YAZID
Aku bersiap² nak lepak dgn Rahim tapi kena singgah ofis kejap.
Lagipun aku nak amik racket.
Aku janji nak main badminton petang nanti.Aku keluar, dia nak sambung tidur katanya.
Mujur harini Ahad kalau tidak macam mana nak kerja..
Kami jaga sampai masuk waktu Subuh.Aku 'melihat' hari² yg cerah menunggu ku dihadapan.
Namun perjalanan kesana sangat genting. Jalan yg licin dan berliku jika tidak cukup perhatian akan mudah tergelincir kami akhirnya.Fon bunyi..mesej masuk
R: Cit lepak sini sudah la..
Ina nak pegi N9 ada wedding invtY: Send location
Sampai dirumah Rahim, kami terus makan.
Sebab Rahim tengah tunggu di meja makan."Anak ko ikut Ina?"
"Aku minta off day harini.
Nak lepak mamak..
Pikir².. baik lepak sini, boleh tido baring""Cantik memang.. sebab aku tido tak sampai 2 jam"
Rahim geleng² kepala.
"Kuat lagi stamina ko..kalau aku dah koyak""Princess, kerja ok?"
"Dia Nurse, serve bond dekat KPJ. Dia kata nak upgrade, kena tunggu serve setahun baru boleh submit"
Teringat kisah haritu, aku geleng² kepala sambil tersenyum.
"Hoi, pehal sampai sengih kambing" tegur Rahim.
"Baru berapa hari lepas mesej aku getar² ada Datok datang pursue dia kat tempat keje. Ko tau dia memang x pandai handle kalau kena ambush macam tu kan, ingat dulu masa budak Zaid tu, bawa bunga juga, Datok pun bawa bunga..boleh sampai nangis."
"Mungkin dia allergic bunga la..
Nampak bunga getar..
Hahaha""Selama ni dia tak pernah dating ke..
Ko ikat dia ketat?" tanya Rahim."Tak jugak..macam mana nak ikat ketat."
"Lately macam² jadi pada dia. Ada budak tu dah ajak kawin tapi kantoi ada case khalwat. Da x boleh lari dah."
"Wooi, princess ok?"
"Ok..not bad, nampak boleh handle.."
"Kawan sekolah lama dia, jumpa balik masa reunion.." aku buka cerita.
"Jom pindah sana" kata Rahim.
"Ko takkan x boleh cari nombor rumah aku dari nenek.."
Rahim menyambung tentang perbualan semalam."Aku dah memang lah x boleh nak buat apa, lepas kena rompak masa tu semua bertabur"
"Nasib jumpa semalam, esok lusa aku dah turun jb semula""Hmm" aku mengeluh.
"Entah lah, masa tu aku malas nak cerita², malas jumpa² orang. Serabut""Aku orang erh..bro"
"Bukan gitu..
Nenek desak aku pasal Princess, aku dah x crite banyak dengan nenek, dah kurang jenguk dia.. malas nak kecoh, cuma tanya khabar dia dari Nisa""Nenek masih bising lagi..?" tanya Rahim.
"Mati² tak kasi aku bela dia, lepas Sal meninggal"
Aku teringat bagaimana nenek mengungkit sejarah 'haruan makan anak' yg pernah berlaku pada Pak Tam tu""X adil nak samakan aku dengan orang tua kutuk tu"
Aku capai envelope keluarkan result, tunjuk Yem.
"Apa ni?"
"Untuk sape?" Rahim ingin tahu."Bacalah situ..pegang kertas ni"
"Aku kena cari spec la, baru nampak"
Bebel Rahim sambil dia mencari spec nya..
YOU ARE READING
Abah Cinta .. jangan dusta!
RomanceKisah bergolak tentang cinta suci Abah kepada anak tiri. "Cinta Abah yg sudah lama terpendam, cinta yg memakan diri sendiri.. Cinta penuh cemar penuh duri melibatkan nama baik dan harga diri." "Berbekalkan keikhlasan, Abah tabah mengharungi onak dan...