Siapa yang tidak tahu hari Valentine? Hari bagi para kekasih untuk meraikan percintaan mereka.
Pada hari ini, semua pasangan memilih untuk berjalan-jalan atau melepak termasuklah para Seventeen. Diorang letak nama group diorang Seventeen sebab diorang kata nama tu best.
Kita memulakan chapter ini daripada pasangan tertua iaitu Jeongcheol kepada pasangan termuda iaitu Verkwan.
Chan? Dia kata nak duduk dorm makan kerepek dengan tengok tv je. Kesian life kau bang, takde mate🤣🤣🤣
Adik author- sedar sikit kau pun single, kak
Author- excuse me, you too lah, adumak! Mirror firstlah baru talk dengan aku -,,- *berjangkit english dari Kwan*
Mari kita mulakan special chapter ini.
Chapter ini pendek je dan mungkin tidak terlalu manis sebab author tak reti mana buat benda sweet. Comment tau macam mana feeling korang sebab author nak tahu pendapat korang tentang setiap pasangan.
...
<Jeongcheol focus>
"Jeonghan."
"Nae?"
"Kau tahu tak tentang puisi?" Jeonghan yang sedang bermain phone itu berhenti lalu memandang Seungcheol.
"Puisi macam mana?"
"Puisi yang macam dalam running man tu."
"Puisi ikut nama?" Seungcheol mengangguk.
"Jadi kau nak buat puisi guna nama aku?" Sekali lagi Seungcheol mengangguk. Jeonghan mengerutkan dahi sebelum nemulakan perbicaraan.
"Yoon."
"Yoon Jenghan-ah~"
Pendek tapi mampu menimbulkan semburat merah muka Jeonghan. Jeonghan cuba kawal diri.
"Jeong."
"Jeongmal saranghae~"
Inhale, exhale, inhale, exhale
Jeonghan cuba mengatur degupan jantungnya dengan bernafas. Lalu menyambung...
"Han"
"Hanya kau yang mampu buat aku jatuh cinta, dear."
Stop. Jeonghan terus menutup mukanya dengan kedua telapak tangannya. Mukanya memanas hanya kerana mendengar puisi dari Choi Seungcheol.
'Choi Seungcheol sialan'
"Kkkkk~ malu?" Tanya Seungcheol lalu terkekeh. Dia menyambung memainkan phonenya untuk membiarkan Jeonghan mengatur nafas.
Tak lama, dia merasakan sebuah tepukan di bahunya. "Jeonghan, wae?"
"Revenge time. Sebut nama kau dan aku akan buat puisi." Ujar Jeonghan lalu menimbulkan tanda tanya kepada Seungcheol. Tapi dia masih mengikut kemahuan Jeonghan untuk mengetahui apa yang dia nak.
"Choi."
"Choi Seungcheol, itu ialah nama penuh mate aku."
YOU ARE READING
[DC] Universe Academy || Seventeen Ship || Malay
Fantasia[Discontinued] [Seventeen multiship bxb] Wizard? Vampire? Werewolf? Angel? Human? Semuanya ada di academy ini. Academy yang cuma menempatkan kalangan yang mahir sahaja. Academy yang terletak di 𝒐𝒕𝒉𝒆𝒓 𝒘𝒐𝒓𝒍𝒅. Tujuh pelajar baru masuk di aca...