YAZID
Harini aku bekerja macam budak baru grad.
Macam budak praktikal baru masuk kitchen.Aku senior chef disebuah hotel terkemuka..
Hari ini ada event besar tapi sequence aku lintang pukang.Otak asyik ingat orang rumah..
Ishk..jangan main gila!
"Orang di rumah.." aku perbetulkan otak aku ni.Aku macam rasa ada reaksi yg berbeza sejak kebelakangan ini, jauh sebelum aku buka envelope keramat tu..
Kuat sangat perasaan ni..
Mungkin atas faktor yg dia akan meninggalkan aku setelah berkahwin nanti..
Aku seperti tak mau menerima kenyataan itu..Kalau ikutkan hati lelaki aku, hendak aku persembahkan cinta dan kasih aku selama ini padanya.
Hendak aku buktikan pd nya yg aku mampu memberi kebahagiaan & kenikmatan padanya, dari hujung kaki sampai hujung rambut!..
Lebih dari mana² lelaki yg ada di muka bumi ni.Dia nyawa aku..
Dia cinta hati aku..
Dia segalanya bagi aku..
DIA ANAK AKU!Aku tak mau dituduh haruan makan anak..
Tapi secara samar², aku seperti merasa ada balasan dari dia..
Desahannya waktu kami bersentuhan, bukan desahan anak pd ayahnya!Apakah kerana dia mula berhubungan intim dgn Amar, dia jadi sensitif & mula terpengaruh bila bersentuhan walaupun dengan ayahnya sendiri..
Ya Allah, bantu lah aku..
Berilah jalan keluar yg baik untuk kami..
Aku ikhlas..Ya Allah, walau aku dikasihi hanya sebagai seorang ayah asal jangan pisahkan kami..Ya Allah.Sewaktu aku mendapat tahu tentang berita itu dari isteriku, dia sedang tenat & padaku itu semua tak penting.
Sekarang ia amat penting.
Ujian DNA telah ada ditangan ku, semalam aku menerima envelope keramat itu.
Aku cepat-cepat masuk tandas, membaca keputusan ujian itu.Alhamdulillah..!
Dia bukan darah daging arwah isteriku. Seperti yg telah dia bisikkan ke telingaku waktu dia sedang tenat, hampir 2 tahun yg lalu.
Dia sempat menerangkan bahawa Sayang adalah anak kepada bekas suaminya bersama perempuan simpanan lelaki itu.
Dari usia 3 bulan, bekas suaminya membawa Sayang pulang ke rumah dgn alasan merawat hati Salwa yg down selepas keguguran.
Padahal Salwa keguguran kerana tekanan emosi bila mendapat tahu suaminya masih berhubungan dgn kekasihnya dan baru melahirkan anak hasil dari hubungan gelap tersebut.
Daftar kelahiran pun tertera nama Salwa sebagai ibu, macam mana boleh begitu tak sempat aku dapatkan penjelasan.Salwa sempat request for DNA test dalam pada dia tenat waktu itu.
Ini sebenarnya niat isteriku..
Sebagai bukti tiada pertalian darah antara dia dan Sayang ku.Kami tiada ikatan mahram, dia bebas utk ku nikahi.
Walau dimata semua orang dia adalah anak tiriku. Haram utk kami bersatu berdasarkan daftar kelahirannya tapi ternyata dia bukan siapa² denganku.
Nasab antara dia dengan bapa kandungnya terputus kerana dia anak luar nikah jadi dia juga bukan anak tiri kepada arwah isteriku.Aku tidak akan merubah apa², tidak akan memberitahu apa² pun padanya.
Aku takut dia malah menjaga jarak antara kami & mungkin juga dia akan berpindah, tidak mahu sebumbung dgn ku.Ya Allah..jangan sampai itu berlaku.
"Tapi Yazid mampu ke engkau menahan keinginan engkau yg membuak² tu"
..Suara hati aku mengingatkan.Baru sehari dapat result tu, aku cemburu giler nampak Amar raba² Sayang aku..
Aku marah dan kecewa macam Sayang curang dgn aku!"Ohh!"
"Sir, u ok tak"
Terperanjat aku ditegur Assistant Cook yg baru sampai utk shift malam.
"Ok²..Boy
Bz day.. full force, Robert sambung mc lagi""I see..
Dah boleh adios la Sir, event dah settle kn""K.. im leaving soon"
"Boy, tolong carikan carrier..aku nak tapau fruit tart tu for my girl kat rumah"
"Sure..pak mentua kalau suruh tak boleh sangkal"
"Aku tumbuk muka kau kang" aku tiba² jengkel. Boy berlari mengelak terus ke kitchen.
Tapi kali ni aku bukan bergurau..aku betul² marah bila Boy sebut pak mentua. [Emosi pulokk dah!]"Ohh, please control yourself.. Yazid.
You are no longer a teenager to be easily pissed off with lame remarks"Aku berbual sendiri didalam hati..
YOU ARE READING
Abah Cinta .. jangan dusta!
RomanceKisah bergolak tentang cinta suci Abah kepada anak tiri. "Cinta Abah yg sudah lama terpendam, cinta yg memakan diri sendiri.. Cinta penuh cemar penuh duri melibatkan nama baik dan harga diri." "Berbekalkan keikhlasan, Abah tabah mengharungi onak dan...