan kesakitan itu.

Detak jantung berdegup kencang tiba-tiba dia mengucapkan berkali-kali fikiran nya sudah mulai ke arah negatif. Ya Allah. Wajah hayyan tiba-tiba terpapar di minda nya.

"Ya allah semoga baik-baik saja." Dia sekarang berada di rumah salah satu kawan nya di Kuala lumpur besok pagi dia agak gerak ke rumah puan Raziah atas arahan nya sendiri. Ingin menjaga dia time mengandung katanya.

Telefon Qaseh berdering kiat menandakan panggilan masuk, dia mencapai telefonnya lalu melekapkan dia telinga tanpa melihat siapa gerangan pemanggil.

"Hello."Baru dia ingin melihat siapa gerangan pemanggil itu dia sudah di kejutkan dengan berita hayyan excident. Telefon nya jatuh terhempas di lantai lalu dia terduduk.

Dugaan demi dugaan menimpa gadis ini. Qaseh menekup mulut nya tangan sudah bergetar sedikit. Dia belum siap kehilangan hayyan, jangan ambil hayyan dulu dari dia.

        Qaseh bergegas mencari wad yang menempatkan hayyan. Dia terlihat semua ahli keluarga hayyan berada di hadapan wad icu. Hana yang merupakan adik bongsu hayyan terus marah ke arah Qaseh lalu memberikan sebuah tamparan. Qaseh memegang pipinya yang baru saja di sapa itu.

"Kau kenapa hana!"Yana menarik tangan Qaseh ke belakang nya. Dia membalas tamparan dipipi gadis itu. Berani kau nak sentuh kakak ipar aku?!

"Yana! Hana! Ya allah jangan bergaduh sekarang boleh tak? Hayyan tengah kritikal kat dalam tu kamu berdua pulak buat perangai."Air mata Qaseh jatuh sekali lagi, dia rasa bersalah dengan suaminya. Dia rasa dia tidak layak menjadi seorang isteri yang baik.

"Kau bodoh ker tak nampak apa dia buat dekat along yana! Dia punca semua ni kalau dia tak buat perangai nak lari bagai takde nya semua ni terjadi."Yana sekali lagi menampar pipi hana. Dia sudah hilang sabar dengan gadia yang bergelar adiknya. Bodoh takde otak.

"Aku nak kau rasa perasaan seorang isteri dimadukan! Aku nak tengok macam mana kau bertahan sebenarnya kau rapuh. Kau tak rasa semua tu hana sebab kau tak tak hadap macam akak Qaseh hadap. Kau pernah tau perasaan suami pentingkan anak orang lain daripada anak sendiri pernah ker tak ! Aku tanya ni jawab!" Dada yana sudah kembang-kempis. Qaseh berusaha menenang kan gadis itu namun yana masih sama. Semua terdiam dengan ujaran yana.

Sungguh mendalam.

"Kau! Sebab kau lah perkahwinan abang aku musnah sebab kau! Kau tak layak digelar manusia Saffiya aku tak hairan lah dengan gelaran kau tu setakat doktor tu semua orang pun boleh. Aku hampir terlupa kerja sampingan kau tu. Pelacur !"

"Yana! "Puan Syira yang dia sejak dari tadi menegur anak gadis nya yang kelihatan sudah melampau itu.

"Ibu diam. Ibu pun sama tak selidik dulu semua perkara tu terus suruh abang bertanggujawab. Aku kenal abang aku dia tak akan buat perkara yang terlarang sebab dia ada pegangan agama lah. Bukan macam kau makan duit haram!"

"Yana, dah lah tu semua perkara dah jadikan. Akak okay jer lah." Qaseh menenangkan yana. Yana diam lalu terus memeluk tubuh kecil Qaseh, esakannya kedengaran.

"Yana minta maaf bagi pihak abang kak. "

"Akak dah lama maafkan abang yana lah. Lagipun dia kan suami akak, dia ada hak."

"Yana sanggup tengok anak akak tiada bapa kandung ker?" Suara saffiya tiba-tiba menyapa. Membuatkan yana mengetap bibirnya.

"Dah berapa kali buat maksiat tak terfikir pulak. Kau jangan harap nak jadikan abang aku pakai sanggup untuk anak haram kau tu."

                               **

TBC

Hi wanna read more? Hehehe. Jom stan yana !!

BABYGIRL MR HAYYAN QALISH | CWhere stories live. Discover now