19

601 40 124
                                    

Kapal mana yang korang paling suka. Aku nak tahu berapa banyak penumpang yang naik kapal tu.

Jeongcheol (Seungcheol x Jeonghan)

Seoksoo (Seokmin x Jisoo)

Meanie (Mingyu x Wonwoo)

Junhao (Junhui x Minghao)

Soonhoon (Soonyoung x Jihoon)

Verkwan (Hansol x Seungkwan)

✨✨✨

"Yay! Jisoo hyung, truth or dare?" Tanya Soonyoung tatkala botol menghala ke arah Jisoo. Jisoo berfikir sekejap.

"Truth."

"Masa kecik, hyung ada buat apa-apa penipuan tak?"

"Let see... Oh! Ada satu time tu aku ngan Jeonghan lima tahun meanwhile Jihoon ngan Wonwoo lima tahun. Aku nak kena sebut umur satu-satu ke apa?"

"Straight to the point je."

"Okay, aku ngan Jeonghan cuba buat kek cawan..."

Jihoon, Wonwoo dan Minghao menutup mulut mereka tidak menyangka isu ini yang Jisoo ungkit. Seungkwan masih keliru. Chan tak tahu apa-apa sebab umur dia baru setahun.

"Lepastu... kitorang letak ubat gigi sebagai krim cupcake as topping. Diorang bertiga makan cupcake tu lepastu muntah but yang kelakar bila Jeonghan dengan yakin makan kek dia tapi sebenarnya..."

Jeonghan menutup mukanya dengan bantal manakala si dominants mengangkat kening.

"Jeonghan fikir dia makan kek cawan yang normal tapi-"

"Dia makan kek yang topping ubat gigi?" Potong Seungcheol tapi dibalas gelengan Jisoo

"Jadi?"

"Dia makan kek yang aku letak topping mayonis. Asalnya aku nak bagi ayah aku tapi dia yang makan." semua orang ketawa, ada yang membuat muka geli.

"APA?! MANA AKU TAHU YANG TU KEK NYA!"

✨✨✨

"Yow, Minghao. Truth or dare?"

"Dare."

"Cabut seluar pajama kau sekarang."

"WHAT?!"

"CANTIK LAH SOO" puji Jeonghan. Walaupun dia marah kat kawan sebaya dia tadi.

Minghao mendengus. Jeonghan dengan Jisoo sama je perangai. Sama je hanat.

Minghao dengan berat hati menanggalkan seluarnya. Semua orang meng-wow-kan kakinya yang mulus manakala Jun menelitinya just like a hunter who hunt his prey.  Dia menjilat bibirnya sambil membayangkan dia menghisap kaki mulus itu.

Minghao yang perasan tatapan Jun melemparkan seluarnya ke arah Jun.

"Jaga mata ge sebelum Hao tusuk ngan pedang." Kata Minghao datar.

✨✨✨

"Wonwoo hyung, truth or dare?"

"Dare."

[DC] Universe Academy || Seventeen Ship || MalayWhere stories live. Discover now