12

761 42 120
                                    

"Sorry lambat guys..." Jeonghan memasuki cafe lalu duduk di sebelah Jisoo dengan muka yang lebih ceria berbanding pagi tadi. Seungkwan dan Chan membalas sapaan Jeonghan lalu sambung bermain phone.

"Mana Ji?" Tanya Jeonghan. "Jihoon hyung gi dating ngan hamster hyung kat-"

Tuk

"Dia lagi tua dari kau, Kwan. Cuba hormat dia." Seungkwan memutarkan mata sambil mengusap kepalanya yang baru diketuk dengan buku. Entah apa function hyung ni sorang bawa buku datang cafe.

"Never."

"Mana Won?" Tanya Jisoo kepada Jeonghan dan mengabaikan Seungkwan. Boleh mental duduk dengan dia lama-lama. Jeonghan cuma menggedikkan bahu sambil minum air yang dibawanya, "dia cakap ada meeting, so aku malas nak tanya banyak."

Jisoo menggeleng perlahan minidakkan kenyataan itu sambil meminum air kopinya. Jeonghan mengangkat keningnya bertanya.

"If you see clearly, he go out on a date actually."

"How can you so sure?"

Jisoo tersenyum, "watch your back." Jeonghan memandang belakang seperti disuruh dan ternampak Wonwoo dan-

Uhuk uhuk

Perbuatan Jeonghan yang tersedak air terus menghentikan kegiatan Seungkwan dan Chan lalu memandang belakang Jeonghan. Mereka nampak Wonwoo dan

"Mingyu?!"

"Diorang tengah dating, toksolah kacau." Ujar Jisoo cuba menenangkan  mereka tapi kemudiaannya dia yang bangun.

"Eh hyung nak gi mana?" Tanya Seungkwan sebaik melihat Jisoo bangun dan dibalas senyuman jejaka itu sambil berkata, "Mingyu dah keluar kelas."

"Apa kaitan Mingyu dengan hyung?" Tanya Chan pula.

"That's mean Seokmin pun dah keluar kelas. Aku chaw dulu." Tepat ketika itu Jisoo menghilang bagai debu berkelipan.

Puff

"Tch, jumpa mate rupanya." Ujar Jeonghan berdecih. Tapi tak lama Seungkwan pula berdiri.

"Bye hyung, bye Chan. Aku nak jumpa Hansol. Kelas vampire dah habis." Lalu Seungkwan juga menghilangkan diri. Mendengar ayat Seungkwan membuat Jeonghan bangun juga, "Bye Chan. Aku rasa Cheol dah habis kelas. Hansol dengan Seungcheol kan sekelas."

Puff

Ceh, dia pun sama macam Jisoo.

Dan tinggallah si maknae bersendirian. "Wah~ hyung-deul bila ada mate tinggal aku sorang."

"Aku ada." Tegur seseorang dari belakang lalu menutup mulut Chan dan teleport.

"OPO-"

Puff

...

"Soonyoung"

"Yup my precious baby Ji."

"Euww, don't baby me! Ni aku nak tanya, kenapa kau nampak macam percaya aku hah?" Soonyoung menghentikan perbuatan makannya lalu menatap Jihoon.

"Apa maksud kau?"

"Yelah kita baru jumpa, tapi kau terus percaya aku walau apapun aku buat padahal kita baru kenal."

Soonyoung tersenyum sebelum membalas lalu mengambil sepotong susyi, "Lee Jihoon-ssi, you're my mate, of course I believe you. Even you had do something to the king until you get punish, I still stay. Also I still believe you because you are my mate. So do you believe me as your mate?" Tanya Soonyoung sambil menghulur potongan susyi itu ke depan mulut Jihoon.

[DC] Universe Academy || Seventeen Ship || MalayWhere stories live. Discover now