"Jisoo hyung!" Panggil seseorang sambil berlari mengejar Jisoo yang sedang mengelamun. Berasa dipanggil, Jisoo memutarkan badan dan melihat Seokmin berlari ke arahnya.
"Hyung nak pergi mana?" Tanya Seokmin sambil menghirup udara selepas berlari tadi. Jisoo sedikit terkekeh melihat reaksi Seokmin lalu mengundang tanda tanya daripadanya. "Wae?"
"Baru aku tahu werewolf pun boleh penat kalau berlari tak sampai 500 meter." Seokmin turut terkekeh bersama Jisoo. Jisoo menayangkan senyum kucingnya menyebabkan Seokmin gemas lalu mencium sekilas bibir Jisoo membuatkan Jisoo blush.
Seokmin ketawa kecil sambil menarik pinggang Jisoo dan menautkan bibir mereka. Walaupun malu tapi Jisoo tidak mahu berhenti jadi dia cuma diam membeku di situ.
Seokmin yang perasan Jisoo membeku melepaskan tautan bibir dan tersenyum miring. "Adakah kucing dihadapan aku ini malu?" Jisoo tidak menjawab tapi wajahnya penuh merah.
Sekelip mata, Seokmin membawa diri Jisoo untuk di-pinning di dinding, "takde siapa di sini hyung." Ucap Seokmin perlahan di telinga Jisoo.
Seokmin mencium Jisoo lembut dan dibalas oleh Jisoo. Tangan Jisoo dikalung kemas di leher Seokmin. Jisoo mendongak apabila Seokmin menciumi lehernya dan meninggalkan hickey yang memang tidak akan hilang dalam beberapa hari.
"S-seokmin, ke-kejap," ujar Jisoo sambil menolak lembut dada Seokmin sedikit. Seokmin memandangnya sambil berfikir, 'aku tak tahu pun yang Jisoo hyung setuju ke tak yang mate dia ni were-'
"Sebelum kau fikir bukan-bukan aku just pening." Cakap Jisoo menghentikan Seokmin daripada berfikir bukan-bukan. "Lagi satu macam mana kau tahu aku vampire?" Tanya Jisoo sebab dia dari siang tadi curious dengan Seokmin.
Seokmin mengetap bibir, "ermm. Aku.... teka" Jisoo menaikkan sebelah keningnya. Seokmin menghela nafas, "ok tak sebenarnya aku ada bau vampire dari hyung."
Jisoo tersenyum mendengar jawapan itu, nampaknya putera kerajaan werewolf memang berbakat. Nasib daddy dia dah bagitahu awal-awal tentang matenya.
"Kenapa hyung senyum?" Tanya Seokmin tapi dibalas gelengen oleh Jisoo. "Seokmin boleh tolong aku tak. Aku pening sangat ni." Seokmin mengangguk lalu mengangkat Jisoo bridal-style ke biliknya sambil bersenandung kecil menyebabkan Jisoo tertidur.
Kawan-kawan Jisoo (Jihoon, Seungkwan, Chan) semua Jisoo tahu dah ada urusan jadi kenapa dia tak ambil kesempatan untuk kenal Seokmin lagi kan?
Pelik macam mana Jisoo tahu semua tu. Well, Jisoo wizard tahap 4 jadi dia dah belajar ramal masa depan. Masa depan yang dalam tempoh singkat jelah. Yang tempoh panjang sampai tahu Seokmin ni mate dia, itu daddy Jisoo, Raja kerajaan wizard.
...
"Bosannya.." rengek seseorang memakai baju pijama bergambar katak sambil memeluk patung katak dan melontarkan carutan dalam chinese. Itulah Xu Minghao yang tak dapat hadir ke meeting wizard kerana perbuatan Jun di perpustakaan sekolah siang tadi. Akhirnya dia memilih untuk tengok tv di dalam rumah.
Dia cuba berjalan dari katil ke sofa depan tv dengan tertatih, "dasar Jun ge pervent.."
Ketika dia sampai di sofa, dia membuka tv sambil melihat drama 'Penthouse'. Ketika melihat drama dia membuka beberapa kancing baju sehingga memperlihat beberapa hickey hasil karya Wen Junhui.
Marah? Minghao tak boleh sebab pada masa yang sama dia menyukai hasil karya tersebut. Gembira? Tak juga sebab dia terpaksa tutup dengan make-up agar tak kelihatan.
YOU ARE READING
[DC] Universe Academy || Seventeen Ship || Malay
Fantasía[Discontinued] [Seventeen multiship bxb] Wizard? Vampire? Werewolf? Angel? Human? Semuanya ada di academy ini. Academy yang cuma menempatkan kalangan yang mahir sahaja. Academy yang terletak di 𝒐𝒕𝒉𝒆𝒓 𝒘𝒐𝒓𝒍𝒅. Tujuh pelajar baru masuk di aca...