4

865 47 56
                                    

"YAH!! LEE SEOKMIN PABO!" Seokmin yang baru memasuki kelas memandang Mingyu yang kini bercekak pinggang. "Apa?"

"Kenapa kau lama sangat tadi?! Hantar dia je kut!" Pelajar lain dah memutarkan mata mereka. Bosan tengok drama yang asyik diorang buat. Seokmin pula cuma menggedikkan bahunya, "aku tanda dia. Sebab tu lama sikit. Lepastu aku bagi dia darah sebab dia lemah tanpa darah." Jawab Seokmin santai yang menyebabkan dia dipandang oleh Mingyu bahkan satu kelasnya yang tiba-tiba tertarik. Seokmin memandang mereka pelik. "Aku salah cakap ke?"

"Jap. Kau tanda mate kau ke?!!" pekik Mingyu. "Yelah, Kim Mingyu oi!! dan PAHAL KAU MEMEKIK HAH?!" Kini satu kelas menutup telinga mereka, Seokmin jangan diajak menjerit, buat sakit telinga masing-masing je. Mingyu memuncungkan bibirnya. "Aku nak mate juga!" rengek Mingyu. Seokmin memandang Mingyu atas bawah, "dengan perangai kau sekarang ni baik tak payah."

Buk

Buk

"Korang dua ni bisinglah, aku nak tidur." kata seorang lelaki selepas memukul kepala mereka dengan menggunakan bekas pensel. Hal ini membuatkan mereka menatapnya tajam. Mingyu yang tak puas hati membalas, "bolehlah kau cakap macam tu, kau dah jumpa mate kau, Kim Jungkook."

Buk

Sekali lagi Jungkook memukulnya, "aku Jeon Jungkooklah, jangan suka hati je tukar marga aku."

"Nanti kau kahwin dengan Taehyung hyung marga kau jadi 'Kim' juga kan." Jungkook pun blush lepas nama itu disebut. Seokmin yang perasan muka Jungkook mula terkekek kecil. Tak lama selepas itu, cikgu masuk ke kelas mereka.

"Ok, sekarang ni adalah ujian. Saya nak buat ujian untuk tahu sejauh mana kamu kenal mate kamu. Yang tiada mate boleh ambil ujian untuk kenali werewolf dengan lebih mendalam."

"Jelesnya aku😣. Aku nak mate juga!" Cikgu yang bernametag 'Kim Seokjin' itu cuma menggelengkan kepalanya selepas mendengar keluhan anak muridnya yang masih belum memiliki mate termasuk Mingyu. Seokmin menepuk sebelah bahu Mingyu,

"Takde sape nak kau jadi mate diorang. Kau tu dahla tinggi macam tiang, blur memanjang, clumsy tak kira tempat lepastu rengek macam budak kecik."

"YAH LEE SEOKMIN!! TAHULAH KAU DAH DAPAT MATE TAPI TAK PAYAHLAH PERLI AKU YANG TAK JUMPA MATE LAGI!!"

...

"Minghao, kau ok tak?" tanya Jun panik selepas melihat Minghao yang sepertinya kehabisan tenaga. Minghao cuma menganggukkan kepalanya. "Ok rasanya."

Penipuan. Sekarang Minghao rasa macam dah tak boleh bangun. Bahagian bawahnya terlalu sakit selepas dimasuki Jun. Bajunya? Semua dah berkedut dan berterabur yang menyebabkannya dalam keadaan half naked. Dia cuma menggunakan seluarnya.  Rambut? Badan? Rambutnya berserabut manakala badannya penuh dengan kissmark hasil cumbuan Wen Junhui.

Jun pun merapikan bajunya lalu membantu Minghao. Dia menggunakan magicnya untuk merawat bahagian bawah Minghao. Minghao cuma mampu meringis kesakitan. Minghao berasa lebih baik lalu mengambil bajunya untuk dipakai. Dia menyebut beberapa spell yang membuatkan bajunya kembali rapi. Tiada sebarang kedutan pun.

Walaubagaimanapun, dia masih dapat merasakan kesakitan di sekitar tubuhnya. Kissmark masih berbekas di badannya. Apalah dia nak cakap kat hyung dia pasal ni, lebih-lebih lagi Seungkwan dan Chan. Oh tidak, diorang masih muda.

Jun akhirnya membuat keputusan untuk menopangnya ke klinik sekolah. Minghao memandangnya tanpa mengenakan cermin mata yang membuatkan mereka saling merenung.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[DC] Universe Academy || Seventeen Ship || MalayWhere stories live. Discover now