hoofdstuk 17

4.5K 69 4
                                    

Pov y/n

We hadden eindelijk een plekje in het restaurant. We bestelde allemaal wat te drinken. Matthy bestelde een koffie perfect dacht ik dan kan ik wraak nemen voor die takjes in mijn haar. Ik zei dat ik naar de wc ging, maar eigenlijk ging ik naar de bar. 'wij zitten aan tafel 12 en die blonde jongen Matthy heeft een koffie besteld. Zou je daar wat zout in kunnen doen' vroeg ik. Ze keek mij raar aan. 'het is wraak hij stopte net allemaal takjes in mijn haar' zei ik lachend. 'komt goed' zei ze lachend terug. Ik liep snel terug naar de tafel niet veel later kwam het zelfde meisje met het drinken.
Ze zetten de koffie voor Matthy neer. Matthy nam een slok van zijn koffie en spuugde het bijna uit. 'wat is dit voor koffie' zei hij. Ik stoot in de lach 'is het lekker' vroeg ik. 'wat heb je gedaan y/n' vroeg Matthy 'ik heb misschien gevraagd of dat ze er wat zout in konden doen' zei ik lachend. De jongens stoten allemaal in de lach. 'oke die had ik wel verdient' zei Matthy.
We hadden lekker gegeten. Ik zat alleen aan de tafel, want raoul was afrekenen, Koen en Robbie waren alvast naar buiten gelopen en Milo en Matthy waren naar de wc. Ik was mijn spullen nog bij elkaar aan het pakken. Net als ik wil op staan komen er twee meisjes op mij af. 'waren dat de bankzitters?' vroeg een van de meisjes. 'ja, willen jullie een foto met hun?' vroeg ik. Ze knikte mij verlegen aan. 'niet bang zijn ze bijten niet' zei ik lachend. Ik liep naar buiten en daar stonden Koen, Robbie en Raoul al. 'deze meisjes willen graag met jullie op de foto' zei ik tegen hun. De meisjes stonden naast mij met een rood hoofd. 'moet ik de foto maken' vroeg ik. Ze knikte net als ik de foto wil maken hoor ik Matthy en Milo roepen. 'wat is er hier aan de hand' vroeg Milo. 'jullie fans willen op de foto met jullie' zei ik 'dan gaan we die maken' zei Matthy terwel hij een hand op mijn schouder legde. '3,2,1 lachen' zei ik. Ik gaf de telefoon terug aan de meisjes en we liepen naar de auto die Koen en Robbie een stukje verder hadden geparkeerd. Toen we bij de auto waren deed Matthy de deur voor mij open 'zo wat aardig' zei ik en kreeg een kus op mijn wang. Ik voelde dat ik begon te blozen.

Pov Matthy

Ik wist niet of dat ik aan y/n moest vragen of dat zij mij ook leuk vond. Misschien als ik het laat rusten begint ze er zelf wel over.
Nadat ik ruzie had gehad met Robbie en alles weer goed was besloten we om in de avond uit eten te gaan. We gingen naar een restaurant waar het best druk was. We stonden al lang buiten te wachten. Ik was me aan het vervelen. Y/n stond naast mij op haar telefoon te kijken. 'wedde dat ik minimaal 10 takjes in haar haar kan krijgen voordat ze het door heeft' zei ik tegen Milo. Milo keek mij aan en zei 'jaja' 'let maar op' en ik begon met takjes van de struik in haar haar te doen. Ik stak 5 vingers naar Milo op. 'nog 5' zei ik. Ik draaide me om en zag dat y/n mij aan keek. 'wacht maar' zei ze.

Nadat y/n mijn had terug gepakt en we allemaal hadden gegeten ging ik naar de wc met Milo. 'dus hoe zit het tussen jou en y/n' vroeg Milo. Ik haalde mijn schouders op en liep de wc uit. 'hey het was maar een vraag hoef je niet weg te lopen' zei Milo achter mij. Toen hij naast mij stond liepen we samen naar buiten. 'ik weet het niet y/n heeft nog niks gezegd tegen mij of dat zij mij ook leuk vind' zei ik. Ik keek voor mij uit en zag dat y/n een foto aan het maken was. Ik zag dat het fans waren. We maakte snel een foto en liepen naar de auto. Toen ik de deur van de auto open deed zag ik dat de meisjes ons aan het filmen waren. Ik besloot om y/n een kus op haar wang te geven en gaf nog snel een knipoog naar de camera en stapte in.

(Bankzitters) Irritatie Tot Liefde Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu