6

798 48 27
                                    

"Ok, sekarang hyung nak cakap yang angel ni mate hyung dan dia dah tanda hyung dan dia dah buat se-"

"Lee Chan, language!!" Chan terus memuncungkan bibirnya pabila Jisoo menjelingnya.

"Tapi-"

"Apa yang kita boleh buat. Kita kena redho dengan keadaan. Macamlah kita boleh pilih mate kita." Chan diam kali kedua apabila ditegur Minghao.

Keadaan sekarang ni adalah Chan yang bersilang tangan dan kaki sambil menjudge Jun yang tengah merawat Minghao yang berbaring di katil sebelah Jisoo manakala Jisoo pula memutarkan matanya sambil duduk bersila di katilnya.

"Bukan nak menghalau tapi apa korang buat kat sini?" Tanya Minghao apabila melihat mereka berdua. "Aku bukan memang kena datang sini ke?" Tanya Jisoo balik. Minghao mendecakkan lidahnya, "ok fine hyung bersebab. Dah kau pahal kat sini?" Chan menunjuk dirinya, "yelah. Takkan phone pula-_-."

"Tadi ada 3 makhluk masuk kelas Chan lepastu ada satu tu dia tolak Chan menyandar kat dinding lepastu dia pegang dagu Chan. Chan pun tendang dia and pu-"

"DIA BUAT APA?!!" Tersedak Chan apabila Jisoo menjerit. "Ish. Hyung dengan Seungkwan hyung sama je kalau jerit." Jisoo cemberut manakala Minghao terkekek kecil diikuti Jun. "Ok, maksud kau dia yang buat kau datang sini." Chan mengangguk pada pertanyaan Minghao. "Kalau Jisoo hyung pula? Kenapa ada kat sini lagi, setahu aku hyung akan terus bla lepas dapat rawatan."

Jisoo membeku. Dia tak tahu nak cakap apa. Takkan nak cakap sebab Seokmin suruh. "A-aku..."

"Baru aku perasan bau hyung lain. Hyung buat apa tadi?" tanya Chan dengan muka innocentnya.

"Ta-tadi a-aku t-t-TIDUR. Aku tidur tadi kan."

"Kenapa hyung bergetar?" Tanya Minghao.

"Maaf kalau aku mencelah tapi kenapa kau ada bau Seokmin." Tanya Jun yang terus mendapat perhatian Minghao dan Chan. "Seokmin? Yang ambil Jisoo hyung tadi?" Jun mengangguk.

Okay jangan salah anggap ye di sini. Jun ialah angel. 100% angel. Tapi dia tahu Seokmin ada satu bau menarik -werewolf kan🙄- yang buat dia bezakan antara semua orang.

"D-dia t-tanda hyung ke?!" Tanya Chan teragak-agak. Jisoo sudah merona merah apabila Chan menyebut tentangnya. "Oh shit"

"Ok sebenarnya-"

"YAHOOO HYUNG DAH TAK SINGLE!! HYUNG ADA MATE!!"

"BETUL KATA APPA HYUNG YANG MATE HYUNG WEREWO- UHUK UHUK!!"

"DAH SHUT UP!!"

...

Puff

Seseorang yang berjubah hitam dan hijau sampai di sebuah dorm dengan sebuah senyuman yang susah diertikan. "Tadi dia bergolek dari mana ehh?" Dia menggaru kepalanya yang tidak gatal. Buku yang dibawanya diletak di atas meja disebelahnya. Dia mundar-mandir di kawasan berdekatan tapi masih tak berjumpanya.

"Ish mana sepet ni per-"

"Apa kau buat kat sini?"

Orang yang berjubah hiyam dan hijau itu memandang empunya suara dan mendapati seorang lelaki berjubah hitam dan merah sedang merenungnya tajam. "Maaf kalau mengganggu..." dia memandang nametagnya, "...Choi Seungcheol-ssi. Tapi kenal tak pelajar yang bernama Kwon Soonyoung."

Seungcheol mengerutkan dahinya. Dah kenapa dia cari Soonyoung. "Dia memang tinggal kat kawasan ni tapi saya tak tahu bilik mana dia duduk." Dia mengangguk kepalanya. Terlepas peluang nak ajar si Soonyoung tu. "Saya pergi dulu, terima kasih Seungcheol-ssi."

[DC] Universe Academy || Seventeen Ship || MalayWhere stories live. Discover now