17. Geheimen

164 16 4
                                    

''Wakker worden'' fluistert iemand in mijn oor. Ik kreun zachtjes, maar open toch mijn ogen. Het hoofd van Lars hangt boven mijn hoofd, en hij glimlacht lief naar me. ''Goeiemorgen'' zeg ik haast onverstaanbaar. Zijn glimlach wordt breder en hij trekt een deel van de deken van me af. Zo voorzichtig mogelijk hijs ik mezelf omhoog. Ik kijk de kamer rond. Op Lars en mij na is er niemand in de kamer. ''Waar zijn Aya, Mark en Katie?" vraag ik zacht. ''Ontbijt halen'' zegt Lars, terwijl hij het bed van Aya opmaakt. ''Halen?'' vraag ik, terwijl ik rechtop ga zitten. ''Ja, van de zuster moet je hier blijven, dus ze halen je ontbijt op'' zegt Lars met een haast treurige glimlach op zijn gezicht. Ik zucht diep. ''Wat was er nou gebeurd?"' vraag ik nieuwsgierig. Lars kijkt me even aan, hij heeft een twijfelende blik in zijn ogen. ''Je pleegmoeder had je aangevallen'' zegt hij mompelend.

Mijn... pleegmoeder had me.. aangevallen? ''Waarom?'' vraag ik met een hoge stem. Lars kijkt nog steeds twijfelend uit zijn ogen terwijl hij het kussen van Aya opschudt. ''Nou, ook zij had het na je dood wat moeilijk gehad. Wij weten niet wat er met haar gebeurd is in al die jaren, maar ze is heel paniekerig bij aanrakingen. We vermoeden dat ze mishandelt of zelfs verkracht werd'' legt hij uit zonder me aan te kijken. Onrustig krab ik aan mijn armen. Als ik naar mijn onderarmen kijk, merk ik er iets vreemds aan op. Beide onderarmen hebben 5 lange littekens op ze, alsof ze besneden zijn. Hoe zou ik daar aan komen? Hoofd schuddend sluit ik mijn ogen. Ik weet een heleboel niet over mezelf. Of mijn verleden. Misschien weet Christiaan het, of kan Aya me wat vertellen. Ik hoor de deur open gaan en ik open mijn ogen weer. Mark komt als eerste binnen met een bord in zijn handen. Hij glimlacht als hij ziet dat ik wakker ben. Hij ziet er in het licht nog erger uit dan in de nacht. Hij is duidelijk heel hard geslagen. Ik krul mijn mondhoekjes omhoog, maar kijk alweer snel uit het raam. Ze houden hier iets voor me geheim, en ik wil weten wat het is..

Candy, een nieuw meisjeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu