De dagen gaan sneller voorbij dan dat ik eigenlijk zou willen. Van woensdag naar donderdag, van donderdag naar vrijdag en nu is het alweer zaterdag. Het is lente, en dat merk je aan het weer. De zon schijnt fel, de lucht is blauw als baby blauwe verf en er hangen geen wolken. Ik, Aya, Lars en Katie rennen rond in de gigantische tuin van het ziekenhuis. Het ziekenhuis staat blijkbaar op een helling, want de tuin gaat schuin naar beneden. Wij maken er gretig gebruik van, en rollen als een stel kleuters op onze zij naar beneden. Het gras klapt in mijn gezicht terwijl ik naar beneden rol. We horen een kreet achter ons, maar we blijven rollen. Pas als ik beneden ben, zie ik wat er gebeurt is en ik schiet in de lach. Lars is tegen een boom geknald en schattert van het lachen. Aya rent al naar hem toe, en ik volg al snel. Lars staat nog niet, of hij rent verder naar beneden. ''Hey!'' roep ik hem nog na, en ik en Aya rennen achter hem aan. Andere patienten kijken ons lachend aan. Niemand hier lijkt zo gek, eigenlijk is iedereen hier hartstikke vriendelijk! Nou ja, bijna... Het meisje dat me ''Sletje'' had genoemd staat van achter een boom ons vals aan te staren. Ik negeer haar compleet. Ik laat haar niet mijn dag verpesten. Ik volg Katie, Aya en Lars, die samen een grote boom in zijn geklommen. Zo voorzichtig mogelijk volg ik ze, en ik merk hoe vies ik ben. Dat wordt vanavond even douchen. Ik haal lachend mijn schouders op en kijk omhoog. Katie heeft haar hand uitgestrekt naar me, en ik pak hem vrolijk aan. Ze trekt me omhoog, naar een laag houten planken die aan elkaar getimmerd zijn. De planken zijn omgeven door schaduws, waardoor het er lekker koel is. Er zijn wat kussentjes in de hoekjes gegooid. Aya en Lars liggen er al languit. Ik klim omhoog, en zak naast Aya neer. Door een gaatje tussen de bladeren heen kan ik de zon zien. Het duurt even voor ik door heb dat er iemand aan het zingen is. ''Put your sexy on, don't be shy girl, take it off'' zingt Aya met een brede glimlach op haar gezicht. Ik en Katie nemen het over en Lars speelt het ritme door de slaan op een boomstam. Al snel hebben we een soort remix gemaakt van het lied en we zingen vol genot. Ik klop mee op de planken, en Katie op haar benen.
De uren gaan sneller voorbij dan ik wil, en we worden uit de boom gehaald. Ik gaap even, waardoor de mannelijke zuster kort grinnikt. ''Dat wordt vroeg naar bed'' zegt ze. ''Eerst eten'' zeg ik terwijl ik me uitrek. ''En douchen. Je bent helemaal groen'' zegt Katie terwijl ze me aanstoot. Ik kijk naar mijn benen en grinnik. Mijn armen en benen zijn groen en bruin door het rollen in het gras. ''Wie het eerst binnen is!'' roept Lars en hij rent voor ons uit. Ondanks zijn voorsprong hebben ik en Aya hem al ingehaald, en Katie volgt snel. Lars komt zelfs als laatste aan. ''Zo, en wie was het laatst, Lars?'' grinnikt Katie. Lars kijkt ons chagrijnig aan, maar schiet al snel in de lach. ''De zuster'' grinnikt hij. We draaien ons allemaal om, en zien de zuster aansjokken.
JE LEEST
Candy, een nieuw meisje
Teen FictionEen vervolg op ''Candy, dat ene meisje''. Dit was een idee van @arankawynants , en ik wil haar enorm bedanken!! =D Het is 4 jaar, sinds Candy zelfmoord heeft gepleegd. Ze voelt haar hart langzaam weer kloppen, en haar longen beginnen te smeken om lu...