5

765 49 30
                                    

"Explain why are you here and why you CAN'T WALK PROPERLY?!!" Minghao menggigit bawah bibirnya apabila ditanya Jisoo. Jun pula menjudge Jisoo, 'dia ke yang Seokmin langgar sampai jatuh tadi. Tak nampak lemah pun'. Jisoo yang perasan Jun menjudgenya mula menjeling kearahnya yang membuat Jun menundukkan kepalanya segera.

'seram'

Jisoo kembali memandang Minghao yang sekarang ni tengah mencari 1001 alasan. Chan pula lebih memilih untuk tak masuk campur urusan mereka dan memainkan telefonnya. Seketika tangannya berhenti apabila teringat tentang pembuli-pembuli tadi. 'Dasar pervent. Suka-suki dia je sentuh dagu aku. Kalau Jeonghan hyung tahu ni memang lunyai dia kerjakan ko-'

"Xu Minghao, I need an anwer now" kata Jisoo lagi tapi kali ni dengan suara yang lebih seram membuat semua orang membatu disitu. Tidak ada niat untuk bergerak walau seinci. Jisoo memang menyeramkan ketika ini. Chan pun terus memberhentikan niatnya yang ingin memaki diorang.

"Ma-macam n-ni h-hyung...." Minghao pun tak tahu nak cakap apa. Dia kelu. Macam mana dia boleh lupa yang hyung dia ni tadi pergi sini. Jun akhirnya mengumpul keberaniaan dan bercakap menyebabkan muka Minghao kemerahan.

"Minghao tak boleh berjalan sebab kitorang buat itu dalam library tadi"

Pada mulanya hening sehingga Chan tersedak aur liur.

"MWO?!!"

Chan bukan innocent mana sebenarnya tapi dia buat-buat innocent je. Dan of courselah dia tahu apa yang Jun maksudkan dengan 'itu'.

...

"Woi nerd" panggil seseorang yang tertuju kepada seseorang yang bermata rubah itu. Yang dipanggil memandang mereka yang sudah mempunyai seringai diwajah mereka.

"Aku punya nama dan nama aku adalah Jeon Wonwoo" boleh dilihat yang ditegur mendecakkan lidah mereka. Akhirnya Wonwoo memilih untuk keluar. Tapi ditahan seseorang, "Dengarlah dulu apa aku nak cakap ni" Wonwoo menepis tangannya lalu berjalan keluar mengabaikan mereka yang sibuk memanggilnya.

"Dasar kepala masing-masing masuk air. Baik gi library dari hadap muka diorang" gerutu Wonwoo. Dia membenci orang yang suka menilai sesuatu cuma dari luaran tanpa mengira dalaman atau latar belakangnya. Tanpa sengaja dia terlanggar tubuh seseorang yang menyebabkan cermin matanya jatuh.

"Sorry, saya tak sengaja" orang itu menghulurkan tangannya dan disitulah Wonwoo nampak sangat takjub dengan sosok dihadapannya

"Sorry, saya tak sengaja" orang itu menghulurkan tangannya dan disitulah Wonwoo nampak sangat takjub dengan sosok dihadapannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

...

Sebelum terjadinya perkara di atas

"Seokmin, cakaplah mate kau macam mana. Aku nak tahu" Seokmin menatap Mingyu kesal. "Kalau nak mate, better kau cari"

"Dah. Tapi tak jumpa"

[DC] Universe Academy || Seventeen Ship || MalayWhere stories live. Discover now