Kelas Angel
Jeonghan memandang langit yang semakin gelap. Hari nampaknya akan hujan. Dia cuba menukar posisi duduknya tapi disebabkan tersalah pergerakan, luka di kakinya terkena kaki meja yang menyebabkannya meringis.
"Shit"
Jeonghan cuba sedaya upaya untuk tak menjerit tapi masih terdengar. Wonwoo yang berada di sebelahnya berhenti membaca lalu menoleh ke arah Jeonghan.
"Hyung, wae?"
"K-kaki h-hyung akhh..."
"Apa jadi? Hyung nampak pucat."
"M-molla. Hyung tak sure."
"Hyung tidur dulu. Kelas habis nanti kita jumpa Minghou. Dia mesti ada sesuatu untuk kaki hyung. Kalau hyung tak-" Wonwoo menghentikan percakapannya apabila melihat Jun menghampiri mereka. "Apa kau nak?"
"Aku datang untuk bagi ni." Satu botol dihulur kepada mereka menimbulkan tanda tanya kepada mereka.
"Apa ni?" Tanya Jeonghan.
"Racun." Jawab Jun acuh tak acuh. Wonwoo baru hendak berdiri tapi terbatal apabila mendengar ayat Jun.
"Ni posyen untuk kurangkan kesakitan pada luka kaki akibat lawan dengan Seungcheol hyung."
"Mana kau tahu?" Tanya Jeonghan pelik. "Ada mate kawan aku nama dia... Jisoo rasanya yang suruh aku tolong bagi."
Wonwoo dan Jeonghan saling berpandangan. "Jisoo?"
"Ok kerja aku done kat sini. Aku nak jumpa Haohao. Bye. Dan jangan risau aku tak kan buat apa-apa kat dia." Jeonghan mengangguk manakala Jun berjalan meninggalkan mereka dengan tanda tanya.
"Minding explaining to me?" Tanya Wonwoo. Jeonghan cuma tersenyum lalu mengambil posyen tersebut untuk disapu di kaki. Tapi ketika itu juga soalan lain yang keluar dari otak Wonwoo.
"Jap apa maksud dia tadi 'mate kawan aku'?"
"Dia kawan Seokmin kut." Jeonghan meneka. Dia pun tak tahu sebenarnya.
"Seokmin nugu?"
"Mate Jisoo. Aku jumpa dia semalam."
"Ouhhh..."
"Kau pula?"
"Apa yang aku?" Wonwoo memandang Jeonghan hairan.
"Mate kau werewolf tapi apa nama dia?" Tanya Jeonghan. Jeonghan tahu yang Wonwoo kena tanda dengan werewolf berdasarkan tanda di leher Wonwoo yang tak hilang.
"Mingyu." Jawab Wonwoo menyebabkan Jeonghan segera berhenti mengisi posyen di kakinya. Wonwoo tidak perasan dan meneruskan pembacaannya sementara Jeonghan dalam dunianya sendiri.
'Mate Wonwoo ialah Mingyu dari keluarga Kim? Keluarga terkuat selepas keluarga Lee? Wow.'
YOU ARE READING
[DC] Universe Academy || Seventeen Ship || Malay
Fantasy[Discontinued] [Seventeen multiship bxb] Wizard? Vampire? Werewolf? Angel? Human? Semuanya ada di academy ini. Academy yang cuma menempatkan kalangan yang mahir sahaja. Academy yang terletak di 𝒐𝒕𝒉𝒆𝒓 𝒘𝒐𝒓𝒍𝒅. Tujuh pelajar baru masuk di aca...