YAZID
R: Cit confirm date ni?
Da buat reservatn?R: Lotus utk korang aje, aku lepas majlis terus gerak ke jb
Y: Kasi aku 1 jam to confirm dgn dia
A: Sayang pls confirm lv
Need to mk arrangmtN: Alamak..need to do today ke
A: Yes, pls
N: Update you after lunch k
A: ASAP Sayang
Tepat 2pm mesej masuk..
N: Alhamdulillah lv approve dgn bantuan otak penipu Abah.A: 👍berguna jugak otak penipu ni kan
N: Yeay..nak turun Johor 🥳🥳
A: Balik nak kena beli baju
N: ok..boleh jer
A: cu Sayang
N: GIF 'i love u'
A: GIF "hand in hand"
Hari yg di tunggu² seumur hidupku dah hampir sampai..
Inshaallah.Kami dalam perjalanan menuju Johor.
Rahim takde pilihan kecuali minta bantuan Rina tentang nak cari tok kadi yg boleh kautim. Rina banyak contact tapi di Johor sebab dia banyak handle hal² wedding termasuklah hal² sindiket nikah ni..
Rina cuma tau pasal DNA sahaja, lebih² tak tau.Ada seorang imam ni, dia kadi nikah yg bertauliah tapi dah pencen.
Dia selalu tolong nikahkan pasangan² yg bermasalah contoh PATI atau anak tidak sah taraf. Tapi dia hanya akan nikahkan setelah dia kaji kes & tau masalah sebenar pasangan tersebut.
Yg bagusnya, dia boleh keluarkan surat bertulis & bersaksi yg boleh diguna pakai semasa membuat permohonan daftar perkahwinan atau berlaku tuntutan mahkamah seandainya di tangkap khalwat. Hanya, dia akan dikaitkan dgn kesalahan melaksanakan akadnikah tanpa tauliah..
"Nak lepas tuntutan bayar saman saya, settle lah" katanya.
Pernikahan SAH.Aku tak sangka sindiket begini wujud; syukur Allah permudahkan urusanku.
Imam sempat interview aku melalui VC waktu Rahim & Rina ke sana meminta bantuan kepadanya.
Semua dokumen sebagai bukti dibawa sama.
Sekarang mereka sudah di JB.
Imam setuju nikahkan kami pada pd hari yg ditetapkan.Kelmarin kami ke butik membeli sedondon baju melayu & kebaya beserta selendang tapi aku belum bersemuka & berterus terang dgn dia secara terperinci.
"Sayang tau tak kita nak ke mana?"
(Bawa aku ke mana kau mau
Janjiku padamu, jiwa dan ragaku
Mati pun ku mau)Allah..dia jawab dengan menyanyikan Takkan Pisah.
Lagu yg aku berikan khas padanya, sebelum aku mampu nak luahkan isi hati aku dulu.Kami sering membisikkan lirik² tertentu ketelinga masing²..
Kadang² bergilir².
Lagu ni lagu istimewa kami..Aku hanya mampu senyum..
Demi Allah aku akan mencintainya & membahagiakannya sampai akhir nyawa aku..Dia begitu 'trusting'..
Tanpa banyak mendesak bila aku katakan yg kami akan nikah di Kota Tinggi Johor, dia menurut sahaja."Sayang..Abah tanya"
"Abah kata nak pegi nikah, kan.
Nak nikah di Kota Tinggi..
Kalau dah 'mati pun ku mau'..
Nikah ke tak ke.. x kisah!
Im ok..""Sayang..kita tak banyak masa ni. Sekarang Abah kena prepare kan Sayang sebelum tiba masanya.."
"U must answer the right question.
Our answers have to be the same..
We are facing tok imam, real tok imam & he's going to interview you."
YOU ARE READING
Abah Cinta .. jangan dusta!
RomanceKisah bergolak tentang cinta suci Abah kepada anak tiri. "Cinta Abah yg sudah lama terpendam, cinta yg memakan diri sendiri.. Cinta penuh cemar penuh duri melibatkan nama baik dan harga diri." "Berbekalkan keikhlasan, Abah tabah mengharungi onak dan...