hoofdstuk 9

4.9K 70 0
                                    

Pov Matthy

We zaten al een tijdje op de hotelkamer. 'zullen we naar de film?' hoor ik y/n naast me vragen. 'uhm ja is goed, welke films draaien er?' vroeg ik. 'The Conjuring: The Devil Made Me Do It. lijkt dat je een leuke film?' vroeg ze terwel ze geconcentreerd haar telefoon aan kijken was. 'die ene horor film?' vroeg ik. Ja knikte ze 'of durf je niet' zei ze plagerig. 'nee natuurlijk durf ik wel' zei ik zo stoer mogelijk.

Eventjes later liepen we naar de bioscoop. 'aahh ik heb er zo veel zin in' zei ze helemaal vrolijk. 'ja ik ook' zei ik terug.
We zaten helemaal achteraan in het donker. Het was best wel een enge film, maar dat liet ik niet merken.
Opeens kwam er een schrik moment, ik schrok zo hard dat ik peronglelijk gilde. 'hahaha' hoorde ik y/n lachen. 'dus je bent niet bang huh' zei ze terwel ze me doordringt aan keek. 'wat nee ik schrok alleen' zei ik verlegen. 'jaja' zei ze plagerig

Pov y/n

De film was afgelopen. We liepen samen terug naar het hotel. Het was al donker geworden. Terwel we naar het hotel liepen zag ik een schattig winkeltje.'hier moeten we morgen naar toen' zei ik terwel ik Matthy aan keek. 'ja dat moet wel lukken toch' zei Matthy. Ik keek naar Matthy en zag dat hij moest bloezen. Ik keek hem aan met een ondeugende blik en gaf een zacht tikje tegen zijn hoofd aan en rende weg. Hij rende achter mij aan, maar hij was natuurlijk sneller. Toen hij mij had in gehaald pakte hij me vast en begon me te kietelen. We zagen dat mensen ons aan keken. We wisten niet hoe snel we weer normaal verder liepen. Toe we een stukje verder waren gelopen keken we elkaar aan en schoten allebei in de lach.
Toen we bij het hotel waren aangekomen ging ik naar mijn hotelkamer en Matthy naar die van hem. Toen ik mijn pyjama had aan getrokken en op bed ging liggen. Zat ik na te denken dat Matthy best wel aardig kom zijn als ik alleen met hem was. Ik werd uit mijn gedachten gehaald door mijn telefoon.

Matthy: hey was best wel een leuke film hè

Y/n: ja klopt

Matthy: uhm ik had een vraagje. Ik durf eigenlijk niet alleen te slapen vannacht. Dus mag ik bij jou slapen? 😅

Y/n: oh ja hoor. Kom maar :)

Voordat ik het wist stond Matthy aan mijn deur. 'hai' zei ik. 'hallo' zei hij ongemakkelijk terug. 'dus je vond het wel een enge film' zei ik plagerig. Matthy lachte naar mij. 'Wil je nog wat kijken op tv of wil je gaan slapen' vroeg ik. 'maakt mij niks uit' zei Matthy. Dus ik zette de tv aan en pakte wat lekkers uit de boodschappentas die Rob had mee genomen. Na een tijdje werden we allebei moe en besloten te gaan slapen.
Ik appte nog snel naar Raoul dat hij bij Milo moest gaan slapen, omdat Matthy bij mij sliep. Ik legde mijn telefoon weg en keek naar het plafon. Opeens hoor ik gesnurk naast mij. Ik keek opzij en zag Matthy slapen. Wat slaapt hij lief. Ik bleef hem voor een tijdje aankijken en viel langzaam in slaap. Opeens schrik in wakker door geschreeuw.

(Bankzitters) Irritatie Tot Liefde Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu